Gagaen Skrevet 5. november 2012 #41 Del Skrevet 5. november 2012 Halve befolkningen lever på trygd for faen, klart det er en stor andel av disse som aldri i livet skulle ha mottatt støtte. Som jeg sa ( og står for) ; vi vet ikke alt om folk . Slarvekjerringer og spekulanter er det verste jeg vet . Har vært inni NAV - systemet sjøl og VET at regler er stivbeinte og jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal være enkelt å få penger fra der . Det MÅ være en grunn . Og uansett ; hva har vi andre med det ? JEG har hvertfall nok med å styre mitt eget li om jeg ikke skal styre med andre sitt . 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #42 Del Skrevet 5. november 2012 Når noen slutter på skolen, får lite utbetalt av NAV og finner ut av at de kan få en fet lønn av å bli deprimerte så er psykiske lidelser tull. Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Tror du folk kan forfalske en depresjon? De er jævla enkle å plukke ut. Leger, psykologer og NAV er ikke dumme og navie. Men du derimot. Anonym poster: 451bda519ce79b179c2a42ff336d4de2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #43 Del Skrevet 5. november 2012 Tror du folk kan forfalske en depresjon? De er jævla enkle å plukke ut. Leger, psykologer og NAV er ikke dumme og navie. Men du derimot. Anonym poster: 451bda519ce79b179c2a42ff336d4de2 Hvorfor er det så mange ungdommer som får utbetalt så mye penger fra NAV da? Ungdommer har lært seg hvordan man later som om man lider av depresjon. Hva er de deprimerte for? Fordi de ikke har noen jobb. Hvis de bare tok en jobb så hadde de blitt friske. Men det er de jo for late til. Så da betaler NAV ut en fet lønn til de i stedet. Og så lurer vi på hvor skattepengene våre blir av... Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #44 Del Skrevet 5. november 2012 Med andre ord så får ungdom som ikke gidder å jobbe slengt en masse penger etter seg? I mens så skattes alle vi som jobber så ihjel at det knapt nok er mulig å få spart til boliglån. Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Jeg tror du skal lese innlegget til liv en gang til. Anonym poster: 7b3d0c8f3696449db4a4264044570ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 5. november 2012 #45 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Som jeg sa ( og står for) ; vi vet ikke alt om folk . Slarvekjerringer og spekulanter er det verste jeg vet . Har vært inni NAV - systemet sjøl og VET at regler er stivbeinte og jeg kan ikke med min beste vilje forstå at det skal være enkelt å få penger fra der . Det MÅ være en grunn . Og uansett ; hva har vi andre med det ? JEG har hvertfall nok med å styre mitt eget li om jeg ikke skal styre med andre sitt . Kanskje for at disse pengene stammer delvis fra egen lomme og rett og slett er idiotiske prioriteringer? Det at store deler av befolkningen jobber for bare en liten del av egen inntekt taler jo for seg selv, 50% av den voksne befolkningen er ikke uten mulighet til å forsørge seg selv, at så mange mottar store pengesummer i trygd er jo et tegn på at noe er riv ruskende galt. Herregud, vi bruker 370 milliarder kr, 35% av statsbudsjettet hvert år på trygd, er det rart at bl.a politivesenet forfaller? Over 1/3 av den statlige pengebruken går på å lønne folk som bedriver parasittisme. Problemet har to årsaker: 1. For en god del lønner det seg mer å ikke jobbe slik at de er mer tilbøyelig til å søke om trygd, trygdeytelsene er alt for høye for de aller fleste mottakerne, skal man gi noe til folk uten alvorlig psykisk eller fysisk funksjonshemning så burde det maksimalt være nok til at de akkurat klarer å forsørge seg selv. 2. Alt for mange som ikke trenger støtten får søknaden innvilget, det stilles ikke strenge nok krav. Endret 5. november 2012 av meh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #46 Del Skrevet 5. november 2012 Jeg håper Høyre vinner valget og at de forandrer på NAV så at bare de som faktisk er fysisk syke får støtte. De som klager på å være deprimert eller annen dritt ikke får det. De som ikke gidder jobbe får heller ikke mer enn maks 2000 måneden. Og mindre hvis de ikke søker jobb. Vil folk leve så får de for svingede se å få seg jobb som vi andre? Alt for mange lever et fett liv på NAV, får førerkort, bil, en fet lønn og alt mulig annet av NAV. I mens må vi som jobber betale nesten 50% i skatt for at folk som ikke gidder å jobbe skal få sitte hjemme og spille tv-spill hele dagene! Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Støtter denne. Men mener at de som har tunge psykiske lidelser også burde ha rettigheter, dette gjelder ikke de med angst og annet tull. Anonym poster: e6e843ea8673e98c2880be2788d08c05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzn Skrevet 5. november 2012 #47 Del Skrevet 5. november 2012 Tror du folk kan forfalske en depresjon? De er jævla enkle å plukke ut. Leger, psykologer og NAV er ikke dumme og navie. Men du derimot. Anonym poster: 451bda519ce79b179c2a42ff336d4de2 Iblant lurer jeg på hvor naive folk er. På en skala på mellom 1 og 10, hvor naiv vil du si at du er? Det finnes egne forum hvor det diskuteres hvordan man nav'er, faker lidelser og hvordan man skal lure både leger, psykologer og nav. Det som tar tid er NAV. Vil man "nave" er det null problem å få det til, om man faktisk gidder å forberede seg litt, og har IQ større enn skonr ditt. På nettet finnes det forum og møtesteder for absolutt alt, og det ville vært naivt å ikke tro at mange av de som nav'er ikke diskuterer fremgangsmåtene og erfaringene sine. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 5. november 2012 #48 Del Skrevet 5. november 2012 Nav burde rett og slett vært strengere med å stille krav til friske mennesker som mottar støtte, få de inn på tiltak, kurs eller lignende med en eneste gang, ledigang er roten til alt ondt, man blir deprimert av å ikke ha noe å gjøre, er en ond sirkel det der, de burde vært mer behjelpelig med å hjelpe til å finne jobber, jeg var der for å søke på kurs eller å be om hjelp til å søke praksisplass for å ha noe å gjøre, siden min slunkne cv gjør at jeg har vanskligheter med å få meg jobb, sa jeg ble sliten av og være hjemme hele tiden, da fikk jeg beskjed om å gå meg en tur i skogen og leve på sosialstøtte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 5. november 2012 #49 Del Skrevet 5. november 2012 Hvorfor legge nesen borti hva andre tjener, hva de får utbetalt osv... Selv om du kjenner både familien til jenta og jenta, så kan det være andre grunner til at hun får penger via Nav, enn det å faktisk være lat! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 5. november 2012 #50 Del Skrevet 5. november 2012 Når det gjelder dagpenger er det NAV sine regler som kan ta skylda for at mange heller mottar støtte enn jobbe. Dette gjelder da de som jobber deltid ... Eks ; man jobber 49 % av normal arbeidstid og får full støtte fra NAV , man jobber 51 % og man får ingenting . Dermed taper man masse penger på å jobbe for mye . Er det rart folk velger NAV?? Når det gjelder uføretrygd , AAP og slik ; ER det samme NAV overalt , lurer jeg på .. For alle jeg vet om som får det , har ikke akkurat fått det enkelt . Det har vært årevis og skjema på skjema for å få hjelp . Ikke alle KAN få en jobb som er tilpasset deres " lidelse" . Eks ; hva kan man egentlig jobbe med med en skikkelig dårlig rygg ? Ikke kan man sitte og ikke stå og ikke løfte og bøye seg . DA begynner det å bli begrensede muligheter gitt .. Fader meg ikke snakk om latskap her ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. november 2012 #51 Del Skrevet 5. november 2012 Det er omtrent det jeg sier også når folk jeg ikke har sett på lenge spør hva jeg driver med. Jada, jeg forstår jo også at hun sikkert har grunner hun ikke vil dele med meg. Men hvordan er det riktig å reagerer når noen klager over at de har 6 000 i lommepenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. november 2012 #52 Del Skrevet 5. november 2012 Jada, jeg forstår jo også at hun sikkert har grunner hun ikke vil dele med meg. Men hvordan er det riktig å reagerer når noen klager over at de har 6 000 i lommepenger? Bare nikk og smil.. eller lat som du besvimer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #53 Del Skrevet 5. november 2012 Når det gjelder dagpenger er det NAV sine regler som kan ta skylda for at mange heller mottar støtte enn jobbe. Dette gjelder da de som jobber deltid ... Eks ; man jobber 49 % av normal arbeidstid og får full støtte fra NAV , man jobber 51 % og man får ingenting . Dermed taper man masse penger på å jobbe for mye . Er det rart folk velger NAV?? Når det gjelder uføretrygd , AAP og slik ; ER det samme NAV overalt , lurer jeg på .. For alle jeg vet om som får det , har ikke akkurat fått det enkelt . Det har vært årevis og skjema på skjema for å få hjelp . Ikke alle KAN få en jobb som er tilpasset deres " lidelse" . Eks ; hva kan man egentlig jobbe med med en skikkelig dårlig rygg ? Ikke kan man sitte og ikke stå og ikke løfte og bøye seg . DA begynner det å bli begrensede muligheter gitt .. Fader meg ikke snakk om latskap her ! Husker de gamle meldekortene jeg sendte til arbeidskontoret på 90 tallet. Hvis jeg jobbet over 21,5 time fikk jeg ikke støtte...Var noen ganger jeg jukset på meg et par timer færre arbeidstid for å si det sånn.... Anonym poster: 7b7c2cd62f489b63b485bae9e38ccc59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #54 Del Skrevet 5. november 2012 Når noen slutter på skolen, får lite utbetalt av NAV og finner ut av at de kan få en fet lønn av å bli deprimerte så er psykiske lidelser tull. Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Hva med oss som har psykiske lidelser som både jobber og studerer? Hvordan passer vi inn i den fastlåste verdenssynet ditt? Anonym poster: 643426257c214f655f698e1633efd967 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #55 Del Skrevet 6. november 2012 Aldri hørt om at man kan få førekort fra Nav.. Men det er vel tilfeller man kan få det. Det må jo uansett være en god grunn til at man trenger det. Jeg har selv vært ufrivillig arbeidsledig i opp til 1 år, og jeg fikk litt over 10 000 i mnd. Men jeg tapte ganske mye selvtillit, og VELDIG mye av meg selv. Man er bra flink hvis man greier å opprettholde god fysisk form, sosial omkrets og alt sånt, når man er arbeidsledig i lengre tid. Lønnen jeg får nå, når jeg er i arbeid, er ikke mye større enn det jeg fikk som arbeidsledig, men jeg får alt det andre - et liv jeg kan leve og en jobb jeg kan gå til hver dag. Men hvor godt kjenner du denne jenta - egentlig? Kanskje hun har en sykdom eller noe sånt som du ikke vet om? Anonym poster: 0ddc2309535492b52bf634645f85c368 Har ei bekjent som fikk hele sin skolegang (privatskole) finansiert av NAV. Siden hun også er innvandrer fikk hun også subsidiert leilighetskjøp. Kan du tenkte deg. Ressurssvak innvandrerjente (født i Norge da, men med rart navn og muslimske foreldre) får gratis privatskoleutdanning og egen leilighet. Har aldri vært i jobb før dette, men brukt NAV grunnet litt depresjoner osv. Anonym poster: fe6b18badcfb03b0be478b9612349c1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #56 Del Skrevet 6. november 2012 Nav gjør folk bjørnetjenester, og samfunnet taper på det. I USA er somaliere den folkegruppen som tilpasser seg best og er den gruppen innvandrere som har høyest arbeidslivsdeltagelse. I Norge har de lavest. Det sier en god del om at vårt system er en hvilepute for svært mange. Samtidig har jeg full forståelse for at folk både snylter og jukser. Det er ikke folks feil. Folk vil alltid utnytte der de kan utnytte. Det er politikere og samfunn øvrig som må ta ansvaret for at vi har sluttet å stille krav. Anonym poster: fe6b18badcfb03b0be478b9612349c1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #57 Del Skrevet 6. november 2012 Jeg er 22 år gammel og går på NAV. Jeg har slitt med store psykiske problemer (som ifølge noen meget uopplyste her inne ikke er en sykdom) hele livet, og jeg jobber for tiden ikke, og mottar penger fra NAV, og går i tillegg til psykiater flere ganger i uken og går på medisiner. Prosessen med å få støtte fra NAV tok opptil et år, og det måtte sendes inn sikkert 5 legeerklæringer før de i det hele tatt kunne vurdere om jeg kunne få arbeidsavklaringspenger. Høres rart ut at noen bare skal "få" pengene i hånden uten videre. Du kan ikke se på meg at jeg sliter og det er nesten ingen som vet det, så det er nok ofte mer bak fasaden enn det du tror! Anonym poster: abc6ad57d5de717220cd8413b6f42758 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 6. november 2012 #58 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Iblant lurer jeg på hvor naive folk er. På en skala på mellom 1 og 10, hvor naiv vil du si at du er? Det finnes egne forum hvor det diskuteres hvordan man nav'er, faker lidelser og hvordan man skal lure både leger, psykologer og nav. Det som tar tid er NAV. Vil man "nave" er det null problem å få det til, om man faktisk gidder å forberede seg litt, og har IQ større enn skonr ditt. På nettet finnes det forum og møtesteder for absolutt alt, og det ville vært naivt å ikke tro at mange av de som nav'er ikke diskuterer fremgangsmåtene og erfaringene sine. Wow, hvorfor ble jeg ikke lege eller psykolog? Man trenger jo tydeligvis ikke å være så lur ettersom ungdommer som diskuterer på nettforum lett klarer å lure dem...? Sånn apropo naiv. Endret 6. november 2012 av KikiEco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ratata Skrevet 6. november 2012 #59 Del Skrevet 6. november 2012 Nå vet jeg ikke hva folk som naver idag får men kan det virkelig kalles fet lønn? Hvor mye sånn ca er ei fet lønn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #60 Del Skrevet 6. november 2012 Nå vet jeg ikke hva folk som naver idag får men kan det virkelig kalles fet lønn? Hvor mye sånn ca er ei fet lønn? De får 20-21 tusen i måneden. Anonym poster: de9db50a17034dd66fed597c903bf28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå