Gå til innhold

Strømregning på over 4000,-

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk litt sjokk da jeg åpnet strømregningen som kom i posten idag. Den var på over 4000,- og den er fra oktober til ut desember i år. vi bor i en ca 70 m2 treroms, og er to personer. tror ikke vi bruker så mye mer strøm enn normalt. Så på regningen at det var mye felles strøm, varme, faste gebyrer osv inkludert i regningen.

Det jeg lurer på er om det er normalt at regningen er så høy? Kan man klage på de høye fellestingene?

Anonym poster: 9ce5af984a23754a1ac13795b88647e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en leilighet på 70m2, treroms og er 3 personer, vi bruker strøm for ca 300-400 kr i mnd. 4000 er fryktelig mye, selv om det er for flere måneder. Har dere glemt å skru av lys o.l?

Anonym poster: 5df1dacd32773ae13c26290e6d6f23eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kjører vaskemaskin og oppvask hver dag, kunne sikkert vært flinkere på å spare litt der. Men ellers bruker vi ikke noe varme, og kun normale lys. Jeg tror det er fellesutgiftene (som blir fordelt på alle beboerne) som trekker opp. Jeg bare fatter ikke at det kan bli så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Ut desember? Da er det en lav strømregning ca 1200 per måned må du forvente i disse kalde månedene, nettleie er dyrt.

Anonym poster: a615e361de58346fc3084d4de6a37a9d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener det er normalt? Jeg bare syns det var så mye på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Ut desember? Da er det en lav strømregning ca 1200 per måned må du forvente i disse kalde månedene, nettleie er dyrt.

Mener du at 1200kr mnd er en lav strømregning? Hva bruker dere strøm på? Her er vi 1 hjemme i permisjon hele dagen, derfor er lyset på stort sett hele dagen. Gjerne tven samtidig. Eller radio. Vasker klær 3 dager i uken og oppvaskmaskin hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi kjører vaskemaskin og oppvask hver dag, kunne sikkert vært flinkere på å spare litt der. Men ellers bruker vi ikke noe varme, og kun normale lys. Jeg tror det er fellesutgiftene (som blir fordelt på alle beboerne) som trekker opp. Jeg bare fatter ikke at det kan bli så mye?

Fellesutgifter på en strømregning? Fellesutgifter i brl og sameie, herunder felles strøm, dekkes over husleie eller annen egen innbetaling. Det er fra strømleverandør dere har fått regning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 og en halv og vasker 2-3 maskiner i uka. Hvordan er det mulig å ha full maskin hver dag med 2 personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Vi er 2 og en halv og vasker 2-3 maskiner i uka. Hvordan er det mulig å ha full maskin hver dag med 2 personer?

Bytter dere klær etter en gangs bruk?

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Selv bor jeg alene i en kjellerleilighet på 40 kvm. og har strømregninger på gj.snitt 700 kr mnd.

Dusjer daglig, har på oppvaskmaskinen 2-3 ganger i uken, vaskemaskinen går 3-4 ganger i uken, og tørketrommelen går 2 ganger i uken.

Tidligere bodde jeg sammen med en kjæreste, i en 70 kvm leilighet, hvor vannbåren varme var inkl. her brukte vi 700-900 mnd. i strøm.

Da dusjet vi daglig, kjørte oppvaskmaskinen 5-6 ganger uken. Vaskemaskinen 4-5 ganger uken, og tørketrommel 2 ganger ukenlig.

Så jeg synes ikke 4000 kr for 3 mnd er veldig dyrt, men det var ikke direkte billig heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et beregnet a-kontobeløp. Det er hensyntatt at det er strøm til oppvarming i kalde måneder. Regningen har ingenting med faktisk strømkostnad å gjøre. Det vil bli foretatt en avregning på et tidspunkt. Da må dere ha lest av det faktiskte strømforbruket først. Har dere betalt for mye så får dere de pengene igjen.

Anonym poster: 52b2249144353ea97ba29b693fe5e065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, strøm kan jo ikke beregnes frem i tid, for det er ingen som vet HVOR mye man kommer til å bruke.

La oss si at dere drar bort, knapt har på litt varme, akkurat så ikke det skal fryse i rør ol.

Så skal dere likevel få en så skyhøy regning? Nei nei nei.

Anonym poster: c4d5f0df6ddc3459c25dc48500763acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, strøm kan jo ikke beregnes frem i tid, for det er ingen som vet HVOR mye man kommer til å bruke.

La oss si at dere drar bort, knapt har på litt varme, akkurat så ikke det skal fryse i rør ol.

Så skal dere likevel få en så skyhøy regning? Nei nei nei.

Anonym poster: c4d5f0df6ddc3459c25dc48500763acb

Les innlegget over deg.

Jeg er også hjemme hele dagen så lys og TV står mye på, men oppvaskmaskin og slikt brukes bare et par ganger i mnden. Alikevel har jeg skyhøy strømutgifter; fordi jeg bor i et gammelt hus som koster å varme opp til 15 grader på stue og kjøkken og fordi nettleien her er sinnsykt dyr.

Anonym poster: 61926a4ee3d693d50d22f272c16d72cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at 1200kr mnd er en lav strømregning? Hva bruker dere strøm på? Her er vi 1 hjemme i permisjon hele dagen, derfor er lyset på stort sett hele dagen. Gjerne tven samtidig. Eller radio. Vasker klær 3 dager i uken og oppvaskmaskin hver dag.

nei jeg sier at 4000 delt på 3 måneder, som blir 1300 og noe per måned må forventes i den kalde årstiden. Nettleie er jo skitdyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et beregnet a-kontobeløp. Det er hensyntatt at det er strøm til oppvarming i kalde måneder. Regningen har ingenting med faktisk strømkostnad å gjøre. Det vil bli foretatt en avregning på et tidspunkt. Da må dere ha lest av det faktiskte strømforbruket først. Har dere betalt for mye så får dere de pengene igjen.

Anonym poster: 52b2249144353ea97ba29b693fe5e065

What he/she said.

Vaskemaskiner og oppvaskmaskin drar ikke så mye strøm som mange tror. Man regner vel cirka 12kw per gang man bruker respektive. Da skal det koste cirka 6 kroner med en gjennomsnittspris på 0,50 øre kw. Og det er en høyt anslag. Så selv om du har på begge hver dag året igjennom; 6x7= 42 kroner ukax4 uker = 168 kroner mnd x2 = 336 kroner mnd.

Anonym poster: ba24c6d9fac4d0b36784b0ca2c616e89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det var mye jaaa.... hvordan er det mulig? Si det du! Ikke vask klær hver dag, herregud dere er jo 2 personer?! og prøv å ta oppvasken for hånd, innimellom, det er ikke så vanskelig. Selv bor jeg i en leilighet på 90kvm., har oppvaskmaskin på kanskje 4 ganger i året. Vasker klær 2 ganger i uken. Strøm er dyrt, så da kjøpte jeg meg peis. Eller så går det ann å kjøpe varmepumpe, det er ihvertfall mye billigere enn vanlig ovn, de har jeg på aldri.

Anonym poster: a8968a3767d8fad7e8bde749bbf7f704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjort undersøkelser som viser at mange bruker mer strøm på å vaske opp for hånd enn å vaske opp tilsvarende mendge i maskin. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesutgifter på en strømregning? Fellesutgifter i brl og sameie, herunder felles strøm, dekkes over husleie eller annen egen innbetaling. Det er fra strømleverandør dere har fått regning?

TS her: Ja, regningen kommer fra strømleverandøren. Sameiet byttet til ny leverandør for å gjøre det billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen: Joda, vi kjører vask og oppvaskmaskin sikkert mer enn strengt tatt nødvendig, men jeg mener likevel at det ikke skal utgjøre så mye på regningen.

Også gir det mening at dette er antatt forbruk i disse kalde måneder, så håper det stemmer at vi får igjen litt av alt. Tviler på at vi kommer til å bruke så mye.

En annen ting; det står ingenting om nettleie på denne regningen - vil det si at vi får en nettleieregning i tillegg?

Takk for alle smarte svar og innspill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...