Støvkornet Skrevet 4. november 2012 #21 Skrevet 4. november 2012 Det er forskjell på ærlighet og å være ærlig frekk ja. Om en stygg gutt er forelsken i meg, så sier ikke jeg "Glem det, du ser jo ikke ut!". Da sier jeg heller pent "Beklager, men jeg er ikke tiltrukket av deg". To forkjellige svar, det ene mildere enn det andre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #22 Skrevet 4. november 2012 Enig i det. Men frekkhet er et ord folk strør om seg uten å kunne bruke det riktig. En lege skal være objektiv og tenke helse /forebyggende osv. Om du kommer og sier jeg er feit ,men veier 40kg.Så skal legen da si neida..du er fin? Da juger jo legen. I ts sitt eksempel, synes jeg legen gjør helt rett. Har da aldri sagt legen skal juge. Og objektiv kan vel en lege være uten å være frekk(ja jøss, strør det visst om meg!) Det handler om hvordan man sier ting, man kan være ærlig og frekk, man kan også være ærlig men empatisk. Empati er vel en ganske grunnleggende egenskap leger bør ha. Anonym poster: 6f96369f4f16805979ce0b1429c511e9
Gjest BettyBoop Skrevet 4. november 2012 #23 Skrevet 4. november 2012 Har da aldri sagt legen skal juge. Og objektiv kan vel en lege være uten å være frekk(ja jøss, strør det visst om meg!) Det handler om hvordan man sier ting, man kan være ærlig og frekk, man kan også være ærlig men empatisk. Empati er vel en ganske grunnleggende egenskap leger bør ha. Anonym poster: 6f96369f4f16805979ce0b1429c511e9 ja en lege kan ikke si du er feit men han kan bruke finere ord.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #24 Skrevet 4. november 2012 Husker en kamerat av meg som fikk sterke magesmerter av å spise enkelte matvarer. Han gikk da til legen for å finne ut om han hadde en eller annen form for allergi / intoleranse. Legen gikk fra å påstå at han innbilte seg smertene til at det heller måtte dreie seg om en form for spiseforstyrrelse.... Null verdt å ha lest all teorien i boka når den sosiale intelligensen din er under gjennomsnittet.. Anonym poster: ce843d4ea568f5c349d65fe4840e4482
super-s Skrevet 4. november 2012 #25 Skrevet 4. november 2012 Hva faen da!!!!! Jeg hadde anmeldt han,selv om det var tusen år siden! Bør kanskje ihvertfall melde fra til fylkeslegen. Kjenner mange som har møtt på den samme legen og fått masse dritt slengt rett i trynet!
super-s Skrevet 4. november 2012 #26 Skrevet 4. november 2012 jojo men i hva slags sammenheng? Høres ut for meg at han slet mer psykisk enn deg. han kunne ikke vært helt frisk om han sa sånne ting til deg og forsøkte å trykke deg ned Husker ikke resten av det som ble snakket om i den samtalen, husker bare den ene setningen.. Men var ihvertfall under en innleggelse.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #27 Skrevet 4. november 2012 Jeg var engang hos en ny lege og ville han skulle sjekke korsryggen, da jeg hadde endel smerter. Da sa han: Ikke rart du har vondt i ryggen, når du bare sitter på ræva og røyker hele dagen. Det skal sies at jeg ikke var noe treningsfreak på den tiden, men jaggu satt jeg ikke på ræva hele dagen heller. Fyren kjente meg ikke og tok utgangspunkt i klærne jeg brukte som var en type Blitzsypatisør preget. Anonym poster: 07cb376a61e5418efbf7af572b5803a8
Brimi Skrevet 4. november 2012 #28 Skrevet 4. november 2012 Vet ikke om det klassifiseres som frekt, men jeg var hos ny lege for og prøve å få henvisning til en ME spesialist. Fikk til svar at det så ikke ut som om jeg var syk. Den stakk litt. Bare fordi det ikke synes på meg så betyr ikke det at jeg ikke er syk!
Katniss Skrevet 4. november 2012 #29 Skrevet 4. november 2012 Var ungdom og hos legen for å få skrevet ut antidepressive for sosial angst etter at psykologen som diagnotiserte meg anbefalte meg å prøve ut medisiner. Legen: "Du ser så normal ut for å ha sosial angst" Ikke den frekkeste kommentaren, men allikevel. Lurer litt på hvordan den legen mente folk som sliter psykisk skal se ut jeg.
Cho Kon It Skrevet 4. november 2012 #30 Skrevet 4. november 2012 Dro på legevakten med hjernerystelse etter at hodet mitt bokstavelig talt ble smelt i veggen. Ble sendt hjem igjen med beskjed om å spise mer (jeg er ganske tynn), og at det nok var derfor jeg svimlet.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. november 2012 #31 Skrevet 4. november 2012 Dro på legevakten med hjernerystelse etter at hodet mitt bokstavelig talt ble smelt i veggen. Ble sendt hjem igjen med beskjed om å spise mer (jeg er ganske tynn), og at det nok var derfor jeg svimlet. for en idiot.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå