Gå til innhold

Forvente EL etter SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg hadde en sa 22., eller det var i hvertfall da jeg begynte å blø. Liknet på mensen med slim i en ukes tid. Beklager detaljene.

Mange sier de blir gravide allerede etter sa som "utarter" seg som mensen.... Jeg vil så gjerne. Kan jeg forvente EL 2 uker etter denne sa'en på en uke?

Er det normalt å få flere sa? :( Dette var min første. Tok 3 måneder med prøving. Ingen barn fra før.

Anonym poster: 0c4497b84bfffa990026a36dc15e2b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta to uker eller et halvt år. Det finnes ingen fasit. Men for de fleste går det heldigvis raskt.

Det du bør vurdere er å utsette prøvingen til du har hatt en normal blødning etter aborten. Det reduserer sannsynligheten for ny SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør vurdere er å utsette prøvingen til du har hatt en normal blødning etter aborten. Det reduserer sannsynligheten for ny SA.

Dette er helt feil i følge legen/gynekologen jeg gikk til etter SA. Hun sa vi bare skulle kjøre på, og at man har gått helt bort i fra at det er viktig å vente til etter mensturasjon har kommet tilbake.

Noen leger anbefaler det alikevel, for å ha noe å gå ut i fra når du skal regne termin.

Anonym poster: e1644f5fcb8c647b3810eee32af47cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt feil i følge legen/gynekologen jeg gikk til etter SA. Hun sa vi bare skulle kjøre på, og at man har gått helt bort i fra at det er viktig å vente til etter mensturasjon har kommet tilbake.

Noen leger anbefaler det alikevel, for å ha noe å gå ut i fra når du skal regne termin.

Anonym poster: e1644f5fcb8c647b3810eee32af47cd6

Det er delte meninger om det. Hos de fleste går det fint. Hos noen få kan det fortsatt ligge "rester" igjen som blør ut ved neste mens, som kan føre til ny abort.

Dette er hovedgrunnen til at de fleste gynekologer anbefaler å vente. En måned har jo lite å si i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke eggløsning før 8 uker etter jeg begynte å blø. Så kom mensen to uker etter det, og den varte noen dager lenger enn vanlig, så var sikkert litt rester igjen som måtte blø ut. Men jeg var 11 uker da jeg mistet, så går gjerne fortere om du ikke var kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...