Gå til innhold

En gjeng med gutter som provoserer

Fremhevede innlegg

Skrevet

En gjeng med gutter rundt i nabolaget driver å pælmer snøballer på huset mitt, ringer på døra og stikker av og lignende ting. Svært provoserende. Har slengt ut noen gloser når de stakk av en gang. I dag løp jeg etter de for å skremme dem, men gadd ikke løpe alt jeg kunne, siden det var så bløtt. Da rakk de selvfølgelig å løpe inn i huset til han ene igjen. Tror kanksje det hjalp.

Hvis de mot formodning skulle fortsette med dette faenskapet, hva tror dere er lurt å gjøre da? Har prøvd å ingorere det ved de fleste episodene, men de fortsetter, og jeg føler jeg ikke kan la det passere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med foreldrene og be de holde styr på ungene sine. Du vet allerede hvor èn av dem bor.

• Liker 6
Skrevet

Ta kontakt med foreldrene og be de holde styr på ungene sine. Du vet allerede hvor èn av dem bor.

Kanskje jeg skulle gjøre det. Hu som antakeligvis var mora til han ene, kom hjem like etterpå. Tok en runde for å sjekke om de hadde kommet ut igjen.

Gjest Elissima
Skrevet

Åh, sånne drittunger har jeg til naboer og. Paintballgevær kanskje? Bank dritten ut av de? Regner med det er gutter. Jenter gjør ikke sånt.

Skrevet

Åh, sånne drittunger har jeg til naboer og. Paintballgevær kanskje? Bank dritten ut av de? Regner med det er gutter. Jenter gjør ikke sånt.

Stemmer at det er gutter, jeg tror heller ikke at jenter driver med dette. Hadde det bare vært en gang, kunne det vært litt morsomt, men ikke nå lenger. Paintballgevær hadde vært artig å ha, så jeg kunne ha påført de en lærepenge som de sent glemmer. Banke dem hadde vært morsomt det og, men har ikke lyst til å få sinte foreldre på døra. Ytrer min sympati med deg, vet hvor jævlig det er.

Gjest Elissima
Skrevet

Så kjedelig for deg, jeg vet akkurat hvordan det er. Regner med du har prøvd å snakke med de det gjelder eller? Jeg har prøvd å være grei når de har pælma baller på terrassen min og sparket katten min, men da ble jeg kalt en jævla fitte. Så det var jo hyggelig. Er snakk om gutter mellom 6 - 12 år kanskje. Blir helt sjokkert over språkbruken og mangelen på respekt.

Vanskelig å snakke med foreldrene når de ikke kan særlig norsk heller, men kanskje du kan prøve det?

Skrevet

Jeg ville skremt foreldrene litt, sagt at du tar det som trakassering og at det er uakseptabelt.

Så kan foreldrene kjefte på ungene, de som kjenner dem best.

Du må bare sørge for å nå fram til foreldrene. Så blir de forhåpentligvis flaue på ungenes vegne, og tar ansvar.

Anonym poster: 8806fd09322523235354f97658264ea4

• Liker 1
Skrevet

Så kjedelig for deg, jeg vet akkurat hvordan det er. Regner med du har prøvd å snakke med de det gjelder eller? Jeg har prøvd å være grei når de har pælma baller på terrassen min og sparket katten min, men da ble jeg kalt en jævla fitte. Så det var jo hyggelig. Er snakk om gutter mellom 6 - 12 år kanskje. Blir helt sjokkert over språkbruken og mangelen på respekt.

Vanskelig å snakke med foreldrene når de ikke kan særlig norsk heller, men kanskje du kan prøve det?

Å bli snakket til på en sånn måte, er ikke veldig heldig, og selvfølgelig veldig lite hyggelig for den det gjelder. De burde ha mer oppi hodet. Hvis de sparket katta di, er det ekstra ille. Har snakket med de, men det er svært lenge siden. Problemet er at jeg kjenner broren og faren til han som de stakk til, så jeg har egentlig ikke så lyst til å ta det opp med de.

Skrevet

Nei jenter gjør ikke sånt nei. Fordi disse jentene kan få lov til å snakke om teite gutter å spy ut all slags edder og galle å få alle til å nikke å fortelle henne for en flink sterk jente hun er. Guttene derimot som kanskje tenkte å ha en snøballkrig møtte ganske raskt på et mannevondt nek tok som tok fra dem de snøballene og ga dem en skyldebøtte om hvor fæle og krigerske og ekle de er. Så neste gang du ser at gutter oppfører seg håpløst og jenter som engler så kanskje du skal begynne å spørre deg selv hvorfor det er sånn? Kan det ha noe med det at gutter blir tvunget til å tilpasse seg flink jente syndromene jenter blir så belønnet for?

Anonym poster: 73ddfeee92d96b3a65f4ca356ed5e445

Gjest Elissima
Skrevet

Nei jenter gjør ikke sånt nei. Fordi disse jentene kan få lov til å snakke om teite gutter å spy ut all slags edder og galle å få alle til å nikke å fortelle henne for en flink sterk jente hun er. Guttene derimot som kanskje tenkte å ha en snøballkrig møtte ganske raskt på et mannevondt nek tok som tok fra dem de snøballene og ga dem en skyldebøtte om hvor fæle og krigerske og ekle de er. Så neste gang du ser at gutter oppfører seg håpløst og jenter som engler så kanskje du skal begynne å spørre deg selv hvorfor det er sånn? Kan det ha noe med det at gutter blir tvunget til å tilpasse seg flink jente syndromene jenter blir så belønnet for?

Benekter du fakta eller? Er jo en kjent sak at små gutter liker å utføre fantestreker og annet faenskap. Av en eller annen merkelig grunn så har de tydeligvis problemer med å oppføre seg som folk.. Ikke ALLE, men nå mener jeg generelt. Barn i Norge eier ikke folkeskikk.

Skrevet

Benekter du fakta eller? Er jo en kjent sak at små gutter liker å utføre fantestreker og annet faenskap. Av en eller annen merkelig grunn så har de tydeligvis problemer med å oppføre seg som folk.. Ikke ALLE, men nå mener jeg generelt. Barn i Norge eier ikke folkeskikk.

Fordi gutter ikke blir behandla like bra som jenter. De møter hat over alt. Vi ser de samme tendensene blant jentebarn som ender opp med alenemødre som ikke tar noe særhensyn til dem. De blir som gutter.

Skrevet

Hadde noen sparket dyra mine så hadde de fått et kraftig spark mellom beina! Snørrunger!

Anonym poster: 3f6eb8ba92c9bb46017db145ff284e6e

• Liker 2
Skrevet

En gjeng med gutter rundt i nabolaget driver å pælmer snøballer på huset mitt, ringer på døra og stikker av og lignende ting. Svært provoserende. Har slengt ut noen gloser når de stakk av en gang. I dag løp jeg etter de for å skremme dem, men gadd ikke løpe alt jeg kunne, siden det var så bløtt. Da rakk de selvfølgelig å løpe inn i huset til han ene igjen. Tror kanksje det hjalp.

Hvis de mot formodning skulle fortsette med dette faenskapet, hva tror dere er lurt å gjøre da? Har prøvd å ingorere det ved de fleste episodene, men de fortsetter, og jeg føler jeg ikke kan la det passere.

Veldig slitsomt kan jeg tenke meg. Men å løpe etter dem er nok noe de er ute etter. Var hvertfall det da vi var små å gjorde slike rampestreker. Enten må du ta en prat med foreldrene eller så må du rett og slett bare la d passere av seg selv,,

Skrevet

Veldig slitsomt kan jeg tenke meg. Men å løpe etter dem er nok noe de er ute etter. Var hvertfall det da vi var små å gjorde slike rampestreker. Enten må du ta en prat med foreldrene eller så må du rett og slett bare la d passere av seg selv,,

Det kan tenkes at det er det de vil, men hadde vært fint å høre hva de hadde å si hvis jeg klarte å få tak på en av dem.

Skrevet (endret)

Jenter gjør ikke sånnt?

Men voksne kvinner oppfordrer en voksen mann til å "bake opp" små unger.... Hvilket var det voldelige kjønnet igjen?

Og jeg regner med at moderator syns det er helt greit å oppfordre til vold mot barn på dette forumet... Så lenge det er en kvinne som gjør det...

Endret av flesvik
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville skremt foreldrene litt, sagt at du tar det som trakassering og at det er uakseptabelt.

Så kan foreldrene kjefte på ungene, de som kjenner dem best.

Du må bare sørge for å nå fram til foreldrene. Så blir de forhåpentligvis flaue på ungenes vegne, og tar ansvar.

Anonym poster: 8806fd09322523235354f97658264ea4

Kan eventuelt gjøre det, må bare finne ut hvor de andre bor, men tror faktisk jeg klarte å få med meg en av dem. Altså utover han som jeg allerede vet hvor bor.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva med å totalt ignorere de, så sant de ikke gjør materiell skade selvfølgelig. Det å provosere er jo ikke like morsomt hvis noen ikke reagerer.

Ev. er nok foreldrene riktig sted å henvende seg hvis det ikke tar slutt/blir skader.

• Liker 1
Skrevet

Stå klar med en bøtte maling eller kumøkk ved døra neste gang de er å dæljer på ringeklokka. De gjør det ikke igjen.

Anonym poster: 3ded8ebe3fcd62129016549e60bd072d

Gjest Elissima
Skrevet

Jenter gjør ikke sånnt?

Men voksne kvinner oppfordrer en voksen mann til å "bake opp" små unger.... Hvilket var det voldelige kjønnet igjen?

Og jeg regner med at moderator syns det er helt greit å oppfordre til vold mot barn på dette forumet... Så lenge det er en kvinne som gjør det...

Men det er greit å oppfordre til hærverk og bedriten oppførsel for "sånn er barn"? Når man gang på gang prøver å snakke til barn som gir fullstendig f så er det ikke rart at man klikker til slutt. Og nei, jeg oppfordrer ikke til vold mot barn. Men en del av disse er jo gærne og bør bli satt på plass.

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med foreldrene.

Dvs.. hadde de sparket katta mi hadde helvete vært løs; både for ungene og foreldrene...... !

* trøtt og trenger mere kaffe...* ;-)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...