Gå til innhold

Sliter med økonomien, hvor kan jeg få hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du får 6900 i mnd fra lånekassa og 5000 fra jobb.

Det er 11900 kr i mnd.

Du har 7700 kr i utgifter i mnd.

=4200 gjenværende i mnd.

Du klarer lett å betale ned gjelden din på 16 000 på 4 mnd.

Du får i tillegg en stor sum utbetalt fra lånekassa i januar, 18 000.

De som har 2 million i forbruksgjeld sliter, du derimot kan være gjeldfri allerede om 3 mnd hvis du bruker lånekassas utbetaling til å betale ned hele gjelda.

TS mottar IKKE støtte fra Lånekassa dette semesteret. Det er hele essensen i hovedinnlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt hovedtips er å spise for mindre enn 2000 kr i måneden. Hva med å lage hjemmelaget tomatsuppe med linser? Havregryn er også sunt og billig. Rotgrønnsaker er også billig, og så kan du spise billig kjøttdeig og annen tilbudsmat. Kjip mat i to måneder klarer du, og da kan du spare inn 2000 kr til å betale gjeld med. Jeg ser ikke at du kan kutte ned noe annet sted i hvert fall, med mindre du spør huseier om et par måneders utsettelse på leia fordi du er i en knipe.

Jeg er student selv, og skjønner godt at du blir stressa! For folk som tjener mye er ikke 16000 mye gjeld, men for oss er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet å spørre privatpersonene du skylder penger om de kan vente til januar med å få tilabek pengene sine? På denne måten får du betalt gjelden med høye renter først.Nå vet jeg ikke hvilken jobb du har, men om det er mulighet for jobbing i julen vil jeg anbefale deg å si ifra til jobben at du ønsker å jobbe med mulig i julen. På denne måten får du tjent litt ekstra penger, så får du forhåpentligvis betalt ned all gjeld i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbudsjettet ditt er vel høyt. Jeg er alene og bruker 1200 kr i måneden og det er inkludert vaskemidler og dopapir.

Mange ønsker barnevakt nå fram mot jul. Her kan det være ekstra kroner inn.

Anonym poster: 4bd82a2aaec2e1c1882c5db978619c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengevett.com ;)

:opplyser: Post innlegget her, så får du rikelig med råd.

Anonym poster: 01aac2e72f10e11f59bca6ac717a7dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbudsjettet ditt er vel høyt. Jeg er alene og bruker 1200 kr i måneden og det er inkludert vaskemidler og dopapir.

Mange ønsker barnevakt nå fram mot jul. Her kan det være ekstra kroner inn.

Anonym poster: 4bd82a2aaec2e1c1882c5db978619c5b

Matbudsjettet er ikke "vel høyt". Det er helt normalt, og i tråd med sifo's standardbudsjett. Imidlertid kan TS fint klare å kutte ned på utgiftene her et par måneder, slik at hun får betalt gjelden sin.

TS: Enhver kommune har økonomisk rådgivning. Ville tatt kontakt med de og rådført meg, om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...