Gå til innhold

Beregning av aap: 3600 kr brutto i mnd.... :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror dette varierer veldig. Jeg får over 12000 i mnd og har ikke jobbet før.

Jeg får 16 000,- og har aldri vært i jobb

Anonym poster: 2c9b050c2f269fb53207b039237c1ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26% og 10% skatt????

Jeg betaler 40% og ender opp med å måtte betale noen hundrekroner i baksmell...

-minstesats aap

Anonym poster: 8fb9adc48ddb0b6815ed370171863c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det er så store forskjeller? Er det noen som vet hvorfor?

TS

Anonym poster: 62bcb8b798c97a977bc1cbb3b7b3a2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på hva, AAP? Det er fordi AAP blir regnet ut i fra inntekt, har man tjent lite får man minstesats, som (som nevnt) er 632 kr/dag (brutto). Noen har også ung ufør-tillegg, og kan derfor ha høyere utbetalt (jeg mener at det er 0,4G ekstra i året) selv om de har minstesats.

Grunnen til at det er forskjell på skattenivå er fordi man har forskjellige fradrag, lån, formue etc. Det mest vanlige når man har AAP er nok å ha tabelltrekk etter tabell 7100 (i alle fall om man har hatt AAP en stund).

Anonym poster: 98d81b89c346321d56da84a4c9adab15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som sier at de går på aap og ikke har jobbet før da? Det er jo en her som får 12 000 og en som får 16 000? Jeg ville tro de visste det hvis de hadde ung-ufør og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med tullet ditt kom deg ut i jobb, du høres ikke mye syk ut!

Dagens samfunn legger opp til at det skal være en arbeidsplass for alle, med IA-bedrifter og vernede bedrifter og Gud veit hva.

Sitt ikke der og klag over at staten ikke gir deg nok penger for at du gjør... INGENTING!

Hilsen en av mange som betaler moroa.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blah blah

26% og 10% skatt????

Jeg betaler 40% og ender opp med å måtte betale noen hundrekroner i baksmell...

-minstesats aap

Anonym poster: 8fb9adc48ddb0b6815ed370171863c56

Samme her :(

Får baksmell om jeg betaler mindre i skatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Dagens samfunn legger opp til at det skal være en arbeidsplass for alle, med IA-bedrifter og vernede bedrifter og Gud veit hva.

Sitt ikke der og klag over at staten ikke gir deg nok penger for at du gjør... INGENTING!

Det er langt i fra en arbeidsplass for alle. Da tror jeg de fleste(meg inkludert) ville jobbet i stedet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordomsfulle enkelte er altså! De som går på aap betaler skatt de også, så hva er problemet? Å leve på aap er ikke akkurat noe jeg vil kalle "moro" som du gjør , Bud! Stakkars deg som er så trangsynt..

Endret av kattepus89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du når stadig nye høyder på idiotskalaen. Skjønner ikke at du kommer deg på jobb om morgen, når du åpenbart har problemer med å sette den ene foten foran den andre.

Anonym poster: 940b3c780bd21a9a80a0ad29158aa791

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker faktisk veldig når folk sier sånt til meg, og jeg med meg selv vet at jeg er syk. Man føler seg skyldig nok som det er! Tror du det handler om latskap og at jeg ikke VIL jobbe, Bud???

Stakkars deg som er så tett i nøtta og i TILLEGG har den fylt med så mange fordommer!

Jeg nekter ikke for at det er mange som snylter, men det gjør faen ikke jeg.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt i fra en arbeidsplass for alle. Da tror jeg de fleste(meg inkludert) ville jobbet i stedet.

Det finnes fler bedrifter som skryter av å være arbeidsplass for alle, det vil si folk med alle mulige hemninger.

Hva med å oppsøke en sånn bedrift og by dem på en utfordring?

Du når stadig nye høyder på idiotskalaen. Skjønner ikke at du kommer deg på jobb om morgen, når du åpenbart har problemer med å sette den ene foten foran den andre.

Det som får meg opp om morgenen er tanken på at sånne naut som deg kan komme til makten hvis vi andre sover for lenge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker faktisk veldig når folk sier sånt til meg, og jeg med meg selv vet at jeg er syk. Man føler seg skyldig nok som det er! Tror du det handler om latskap og at jeg ikke VIL jobbe, Bud???

Stakkars deg som er så tett i nøtta og i TILLEGG har den fylt med så mange fordommer!

Jeg nekter ikke for at det er mange som snylter, men det gjør faen ikke jeg.

TS

Kjære TS, det finnes noe positivt og kreativt å gjøre for alle, du har bare ikke funnet hva du er ute etter.

AAP er den enkle løsning....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, MENS jeg leter etter noe som passer mine behov, hvis du leste tråden skikkelig... Det kommer til å ta tid å finne noe, jeg må behandles osv.. Derfor aap. Det er jo derfor det finnes, sånn at folk kan klare seg selv om de ikke har jobb. Du aner ikke hvor mye jeg drømmer om å finne meg et sted jeg kan jobbe like mye som alle andre. Jeg har prøvd veldig mye, og går på en smell hver gang, så nå har jeg og legen min kommet frem til dette. Forstår du nå??

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som sier at de går på aap og ikke har jobbet før da? Det er jo en her som får 12 000 og en som får 16 000? Jeg ville tro de visste det hvis de hadde ung-ufør og?

Har ung ufør, 8000,- hver 14. dag (før skatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som får meg opp om morgenen er tanken på at sånne naut som deg kan komme til makten hvis vi andre sover for lenge.

Sånne naut som meg? Hva vet du om meg egentlig? Annet enn jeg ikke tolererer folk som sparker dem som ligger nede? Du er patetisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får 16 000,- og har aldri vært i jobb

Jøss. Hvis du aldri har vært i jobb så får du så mye? Lønner seg ikke å jobbe for mange da! Dette er jo mer enn mange får i lønn. Får du det, kun AAP på 16.000 i md UTEN å noen sinne ha jobbet? Uten noen som helst tillegg - kun AAP???

Anonym poster: 2ee4c728372686c9b0da2b38eb53f9b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Hvis du aldri har vært i jobb så får du så mye? Lønner seg ikke å jobbe for mange da! Dette er jo mer enn mange får i lønn. Får du det, kun AAP på 16.000 i md UTEN å noen sinne ha jobbet? Uten noen som helst tillegg - kun AAP???

Det er ikke meg du har sitert, men vedkommende som skrev det må ha ung ufør-tillegg for å få så mye utbetalt per måned. Minstesats AAP vil gi en brutto månedsinntekt på ca 13 500 kroner i mnd (6320 kroner utbetalt hver 14. dag). Får man AAP har man utbetalt 2G i løpet av et år, har man ung ufør-tillegg får man til sammen 2,4G i året. (Det finnes også andre tillegg som f.eks. barnetillegg, les mer om det her)

Det er IKKE forskjell på hvor mye minstesatsen er, den er felles for alle over hele landet. Får man innvilget AAP kan man IKKE få under minstesats utbetalt. Det er derfor det heter minstesats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg du har sitert, men vedkommende som skrev det må ha ung ufør-tillegg for å få så mye utbetalt per måned. Minstesats AAP vil gi en brutto månedsinntekt på ca 13 500 kroner i mnd (6320 kroner utbetalt hver 14. dag). Får man AAP har man utbetalt 2G i løpet av et år, har man ung ufør-tillegg får man til sammen 2,4G i året. (Det finnes også andre tillegg som f.eks. barnetillegg, les mer om det her)

Det er IKKE forskjell på hvor mye minstesatsen er, den er felles for alle over hele landet. Får man innvilget AAP kan man IKKE få under minstesats utbetalt. Det er derfor det heter minstesats.

Ja det var nettopp det jeg trodde, så derfor siterte jeg den som sa h*n får 16.000 utbetalt uten å si noe om hva det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var nettopp det jeg trodde, så derfor siterte jeg den som sa h*n får 16.000 utbetalt uten å si noe om hva det faktisk er.

Vedkommende har enten jobbet før men glemt det, veldig mange barn, ung ufør-tillegg - eller fryktelig dårlige matematikkunnskaper ;-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...