Gå til innhold

Sosialstønad/sosialhjelp/økonomisk stønad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student. Men har IKKE krav på noe fra lånekassen. Jeg har ikke fulført vgs og tar derfor opp fag. Har gjort noen omvalg på studierettning og i fjor hadde jeg ikke undomsrett så gikk et år på folkehøyskole. Det er da fire fag jeg skal ta opp, men kom frem til (med råd fra rådgiver) at det beste var å ta disse fire fagene over to år så jeg kunne jobbe ved siden av. Men nå har jeg vært på jobbjakt siden mai og har ennå ikke hørt fra noen da jeg ikke har så mye arbeidserfaring. Jeg vet at studenter ikke får, men siden jeg ikke har noen andre rettigheter, Har jeg då en mulighet til å få likevel. Jeg får bostøtte, men det er ikke mye å skryte av. Og jeg er jo jobbsøkende og har sendt masse søknader. Så er det likevel en sjans?

Anonym poster: 9332371f2c66ec7789f7d4565a5f4906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke student.

Anonym poster: cbef8979ebd86d5b692f4872d42ad95c

Herregus det er vel virkelig ikke det som er poenget her.

TS: Jeg ville fått meg en avtale på nav og sett om det var en mulighet for at du kunne fått dagpenger, det kan det være du har rett på.

Anonym poster: d69b0283e95ddc22c1444628a34e7d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke regnet som student når du tar fag fra VGS som privatist, så de tingene som ikke gjelder for studenter kan likevel gjelde for deg.

Anonym poster: 5959f9cbf64d9e2d5dc9fe7897b9791c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student. Men har IKKE krav på noe fra lånekassen. Joda. Det har du sikkert. Les litt her

Jeg har ikke fulført vgs og tar derfor opp fag. Har gjort noen omvalg på studierettning og i fjor hadde jeg ikke undomsrett så gikk et år på folkehøyskole. Det er da fire fag jeg skal ta opp, men kom frem til (med råd fra rådgiver) at det beste var å ta disse fire fagene over to år så jeg kunne jobbe ved siden av. Men nå har jeg vært på jobbjakt siden mai og har ennå ikke hørt fra noen da jeg ikke har så mye arbeidserfaring.

Jeg vet at studenter ikke får, men siden jeg ikke har noen andre rettigheter, Har jeg då en mulighet til å få likevel. Jeg får bostøtte, men det er ikke mye å skryte av. Og jeg er jo jobbsøkende og har sendt masse søknader. Så er det likevel en sjans? Nei. Du har ikke opptjent deg rettigheter til sosialstønad - og bør nok først og fremst søke studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er student. Men har IKKE krav på noe fra lånekassen. Joda. Det har du sikkert. Les litt her

Man er ikke regnet som elev når man er privatist, og får ingenting fra lånekassen eller andre fordeler som det å være elev gir (rabatt på buss f.eks.).

Anonym poster: 5959f9cbf64d9e2d5dc9fe7897b9791c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulført vgs og tar derfor opp fag. Har gjort noen omvalg på studierettning og i fjor hadde jeg ikke undomsrett så gikk et år på folkehøyskole. Det er da fire fag jeg skal ta opp, men kom frem til (med råd fra rådgiver) at det beste var å ta disse fire fagene over to år så jeg kunne jobbe ved siden av. Men nå har jeg vært på jobbjakt siden mai og har ennå ikke hørt fra noen da jeg ikke har så mye arbeidserfaring.

Jeg vet at studenter ikke får, men siden jeg ikke har noen andre rettigheter, Har jeg då en mulighet til å få likevel. Jeg får bostøtte, men det er ikke mye å skryte av. Og jeg er jo jobbsøkende og har sendt masse søknader. Så er det likevel en sjans? Nei. Du har ikke opptjent deg rettigheter til sosialstønad - og bør nok først og fremst søke studielån.

Jeg har ikke rett på støtte fra lånekassen. Jeg har ikke nok timer. Må ha ett vist antall timer for å få sttøtte fra lånekassen. Jeg søkte og fikk avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man opptjener seg ikke rettigheter til sosialstønad, det har alle (som har lovlig opphold, og bosted i Norge) som ikke har inntekt rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregus det er vel virkelig ikke det som er poenget her.

TS: Jeg ville fått meg en avtale på nav og sett om det var en mulighet for at du kunne fått dagpenger, det kan det være du har rett på.

Jeg har ikke jobbet så mye di siste årene. Da dagpenger får jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det har du sikkert. Les litt her

Nei. Du har ikke opptjent deg rettigheter til sosialstønad - og bør nok først og fremst søke studielån.

Nei og nei. Hvorfor svarer du når du åpenbart ikke har peiling? Man får ikke støtte når man er privatist. Sosialstønad er ikke noe man opparbeider seg rettigheter til, dette er en behovsprøvd stønad alle som opplever økonomiske vanskeligheter kan få. Du tenker vel heller på dagpenger, men det er noe helt annet.

Anonym poster: cbef8979ebd86d5b692f4872d42ad95c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jobbet så mye di siste årene. Da dagpenger får jeg ikke.

Da kan det hende du kan få individstønad i stedet... Hvis du har noe som helst oenger på konto får du i alle fall ikke sosialstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...