Gå til innhold

Økonomisk: gaver til venninner


Gjest SmurfeLurfen

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen

Hei!

Er student og kan ikke legge så veldig mye i hver julegave siden det blir ca 15 stk.

Men har dere forslag til gave til venninner i 20 årene?

Jeg så noen store tekopper på Nille som var litt utenom det vanlige siden de var så store. Billige også. Men det er kanskje litt kjedelig å gi noe fra Nille.

F.eks. skjerf, smykker. Men de fleste har jo flere eksemplarer av det fra før.

Og smykker kan fort bli litt dyrt, særlig om det er sølv.

Og hva kan man gi til brødre på 19 og 25 år?

Tidligere har de fått alt fra dvd, parfyme, superundertøy.

Men de tar aldri i bruk gavene de får.. Og ikke vet de hva de ønsker seg når jeg spør.

Hadde vært fint med rundt 100 kr per gave.

Men det er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vennegjengen her har vi hatt "Secret Santa" noen år. Det har fungert veldig bra! Alle trekker da navnet på en annen i gjengen og gir så den gave til en gitt pris. Da får alle noe ordentlig og man slipper at det blir kjempedyrt. Har også hatt "Julebord" i stedet for gaver, noe som fungerer veldig bra :)

Hva med gavekort til brødrene? Min har de siste årene fått en kul t-skjorte og gavekort på Platekompaniet, iTunes eller lignende. Det har fungert fint på ham, men så er han typen som elsker morsomme t-skjorter og slikt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Takk for tips Tekola. Har hatt venninnekveld noen ganger i stedet for gaver og det har vært veldig koselig. Men vi synes det er så artig å gi og få så det blir liksom en gave likevel :)

Ja, gavekort til brødrene går kanskje an. Heldigvis er det 3 års varighet på kjøpesenteret der jeg bor så kanskje de rekker å bruke det opp før det går ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan dine venninner er som personer, men noe av det jeg har/skal lage til mine venner og venninner;

Hjemmelaget badesalt(epsomsalt, farge og parfyme i et fint glass med sløyfe, pynt etc.)

En illustrasjon av et barndomsminne

Skal trykke på en illustrasjon av en venninnes favoritt karakter på et putetrekk med hjelp av photo fabric og en vanlig printer

Så kan du jo kanskje støpe lys selv? :)

Og kanskje lage sånne mobil-pynt-dingel-dangel i filt eller annet stoff:

https://pinterest.co...41770640059825/

Har du en venninne som er skoleflink? Kanskje denne hadde vært noe;

http://www.favecraft...Needlebook/ct/1

Kan du strikke? Male? Hekle?:P

Generelt er nok mitt beste tips for hjemmelagde gaver å spille på internhumor eller ting som er veldig sentralt i deres personlighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmurfeLurfen

Nå vet jeg ikke hvordan dine venninner er som personer, men noe av det jeg har/skal lage til mine venner og venninner;

Hjemmelaget badesalt(epsomsalt, farge og parfyme i et fint glass med sløyfe, pynt etc.)

En illustrasjon av et barndomsminne

Skal trykke på en illustrasjon av en venninnes favoritt karakter på et putetrekk med hjelp av photo fabric og en vanlig printer

Så kan du jo kanskje støpe lys selv? :)

Og kanskje lage sånne mobil-pynt-dingel-dangel i filt eller annet stoff:

https://pinterest.co...41770640059825/

Har du en venninne som er skoleflink? Kanskje denne hadde vært noe;

http://www.favecraft...Needlebook/ct/1

Kan du strikke? Male? Hekle?:P

Generelt er nok mitt beste tips for hjemmelagde gaver å spille på internhumor eller ting som er veldig sentralt i deres personlighet:)

Takk for kreative tips :)

Kan strikke litt og brodere (men det tar lang tid da).

Men skal sjekke ut linkene og se hva jeg får til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cdon har ofte gode tilbud.

F.eks hvis du kjøper en vare, får du tvserie for 99,- .

De har cder til 99,- ect, bøker til 49,- (hvis du kjøper så og så mye, husker ikke eksakt).

Men da får du jo "kvalitets"gaver til musikk, sesong, eller bokelskeren uten at det blir så dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker gaver i år, siden jeg har lite penger.

Noen venninner får pulsvarmere, mamma skal få en strikket "lomme" til mobilen sin, og jeg vurderer å strikke en til min far også.

Jeg har også begynt å strikke en kortholder/ varmer :ler:

Vet ikke om du liker å strikke, men det er koselige gaver i alle fall, og det tar ikke langt tid!

Ellers pleier jeg å kjøpe noen kopper på Søstrene Grene, fyller dem opp med litt sjokolade og litt ulike teposer. Gjør susen det! :jepp:

Eller en scrapbook? Det finnes billige løsninger for å få printet ut bildet og sendt dem i posten, så kan du lage en scrapbook med morsomme minner av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke i år verden skal gå under?

Dropp å kjøpe julegaver,dra heller på ferie, og om det viser seg ( :O ) at verden vil bestå til etter nyttår, si "ops.. Jaja, vi har i alle fall hverandre".

Julestress - hva er det?

Om ikke, så kan du jo kjøpe noen fine glass og lage drops/sjokolade og skrive et kort - koselig og personlig å få.

Du kan også kjøpe ganske store glasskrukker, kjøpe inn ingrediensene til verdens beste kjeks, legge ingrediensene (mel, sukker, hva enn man har i kjeks/boller/lussekatter/brownies) lagvis, og skrive en oppskrift på lokket.

Tekopper er en kjempegod ide, og i alle fall om du gir te i tillegg! Kjøp i løsvekt og ha over på små gladd/krukker, så har du en koselig julegave. (hapå glass, taco glass osv, bare ta av lappen, pynt lokket og selve glasset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde meg ferdig med julegavene under salget nu i oktober. Bare innpakning igjen.

Dette svaret hjelper TS sikkert nok...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kjempe glad for ting som kan spiser iaf, mye mulig fordi jeg er tidenes største mat-moms :fnise: Så jeg ville satset på det. En venninne av meg pleide alltid å gi meg hjemmelagde fløtekarameller som var pakket lekkert inn i cellofan med en sløyfe på, og tross den lave prisen, så var dette noe av det jeg gledet meg mest til hvert år.

En annen ide kan være å lage en kurv til hver av venninne dine med forskjellige sorter med te, en billig kopp og en te-klype oppi pakket inn i litt cellofan og med en sløyfe på.

Jeg hadde også blitt veldig glad for cupcakes innpakket i en slik boks og med f.eks. denne wrappingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En del parfymemerker har jo sånne miniatyrpakker.. de koster jo litt, men hvis du deler opp pakken og gir en til hver blir det ganske rimelige og fine gaver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cdon har ofte tilbud om filmer til 19 kr også, ikke alltid kjempe gode filmer, og ofte gamle. Men du kan jo se igjennom, kanskje ser du filmer som passer perfekt til noen av dine venninner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider da folk har absolutt alt så syns jeg at selve gaven er underordnet det å få en oppmerksomhet, og en oppmerksomhet trenger ikke å koste noenting nesten. Hva med en liten flaske champagne (eller lignende til cirka en femtilapp), og så feste på et kort hvor du skriver noen fine ord og kanskje limer på noen bilder som vekker gode minner?

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...