Gå til innhold

Kroppen forandrer seg av hasj?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spør kanskje på HELT feil plass nå, men prøver og ser hva svar jeg får...

Jeg veier 69 kg og har gjort det i en del uker nå. Jeg spiser normalt og trener ikke. Men nå den siste uken får jeg hele tiden spørsmål om jeg spiser? :klo: Jeg fikk høre det fra noen venner for litt siden, så av foreldrene mine (som jeg ikke ser så ofte siden jeg bor borte), og nå av psykologen min (hun lurte på om jeg kastet opp maten). Jeg har ikke forandret meg, når jeg ser meg selv i speilet er jeg like stor som jeg alltid har vært.

Den eneste forandringen er at jeg for noen uker siden røkte hasj, og jeg har gjort det hver helg. Det resulterer i munchies (spiser som en idiot, er ekstrem på sjokolade) og jeg regner jo med at når man spiser så mye går man opp i vekt. Er det noe galt med kroppen min eller er det synet til andre som feiler? For jeg sverger, jeg har ikke forandret meg i speilet i det hele tatt.. Ikke på vekten heller. Nei, jeg er ikke en person som lider av vrangforestillinger - jeg ser meg selv som den jeg er. :P

Anonym poster: a75a3011affd3d13e9f74973d65db99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal nevnes at kjæresten min som også røyker, ikke har gått ned i vekt, han har faktisk gått opp i vekt.... :klo:

Anonym poster: 132a950d87cce5d13e16a7e0ba4f91cc

Skrevet

Vet ikke om kroppen forandrer seg av hasjbruk (annet enn at du får en gusten farge, ser sykere ut), men det gjør iallfall hjernen - flere områder i hjernen blir ødelagt og du kommer til å få problemer med konsentrasjon, følelsessenteret, synssenteret, osv.

Så anbefaler deg å søke hjelp snarest.

Lykke til.

Anonym poster: 288d85d9bc31b38213c25f8409073a12

Skrevet

DON`T

DO

DRUGS

!!!

Faen asså, folk er dumme...

• Liker 1
Skrevet

Jeg er klar over alt dette... Det er ikke noe jeg har tenkt å fortsette med. Dette handler ikke om mitt bruk. Jeg er ikke en misbruker. Dette handler om kroppen min som tydeligvis er merkelig. Jeg har ikke fått gusten farge, ser ikke syk ut, hjernen min fungerer som alltid og ja... Det er bare kroppen min som tydeligvis har forandret seg UTEN at jeg har sett det.

Skrevet

Kan moderator/administrator slette tråden? Spør heller på et sted der jeg får svar på spørsmålet mitt og ikke mennesker som tror de bestemmer over meg og vet hva som er best. Herregud, dette forumet, NÅ skal jeg slutte å ta det seriøst..... :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Kan moderator/administrator slette tråden? Spør heller på et sted der jeg får svar på spørsmålet mitt og ikke mennesker som tror de bestemmer over meg og vet hva som er best. Herregud, dette forumet, NÅ skal jeg slutte å ta det seriøst..... :gjeiper:

Hvis du ikke har røyket mer enn det, tviler jeg veldig sterkt på at du har forandret deg noe. Vanligvis går man vel heller opp enn ned i vekt av bruk av hasj, men kanskje du har gått ned i vekt ellers? Spist mindre/rørt deg mer generelt? Jeg har ikke mye greie på dette, men jeg tror det skal en god del røyking til, før du får se fysiske endringer.

Til slutt: slutt og røyk. :) Begrens det til noen ganger i året hvert fall, det er ikke kjempebra for deg, selv om det skal litt til for å få store skader av hasjen. :)

Anonym poster: fa9a22e2f53146fa39342079a6a8c0fd

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Mulig du bare ser litt gusten ut fordi du har munchet mye dårlig mat, slike ting er ikke nødvendigvis like lett å se på seg selv.

Jeg røyket mye hasj før og merket helt oppriktig ingen forandring på kroppen, bortsett fra at jeg i perioder gikk opp i vekt pgav større matinntak og mer sofasitting enn før.

Og man trenger da ikke søke hjelp om man røyker hasj i helgene, det er som å si at alle gjennomsnittlige attenåringer er alkoholikere.

• Liker 7
Skrevet

Og man trenger da ikke søke hjelp om man røyker hasj i helgene, det er som å si at alle gjennomsnittlige attenåringer er alkoholikere.

Jeg er ikke spesielt for hasj, men jeg er helt enig i dette.

Anonym poster: fa9a22e2f53146fa39342079a6a8c0fd

• Liker 4
Skrevet

har lurt litt på det med hasj og muching selv, har røyka og da mucha massevis. men har ikke gått opp i vekt ikke så mye ned heller om jeg husker riktig. Så tror ikke det bare er kroppen din :)

Anonym poster: f63f331cf48d2af6742eb1011ac057bd

Skrevet (endret)

Forståelig, du kan spørre i rusmiddelforumet på www.freak.no i stedet. Der slipper du som regel moralprekener nesten uansett hva du spør om.

Vet ikke om kroppen forandrer seg av hasjbruk (annet enn at du får en gusten farge, ser sykere ut), men det gjør iallfall hjernen - flere områder i hjernen blir ødelagt og du kommer til å få problemer med konsentrasjon, følelsessenteret, synssenteret, osv.

Vennligst la være å komme med påstander du ikke har fnugg av dekning for.

Endret av meh
  • Liker 2
Skrevet

DON`T

DO

DRUGS

!!!

.....men alkohol er greit?

Anonym poster: e0fd051b055c24faebc6a6da86a0ba47

• Liker 4
Skrevet

Kan være at den ser annerledes ut, men hasj har da ikke den virkningen? Så lenge du er fornøyd, ikke ser en forandring og vekta viser det samme ville jeg ikke blitt bekymret :)

Gjest avocadoen
Skrevet

DON`T

DO

DRUGS

!!!

Alkohol setter ikke akkurat noe bedre preg på hverken kropp eller hjerne. Er det gøy å kalle andre dumme?

Ts- Jeg vet ikke egentlig, men det høres jo logisk ut som raindrops sier at om du spiser mye "dårlig" mat og sjokolade så vil det sette sitt preg på utseendet i form av blass hud osv. Jeg tror ikke det er hasjen i seg selv som påvirker utseendet, men hva du gjør ellers. Om du røyker mye og sitter mye stille inne så påvriker det jo utseendet etterhvert.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en liten fase som ungdom der jeg røykte hasj hver helg. Og moralprekener trenger jeg absolutt ikke, for ingenting har gått galt med meg eller vennene mine; vi er alle normale, oppegående og i arbeid - i motsetning til mange av mine venner som drakk VELDIG mye, fikk kjønnssykdommer og barn etter one night stands. Ikke at alkohol kan få så alvorlige konsekvenser, men slik gikk det med mange av de som ble ansett som mer "fornuftige" enn oss.

Jeg var bombesikker på at jeg gikk opp i vekt, men fikk også høre at jeg så tynnere ut, eller at det ikke var synlig at jeg hadde gått opp en god del kilo. Vekta viste at jeg hadde gått opp nesten 6 kilo, buksene spjæret da jeg ålte meg i de, men jeg så nok mer guffen ut, eller blekere ut. Av den grunn ble det nok antatt at jeg hadde gått ned i vekt.

Anonym poster: b7782a772e1cb9d98482c2471649c7cf

Skrevet

her står det litt om at det faktisk er bivirkninger ved hasjbruk.

Er det noen som benekter det? Samtidig så er mye av essensen i tekstene der "man tror" og "noen mener", altså så er mange av de påstandene som framstilles der ren spekulasjon. De tar også utgangspunkt i mange forskjellige inntaktsmetoder som utblanding med tobakk, som selvsagt også medfører de skadene som vanlig tobakksrøyking gir, det blir bare feil.

http://www.lommelegen.no/artikkel/skadevirkninger-av-alkohol

Gjest Loverdose
Skrevet

Fantastisk godt sagt!!! :blomst:

Skrevet

Maten du spiser under "munchies" legger du som oftest ikke på deg av, fordi kroppen jobber under "et høyere turtall". Pulsen stiger og hjertet slår fortere, så det kan nok være at kroppsmassen din har sunket litt. Det økte matinntaket og røykingen kan midlertidig gjøre noe med stoffskiftet ditt antar jeg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...