Gå til innhold

H&M levrandør med kritikkverdige forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Yellow Taxi

Det morsomme er at dyre plagg heller ikke kommer med garanti på lønnen til de som jobber på fabrikkene eller andre uhumskheter i produksjonen. Pels er feks dyrt...

Ja, det er jo et godt poeng. Men da er det i alle fal i teorien gode muligheter for det, så det er forstålig at dårlige arbeidsforhold kan komme som en overraskelse på forbrukeren om det blir avdekket. Men når ting knapt koster mer en råvarene som er brukt i produksjonen så er det jo faktisk umulig at arbeiderene igjennom prosessen har fått rimelig betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere boikotte lindex, kappahl, bik bok,veromoda, only, din sko og de fleste andre kjeder også. Tror dere det bare er H og M som kjøper klær fra disse fabrikkene?

Signerer denne, det blir for naivt å tro at det er så utrolig mye bedre på de andre "billigkjedene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Ja, det er jo et godt poeng. Men da er det i alle fal i teorien gode muligheter for det, så det er forstålig at dårlige arbeidsforhold kan komme som en overraskelse på forbrukeren om det blir avdekket. Men når ting knapt koster mer en råvarene som er brukt i produksjonen så er det jo faktisk umulig at arbeiderene igjennom prosessen har fått rimelig betaling.

Jupp. Jeg skal ikke si noe. Kjøper noen klær både fra H&M (som ikke er blant verstingene fordi de prøver i alle fall. Feks har de langtidsavtaler med leverandørene) og Espirit som er blant verstingene. Det morsomme er at Espirit ikke har spesielt billige klær heller.

Men har noen prinsipper rundt etisk handel som omhandler dyretesting og fairtrade på matvarefronten. Ser at jeg akkurat har utvidet perspektivet mitt til å kutte ut Espirit i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det er sykt at det er slik idag.

Folk snakker om velferd.

Pffffffft.

Jeg hadde heller betalt 1800 kr for en genser der jeg visste at arbeiderne hadde hatt det bra og ingen dyr hadde lidd enn å betale 50 kr for en genser der det motsatte hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt at det er slik idag.

Folk snakker om velferd.

Pffffffft.

Jeg hadde heller betalt 1800 kr for en genser der jeg visste at arbeiderne hadde hatt det bra og ingen dyr hadde lidd enn å betale 50 kr for en genser der det motsatte hadde skjedd.

Ja, så gjør det da! Kjøp klær som er fairtrade.

Anonym poster: 22fd283709f873c83179ceba7616f239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om H&M merker presset , vil kanskje andre kjeder også bli litt bekymret for ryktet sitt? Jeg boikotter !! Og - kjøper mindre impuls , men etter behov! Det er så absolutt ikke ok for meg med den type grov ytnyttelse av mennesker , jeg vil ikke støtte en kjede som jeg vet lukker øynene , og som nå har en mulighet til å faktisk sette ett eksempel for seg og andre kjeder- gjør noe H&M! Og det er kundemassen som kan få ballen til å rulle!!

Godt poeng! Det er latskap og egoisme å si "jeg kan uansett ikke gjøre noe". Liksom, jo? Du kan jo det? Snakk om å skyve problemene undet stolen.... :roll:

Anonym poster: 44ac02d0c8e59b01ea06bca1216acfbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...