Gå til innhold

H&M levrandør med kritikkverdige forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg gjennom VG nett ble kjent med ar H&M benytter seg av en levrandør som har utrolig dårlige arbeidsforhold , kvinner som besvimer av utmattelse , luselønn og ekstremt lange arb dager , velger jeg å boikotte H&M . Har denne saken påvirket ditt forhold til motegiganten?

Anonym poster: c86f2854fd33b64fc35c7b7ab7fc5f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japp, jeg boikotter også :)

Anonym poster: 44ac02d0c8e59b01ea06bca1216acfbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere boikotte lindex, kappahl, bik bok,veromoda, only, din sko og de fleste andre kjeder også. Tror dere det bare er H og M som kjøper klær fra disse fabrikkene?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å forsette å handle på H&M, men jeg prøver å kutte ut å handle så mye på impuls hos kjedebutikker og heller bruke pengene mine på dyrere, men færre plagg.

Det er neppe bare H&M som benytter seg av leverandører med elendige arbeidsforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det spiller noen rolle jeg. For da må vi slutte å kjøpe klær fra de fleste merker.

Du kan jo starte å kjøpe fairtrade klær da.

Kanskje det lureste er faktisk å kjøpe mindre, bare kjøpe det du trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om H&M merker presset , vil kanskje andre kjeder også bli litt bekymret for ryktet sitt? Jeg boikotter !! Og - kjøper mindre impuls , men etter behov! Det er så absolutt ikke ok for meg med den type grov ytnyttelse av mennesker , jeg vil ikke støtte en kjede som jeg vet lukker øynene , og som nå har en mulighet til å faktisk sette ett eksempel for seg og andre kjeder- gjør noe H&M! Og det er kundemassen som kan få ballen til å rulle!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at dyre designerklær også blir laget på kritikkverdige fabrikker.

Det har jeg ikke vanskeligheter med å tro, men med de aller dyreste merkene er det ikke tilfelle. Men igjen, vi kan jo ikke bare kjøpe designerklær heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre klær produseres også under kritikkverdige forhold. Den eneste måten å komme nær å sikre seg er å handle fairtrade. Jeg for min del har ikke ren samvittighet, og kommer ikke til å få det med det første heller. Noen klær får jeg sydd hos en skredder i Asia som tar seg godt betalt etter forholdene der, men hvem har produsert tøyet hun bruker og maskinene hun syr med? Før eller senere kommer man til grov utnyttelse et sted i produktkjeden, selv om jeg i akkurat dette tilfellet vet at skredderen min får en lønn å leve av og jobber for seg selv.

Sjekk hvor mange slaver som jobber for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke slutte å handle over alt, klær trenger jeg. Men jeg tror, og håper, at jeg har gjort en forskjell ved at jeg mest handler brukt, både på fretex, finn.no, og brukt via EBAY. Jeg hørte for mange år siden om at folk slaver seg i hel på å produsere klærne vi har, de aller fleste klærne blir produsert slik etterhvert. Jeg kan ikke slutte å handle klær helt eller gå naken, men jeg kan i allefall begrense shoppingen min slik at jeg ikke kjøper unødig. Liker uansett ikke klær eller shopping, så det går bra her.

Anonym poster: 7534b152f0ac844411baac859ff3e7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg gjennom VG nett ble kjent med ar H&M benytter seg av en levrandør som har utrolig dårlige arbeidsforhold , kvinner som besvimer av utmattelse , luselønn og ekstremt lange arb dager , velger jeg å boikotte H&M . Har denne saken påvirket ditt forhold til motegiganten?

Anonym poster: c86f2854fd33b64fc35c7b7ab7fc5f1a

Nei, jeg har boikottet dem siden de begynte med barne-bh'er og annet rask for å seksualisere barn inn i de voksnes seksualliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt av produkter som blir produsert i ikke- vestlige land blir lagd under kritikkverdige forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Jeg handler ikke der, nei.

En ting er å handle der og ikke vite om det, men om man veit hva som foregår, og fortsatt velger å handle der, er man litt.. egoistisk?

Ja, fortell!

Hvilke kritikkverdige forhold arbeider folk under for å produsere klær til KappAhl, Lindex, Only, BikBok, Cubus, Vero Moda, BYoung, Noa Noa, Carlings etc?

Fortell! Vis linker!

Da skal jeg slutte å handle der og.

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Nordmenn griner over at prisene er så høye, og lager ramaskrik fra tid til annen når arbeidsforhold i landene hvor diverse forbruksvarer blir avdekket. Du kan ikke få t-skjorter til 50 spenn, diverse små-elektronikk til et par hundrelapper osv uten at noen andre har betalt for det et eller annet sted i produksjonskjeden. Sånn er det bare, det spiller ingen rolle om det er HM eller en annen kjede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Nordmenn griner over at prisene er så høye, og lager ramaskrik fra tid til annen når arbeidsforhold i landene hvor diverse forbruksvarer blir avdekket. Du kan ikke få t-skjorter til 50 spenn, diverse små-elektronikk til et par hundrelapper osv uten at noen andre har betalt for det et eller annet sted i produksjonskjeden. Sånn er det bare, det spiller ingen rolle om det er HM eller en annen kjede.

Det morsomme er at dyre plagg heller ikke kommer med garanti på lønnen til de som jobber på fabrikkene eller andre uhumskheter i produksjonen. Pels er feks dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...