Gå til innhold

Aprilis hverdag

Aprilis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag har jeg prøvd å gi lillensnupp gulrøtter og potet i stedet for grøt. Deeet var ikke så godt som grøt, men det så ut som om hun spiste bare for å være høflig :ler: Hun grøsset i hele kroppen, men smilte og gapte og spyttet ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man ett år eldre og til tider så kjennes det på kroppen. Selv om lillesnupp er kjempeflink til å sovne om kvelden og bare skal ha mat en gang om natta, så får jeg aldri nok søvn. Hadde hun sovet litt lengre dupper på dagen, så kunne jeg ha sovet da, men nå har hun de siste par ukene funnet ut at hun bare skal sove i 40 minutter pr dupp på dage. Ja, jeg kunne jo ha sovet da jeg også, men mens hun sover så skal man jo rekke å gjøre de man ikke rekker når hun er våken. I tillegg har vi hatt avtaler nesten hver dag også; babysvømming, barselgruppe, jordmor, manuellterapeut, fotograf osv, osv.

Dagen i går ble ikke feiret noe særlig. Dagen gikk egentig med til å vente på at det skulle kommen montør for å bytte ut den nye kjøkkenvifta vår. Men da han kom og så hvordan den var montert, så ville han ikke ta på seg ansvaret for å bytte den, for han mente at den var så feil og dårlig festet at han var redd den skulle ramle ned bare han tok på den. Så han ville ikke risikere å ødelegge platetoppen som lå under. :roll:

Så han satte igjen den nye vifta med beskjed om at vi måtte kontakte han som hadde montert vifta og få han til å montere den nye også. Kjære monterte den nye vifta selv han, var ikke værre enn det. Og den vifta som hang der hang faktisk ganske så godt fast. Jaja...

Etter det var gjort stakk vi på babysvømming. I går var det to dykk på barna. Ikke det mest populære lillesnupp har vært med på , men det gikk greit :)

I dag startet lillesnupp dagen kl 5 og etter litt mat og en liten dupp 6.30, så var det visst på tide å øve på å rulle rundt igjen. Og i dag kom hun seg jaggu meg rundt fra rygg og over til mage :nigo:

Og i skrivende stund ligger hun på gulvet og øver og øver og øver igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på visningstime hos fotografen, og vi fikk masse fine bilder :nigo:

Lille, skjønne skapningen vår :hjerte:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så koselig!! Kommer du til å legge ut noen på facebook?

Nei, jeg gjør nok ikke det. Vi har bestemt oss for at vi ikke vil legge ut bilder av henne ettersom hun ikke kan bestemme selv om hun vil ha bilder av seg selv på nettet + at man aldri vet hva bildene kan bli brukt til.

Sender deg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Lillesnupp ble friskmeldt av både manuellterapeuten og osteopaten i dag :nigo: Det er deilig det! Utrolig å se hvor godt behandligene har funket. Jeg har sett stor forandring siden vi begynte i alle fall; fra å ha en baby som hadde mye ubehag, var stiv i kroppen og var sutrete til en baby som vrir og vender kroppen som en slange og som stort sett er blid og fornøyd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesnupp sov fra 20-06:30 uten mat i natt :overrasket:

Jeg er ikke i form i dag. Kan vel skylde på tante rød. etter at jeg satte inn spiralen så mister jeg en del blod, så jeg er så innmari svimmel. Bør vel begynne med litt jerntilskudd. Ellers er lillesnupp veldig kosejente for tiden og vil heller sitte på fanget eller bare ha meg på gulvet sammen med seg. Så får ikke gjort så alt for mye annet. Men slik vil det vel være til tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... har du ikke hormonspiral?

Jeg tør ikke prøve spiral jeg. Synes g.u er ille nok :lol:

Nei, jeg har kobber. Blir litt smågal av alle hormonene :ler:

Kjente ikke at spiralen ble satt inn en gang og jeg er sjeleglad for at jeg slipper alle hormonene som er i andre prevensjonsmidler :nigo: alle de andre bivirkninger man får av spiralen kan man gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du? Hvordan får du til den der "I am here"-greia på Instaweather??? Jeg har prøvd og prøvd, men får bare opp stedsnavnet.. ikke at det står I am here.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagsomme men ufarlige bivirkninger:

• Ubehag ved innsetting
  • Økt menstruasjonsblødning
  • Økt menssmerter

Ok jeg skal definitivt ikke ha det.. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg litt på prevansjonspraten her...

Jeg bruker ppiller men er ikke sånn voldsomt begeistra over det, vurderer psprøyte, men kanskje spiral er bedre?

Hva er forskjell på hormon- og kobberspiral? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberet ødelegger sæden og hormonspiralen inneholder hormoner som hindrer graviditet :jepp:

Jeg liker egentlig ikke piller så godt jeg heller. Men et eller annet må jeg bare ha.

Så.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du? Hvordan får du til den der "I am here"-greia på Instaweather??? Jeg har prøvd og prøvd, men får bare opp stedsnavnet.. ikke at det står I am here.. :sukk:

Nei,si det. Jeg husker jeg slet litt etter den siste oppdateringen, men plutselig så funka det bare.

Etter at jeg har tatt bilde og gps'en har funnet ut hvor bilde er tatt, så står det I am here.

Har du aldri fått det opp?

Kanskje du må oppdatere? :vetikke:

Plagsomme men ufarlige bivirkninger:

• Ubehag ved innsetting
  • Økt menstruasjonsblødning
  • Økt menssmerter
Ok jeg skal definitivt ikke ha det.. :daane:
:ler:

Dette blir kanskje litt for personlig, men skitt au. Da jeg leste på bivirkninger så tenkte jeg: smertene kan man holde i sjakk ved å ta en ibux. Jeg får (noen ganger veldig!) vondt i ryggen og magen ett par dager når jeg har eggløsning og bittelitt murring første/andre dag når jeg får mensen. Men det fikser jeg fint med en ibux.

Økt menstruasjonsblødning....kroppen min har aldri vært beskjeden på den fronten fra før av, så det kunne ikke bli så mye verre :sjenert: men til og med jeg som bare bruker tamponger har ikke noe problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mye ulik prevensjonsmidler og det jeg er mest fornøyd med er P-ring og minipille. Ved P-ringen slipper man at alle hormonene sprer seg i hele kroppen og ved minipillen mister man mensen. Men mange sliter med at man har småblødninger til å begynne med, men jeg mistet mensen med en gang.

P-plasserte er heller ikke så ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...