Gå til innhold

Favorittfag på barne/ungdomsskolen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva var dit favorittfag på barne- og ungdsomsskolen og hvorfor? Bare litt moro å høre hvor forskjellige folk er... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm.. Det morsomste må ha vært gymnastikk. icon_smile.gif Likte å holde på med ballspill. Men styrketrening eller sirkeltrening, det var kjedelig.Gjesp.gif

Svømmetimene var enda verre. Oioioi.. Bassenget var iskaldt hver gang.

Klems12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker og likte best matte, jeg. Ellers er jeg veldig glad i samfunnsfag og historie. Hater engelsk og fransk... realist, jeg da??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg likte norsk og engelsk veldig godt på ungdomsskolen, sammen med samfunssfag da!

Til neste år skal jeg ha samfunsskunnskap, samfunssøkonomi, rettslære og et år engelsk som studieretningsfag. Gleder meg stort! Kan ikke si at jeg er noe særlig realist av meg, men biologi kan være interresant det og, for all del...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best språk, jeg.

Engelsk, tysk og norsk (Og ja! Både nynorsk og bokmål! icon_biggrin.gif).

Ellers synes jeg alle fagene er stort sett greie, fordi jeg forstår dem. Matte er ok, naturfag er interessant til tider, men det er ikke så fascinerende som språk. Dette er jo et syn som blir sett litt ned på her i området... hehe. icon_smile.gif

Gym, derimot... nei, det har aldri vært min greie. Har null ballkontroll (og det trengs, siden det er stort sett ballspill vi driver med), og å smiske med læreren gidder jeg iallfall ikke. icon_razz.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ungdomsskolen:

- Forming

- Skoleavis (valgfag)

- Norsk

På barneskolen:

- Ballspill i gymtimene, særlig kanonball

- O-fag icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

På ungdomsskolen elsket jeg nynorsk (!). Husker det var mange som syntes at jeg var fryktelig teit som likte det - for det gikk virkelig ikke an å like nynorsk, da! icon_biggrin.gif

Ellers er jeg et språkmenneske. Likte norsk best, og liker det vel best nå også! I tillegg til engelsk, som jeg elsker å snakke!

Kid-a, hvis jeg gjør engelsken din, gjør du matten min da? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

på barne skolen var det:

*gymmnastikk og svømming

*O-fag

*forming(sløyd og tegning)

På ungdomskolen:

*forming(sløyd og tegning)

*trayl og moped

*naturfag (helst da biologi)

*arbeids liv

Har alltid vært aktiv og guttete helt til jeg ble 16 år og forelsket....

*flirer*

Så har jeg hatt en del problemmer med dysleksi så da var det bare praktiske fag og gøye fag jeg fikk til....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som den reinspikka realisten jeg er og var var O-fag favoritten på barneskolen. Matte kom på en god andreplass.

På ungdomsskolen hadde jeg følgende liste:

1. Naturfag, særlig biologi og kjemi

2. Samfunnsfag, alle grener

3. Matte

U-skolens hatliste!

1. Engelsk

2. Tysk

3. Gym

Interessene har holdt seg (har hovedfag i biologi/kjemi), men etter flere perioder i det store utland har språkkunnskapene bedret seg (men det var ikke takket være skolen!)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

favoritten var matte. Men norsk var også gøy, litt avhengig av hva vi hadde om. Stiler var gøy.

Gym ligge desisdert på toppen av hat lista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Virvel

På barneskolen likte jeg alt, jeg!

Ungdomsskolen: Likte heimkunnskap og kunst og håndverk best. Hatet gym, tror jeg skulket nesten annenhver gymtime i åttende!

Nå er jeg straks ferdig med mitt andre år på videregående, og liker stort sett alle fagene (bortsett fra geografi, som er ganske tørt og kjedelig...heldigvis har vi en morsom lærer!). Har litt inntrykk av at folk enten liker matte/naturfag eller språkfag/kreative fag...er det noe galt med meg kanskje, siden jeg liker alt sammen, og stort sett får bra karakterer også icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...