Gå til innhold

Hvordan klare å spare penger? 9000 utbetalt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har utbetalt 9000 kr i måneden.

Husleie 5000

Strøm ca 1000 (må ha god varme inne pga sykdommen min, har legeerklæring på dette fra fastlege og spesialist men NAV godtar det ikke)

Mat 1000

TV og internet 690 (billigste internet og grunnpakke. Jeg prøvde en periode uten men ble deprimert så psykolog anbefaler at jeg beholder tv og internet.)

Medisiner på hvit resept 800

Forsikring 200

Bolig alarm 300

Det er ikke mulig å flytte til noe billigere sted. Bostøtte får jeg ikke pga en hytte jeg arvet for noen år siden som jeg ikke får solgt.

Håper noen nye øyne oppdager hvor jeg kan spare litt. Slik det er nå er jeg helt blakk hver måned. Jeg vil så gjerne spare 300 kr til jul så jeg får kjøpt julegaver.

Anonym poster: d231c2805c60fe142b933712fd732ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, for en fortvilet situasjon! :(

Dette hjelper sikkert ikke på, men jeg kan ikke forstå hvordan du kan klare å spare noe. Jeg antar at det å ta en jobb er uaktuelt pga sykdom? Er det også uaktuelt å ta på seg småjobber for venner og kjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hytte du ikke får solgt, LEI DEN UT!! Få venner, familie, eller til og med noen her på kg til å hjelpe deg å annonsere den rundt, det er masse folk her med peiling på annonser, eiendom, kontakter osv.

Du burde leie ut hytta på helgebasis, feks 500 for venner, eller noe??

Anonym poster: baa95a99d0091ef5577414849777893a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den, har kun dagpenger (7200 kr utbetalt). Mitt beste tips er å holde deg langt unna ebay! Det er blitt en stor sluk for meg..

Men bor du slik at du MÅ ha boligalarm? Penger spart, er penger tjent..

Evt kan du jo prøve å selge noe du ikke bruker lenger, klær, accessoarer osv. Eller du kan tjene lit penger på en hobby.. :) du må ikke se på begrensningene, men mulighetene! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

:klem:

Som andre over her skriver; lei ut hytta og selg noe du ikke bruker/trenger.

Ellers ville jeg mast på Nav, jeg. Er ikke sikkert det funker men verdt å prøve.

Kan du klare deg med enten tv eller data? Bare en av de to.

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Kort svar på sengekanten, skal lese svarene deres grundig i morgen. Takk!

Jeg ordla meg skikkelig dårlig angående den hytta. Jeg kan ikke selge fordi den er bundet. Akkurat de korrekte juridiske termer er jeg usikre på, men jeg har fått det forklart fra to forskjellige advokater. Det blir veldig krunglete å forklare hvorfor, men det går altså ikke å selge den nå.

Den er ikke i en slik stand at noen ville vært villige til å leie den.

Anonym poster: d231c2805c60fe142b933712fd732ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg klarer ikke la være å se på at du sliter sånn, og jeg må bare spørre hva slags sykdom du har?

Ville bare hjelpe med med kostholdet, da kostholdet er viktig for å ha en frisk kropp. Har spist meg frisk fra sykdom selv.

Anonym poster: 252b804c15b23bc4549b63d5f8406e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Klarer du å spare penger ved å bytte strømmleverandør? Undersøk hvilken som tilbyr billigere strøm og bytt. Da sparer du litt hver mnd, selv om forbruket blir uendret.

Kan det være en ide å finne en å bo sammen med? Hvor stor bolig har du?

Ellers syns jeg det er merkelig at du har 10 kr igjen etter alle de faste utgiftene er betalt. Hva med klær, lege, transport osv -- sånne nødvendige utgifter som man ikke kan planlegge? I mitt hode så syns jeg det er umulig å leve med ditt budsjett. Håper du har ingen kredittgjeld.

Ser du situasjonen med din helsetilstand som varig? Altså, kommer du til å leve med 9000 kr i mnd altid? Det er vanskelig. Jeg klarte det som student, men da levde jeg ofte litt billigere og klarte å spare noen tusen i mnd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så mange steder å spare inn på her nei, men jeg er også litt nysgjerrig på hva som gjør at du har så lite utbetalt?

Kan man ikke få hjelp hos "sosialen" for å få handlet inn til jul og sånt når man er såppas skrapa? Eller er jeg helt på villspor nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være et problem å få internett og tv ned på 500 kr, da har du 170 kr spart der. Eventuelt bytt ut tven om du betaler lisens med pcen og bruk tvnorge(79,-) og netflix (79,-), noe gratis på tv3play norge og sverige, nrk nettv. Burde få passelig med underholdning der. (yourtvseri.es)

Er boligalarm virkelig nødvendig?

Men.. Faren min fikk bostøtte og han hadde både hus og hytte (hytta koster riktignok bare 500 kr året). Han stod på et skille mellom å få den støtten eller miste alt, muligens det påvirket saken hans.

Anonym poster: 5a7244176706759ce83da2e06be82e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billigste Riks-TV-pakke til 150 kr/mnd. Priser bredbåndsabb.: http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden/bredband?calcType=NETT_BREDBAND&type=get_calc_xml&antRader=20&betalingsform=&dekningFylke=0&hastighet1=2048-6512&hastighet2=2048-6512&hastighet3=2048-6512&linjeleie=NEI&forbruk=medium du kan lett komme under 300 kr/mnd på det. Ergo kan du fint ha nett + TV til 450 kr/mnd.

Anonym poster: d19cf2ad857d349afd481ec87581a2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare ha internett eller bare ha tv? Dropp boligalarm, er ikke så veldig nødvendig. :) Uansett om du sier at det ikke er mulig å flytte til et annet sted, så bør du se på å få ned leien. Skal ikke blande meg inn fordi det er nok et eller annet ganske personlig inni der, men de fleste kan flytte, det er bare ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å spare med den summen inn. Det opplagte er dog boligalarmen - kutt den. Ellers er jo beste mulighet å øke inntektene, om du er syk bør du likevel vurdere muligheten for en liten ekstrajobb. Og jeg skjønte ikke det med hytta - hva er det konkret som gjør at den ikke kan selges? Gi den bort da, om det hindrer bostøtte og du ikke bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men hvorfor mottar du ikke AAP / uføretrygd?

Jeg får aap, og har 4700 hver 14. dag. Blir litt over 9000 per måned. Mange som har det sånn, tror jeg.

Anonym poster: f1307055e9311a259772eafa527aa74a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at første utbetalingen i desember har halv skatt. Så det blir noen ekstra slanter der.

Anonym poster: 5a7244176706759ce83da2e06be82e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...