Gjest Tex Skrevet 29. februar 2004 #1 Del Skrevet 29. februar 2004 Min elskede tiåring kom og viste meg to blemmer hun hadde på låret i stad.... Hun har grundig hatt vannkopper tidligere, og det er jo ikke vanlig at man får vannkopper to ganger. Men det ser ut som vannkopper, da... og jeg jobber i barnehage og har helt klart sett min del av vannkoppeutslett..... Men jeg tviler, for hun hadde det så innmari grundig sist.... Men hva kan det være da? Jeg har vært på barnelegen.no osv, men alt som står der er så generellt syns jeg.... Hun har ingen andre symptomer på sykdom, annet enn at hun har hostet mer enn vanlig.... Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. februar 2004 #2 Del Skrevet 29. februar 2004 Ikke annet enn at hvis barnet har hatt vannkopper i sitt 1.leveår er det stor sjanse for at de kan få det igjen. Dette har jeg nettopp fått bekreftet fra en barnelege på AHUS. Vår minste hadde skikkelige vannkopper :o da han var 3,5 mnd. - smittet av storebror... :-? Selvom han var så angrepet kan han godt få det igjen..... :-? Håper ikke det for hans skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. februar 2004 #3 Del Skrevet 29. februar 2004 Kan det være elveblest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. februar 2004 #4 Del Skrevet 29. februar 2004 Det er jo sikkert annet det kan være men min sønn har hatt vannkopper to ganger. Han var vel to-tre år da han hadde det første gang, og fikk det igjen et par år senere. (Bekreftet av lege) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. februar 2004 #5 Del Skrevet 29. februar 2004 Kan det være elveblest? Det er ikke elveblest, for det har jeg hatt noen ganger og vet godt hvordan ser ut... Dette er mer kviselignende greier, de stikker på en måte rett ut av huden og er fyllt med noe gult..... Sist hun hadde vannkopper var hun fem år, og hadde syv tusen prikker bare i ansiktet, så jeg tror det skal mye til før hun får det igjen... Älmentilstanden er bare bra, men jeg blir litt usikker på om jeg skal sende henne på skolen i morgen. Hvis det fex er brennkopper er det jo gruelig smittsomt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. februar 2004 #6 Del Skrevet 29. februar 2004 Det høres veldig ut som brennkopper, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. februar 2004 #7 Del Skrevet 29. februar 2004 Det høres veldig ut som brennkopper' date=' ja![/quote'] Men i legebøkene jeg har står det at det starter i ansiktet... Og hun har bare på låret.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 29. februar 2004 #8 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg er redd de kan starte hvor som helst - hos flere jeg kjenner har det startet nettopp på låret... Smør med Fucidin og legg på plaster så hun ikke klør seg og sprer dem på den måten. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 29. februar 2004 #9 Del Skrevet 29. februar 2004 Så med andre ord bør hun være hjemme i morgen.....? Bør hun sjekkes av lege syns du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. mars 2004 #10 Del Skrevet 1. mars 2004 Beklager at jeg ikke svarte i går kveld. Nei, hvis du dekker til behøver hun ikke være hjemme. Prøv med salve først, men hvis de blir store eller sprer seg ville jeg absolutt oppsøke lege. Det hender at det er behov for en antibiotikakur før de forsvinner. Håper det går fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #11 Del Skrevet 1. mars 2004 Tipper det er brennkopper ja. Brennkopper er navnet på tilstanden når man får vannkopper for andre gang. Dette er veldig smittsomt og kan faktisk være temmelig ille for voksne mennesker. Selv har jeg hatt vannkopper hele tre ganger, og de to andre gangene het det altså brennkopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2004 #12 Del Skrevet 1. mars 2004 Tipper det er brennkopper ja. Brennkopper er navnet på tilstanden når man får vannkopper for andre gang. Dette er veldig smittsomt og kan faktisk være temmelig ille for voksne mennesker. Selv har jeg hatt vannkopper hele tre ganger' date=' og de to andre gangene het det altså brennkopper.[/quote'] He må jeg korrigere meg selv. Tilstanden du beskriver høres ut som brennkopper, men det kan også være helvetesild, som er navnet på vannkopper gang nr to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. mars 2004 #13 Del Skrevet 1. mars 2004 Ungen har mollusker....... Festlig.... Legen mente at det kom av at hun hadde vært forkjølet siste uka..... Så mor skal til med englekrem og skraping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 1. mars 2004 #14 Del Skrevet 1. mars 2004 Heller det enn brennkopper vel, lettere å bli kvitt tror jeg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. mars 2004 #15 Del Skrevet 1. mars 2004 ja dte er sant. Godt hun har bare to da i det minste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå