Gå til innhold

vil jobbe i barnevernet,men redd vonde minner vil komme fram


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt mye på å utdanne meg som barnevernspedagog fordi jeg vil hjelpe personer med problemer, da helst barn.

men jeg er usikker på noe.. jeg har vært gjennom mye vondt i oppveksten min, fått mye juling og opplevd mye smerte. jeg er derfor redd at dette kan komme tilbake til meg når jeg ser mye vondt på jobben. har ikke problemer med oppveksten min nå lenger, men man vet jo aldri hva man føler når man er oppe i en lignende situasjon igjen. jeg er på grunn av dette blitt sterk og håper virkelig jeg takler dette.

jeg ønsker sterkt å få barn vekk fra det jeg har opplevd, og hjelpe de på den riktige veien. Hva mener dere jeg bør gjøre? kan min oppvekst påvirke meg eller klarer man å se bort i fra det? dette er jo ganske individuelt men vil gjerne ha noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn på utdannelsen og se. Finner du ut at det ikke går, kan du alltids bruke utdannelsen til noe annet, man MÅ jo ikke jobbe i barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppveksten vil nok påvirke deg, og gjøre det vanskelig å se alle saker på en objektiv måte. Samtidig så tror jeg erfaringene dine er gode å ha - du kan lettere "kjenne igjen" ting, og hjelpe barna. Og så vil du være motivert for jobben din!

Problemet (tror jeg) vil være at du sannsynligvis vil ha enda større vanskelighet med å legge de stakkars barneskjebnene bort og ikke tenke på dem på fritiden din. Det kan slite deg ut veldig fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...