AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #41 Skrevet 23. oktober 2012 Fullkornlefse Ost Salat Karbonadedeig/kyllingfilet/laks Tomat Mais Peanøtter Rømme/tacosaus/guacamole Evt også noe av paprika avocado egg/eggerøre stekt squash stekt aubergine stekt sjampinjong ananas agurk Anonym poster: 699c15dc67045a4d70021d63541313b0 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #42 Skrevet 23. oktober 2012 Edit; glemte helt knust tacoskjell!! Det skal inn før siste rømme-seanse. Anonym poster: 155151ee13ebb6ec39e9dbd85f610a24
Anglofil Skrevet 23. oktober 2012 #43 Skrevet 23. oktober 2012 Lefser, kjøttdeig med krydder (og det MÅ være fra Santa Maria, orginale), ost og mais. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #44 Skrevet 23. oktober 2012 Vi spiser tilbehøret som er ment for taco: Tacokrydret kjøttdeig Ost Mais Taco saus Rømme Salat Tomat I "original" taco skal det hverken være agurk eller løk. Bare så dere vet det! Men for all del, hver sin smak! Anonym poster: 2c0b4e05ba050bbd910f9359164a81e5 1
Gjest Loverdose Skrevet 23. oktober 2012 #45 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Nå er jeg en skikkelig latsabb når det kommer til mat, så jeg bruker ikke annet enn tacokrydret kjøttdeig og hvitløksdressing fra Salat Mestern.... Bruker også knuste tacoskjell/nachoschips inni lefsa sammen med det andre. Nam. :D Endret 23. oktober 2012 av Loverdose
Noir Skrevet 24. oktober 2012 #46 Skrevet 24. oktober 2012 Vi spiser tilbehøret som er ment for taco: Tacokrydret kjøttdeig Ost Mais Taco saus Rømme Salat Tomat I "original" taco skal det hverken være agurk eller løk. Bare så dere vet det! Men for all del, hver sin smak! Anonym poster: 2c0b4e05ba050bbd910f9359164a81e5 Hvor får du egentlig uttrykket orginal taco fra? 4
Chloe- Skrevet 24. oktober 2012 #47 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hvor får du egentlig uttrykket orginal taco fra? Jeg er ikke AB, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at en original taco er en meksikansk taco, som forøvrig kommer i mange varianter i henhold til deres mattradisjoner. Norske tacovaner er milevis unna. For det mest ekstreme, se bare i denne tråden, der folk har elg, bernaisesaus og vannmelon i lefsa si. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk spiser til middag, men de fleste burde faktisk forstå uttrykket "original taco". Edit: AB sin taco er ingen original taco heller. Endret 24. oktober 2012 av Chloe- 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 24. oktober 2012 #48 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Jeg er ikke AB, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at en original taco er en meksikansk taco, som forøvrig kommer i mange varianter i henhold til deres mattradisjoner. Norske tacovaner er milevis unna. For det mest ekstreme, se bare i denne tråden, der folk har elg, bernaisesaus og vannmelon i lefsa si. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk spiser til middag, men de fleste burde faktisk forstå uttrykket "original taco". De ingrediensene den andre ABen ramset opp er jo typisk norsk taco. Som er kopiert rett fra texmex-kjedene i USA. I originale, tradisjonelle meksikanske tacos (som jo er mange varianter) så er det nærmest obligatorisk med løk, frisk koriander, lime, jalapenos (eller annen type chili) og gjerne salsa eller guacamole. Og jo, de bruker gjerne agurk også! Men selv om jeg måtte kverulere litt så er jeg enig: jeg er veldig purist når det gjelder mat, til taco bruker jeg bare det klassiske texmex-tilbehøret. Og så har jeg det i et tacoskjell eller en TORTILLA. Lefse høres så teit ut, det er da et ganske annet flatt bakverk som iallefall ikke har noe med texmex å gjøre! Endret 24. oktober 2012 av Cuntzilla 1
Harlequin Skrevet 24. oktober 2012 #49 Skrevet 24. oktober 2012 Tacokrydret kjøttdeig, lefse, agurk, tomat, ananas, jalapenos, tacosaus, rømme, ost... Litt unntaksvis, men dette er den optimale tacoen i følge meg
Chloe- Skrevet 24. oktober 2012 #50 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) "De ingrediensene den andre ABen ramset opp er jo typisk norsk taco." - Ja, det er vi enig i. "Som er kopiert rett fra texmex-kjedene i USA." - Her er jeg litt uenig. Norge har lagt til noe, og fjernet noe. En tro kopi er det ikke. Finner du f.eks varm nacho cheese, mexican rice eller refried beans på en norsk taco? Sier ikke at den amerikanske alltid har alt dette, men har sett det ofte. Jeg har vokst opp i USA og en norsk taco og en texmex/amerikansk taco er fortsatt to forskjellige ting i mine øyne. "I originale, tradisjonelle meksikanske tacos (som jo er mange varianter) så er det nærmest obligatorisk med løk, frisk koriander, lime, jalapenos (eller annen type chili) og gjerne salsa eller guacamole. Og jo, de bruker gjerne agurk også!" - Selv om jeg aldri har blitt servert agurk på en taco hverken i USA eller i Mexico er vi enige på dette punktet. Original taco er meksikanske taco. Det er faktisk den andre tråden på to uker der jeg må argumentere på vegne av en AB som har brukt uttrykket "original taco", det var jo hele budskapet til innlegget mitt! "Og så har jeg det i et tacoskjell eller en TORTILLA. Lefse høres så teit ut, det er da et ganske annet flatt bakverk som iallefall ikke har noe med texmex å gjøre!" Ja, det var mer som en spøk. Taco skal selvfølgelig i mais- eller hvetetortillas. Unnskyld for kronglete sitering, bruker mobil. Endret 24. oktober 2012 av Chloe- 1
Chloe- Skrevet 24. oktober 2012 #51 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) . Endret 24. oktober 2012 av Chloe-
Noir Skrevet 24. oktober 2012 #52 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg er ikke AB, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at en original taco er en meksikansk taco, som forøvrig kommer i mange varianter i henhold til deres mattradisjoner. Norske tacovaner er milevis unna. For det mest ekstreme, se bare i denne tråden, der folk har elg, bernaisesaus og vannmelon i lefsa si. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk spiser til middag, men de fleste burde faktisk forstå uttrykket "original taco". Edit: AB sin taco er ingen original taco heller. Nettopp derfor jeg spurte. At tacoen kommer originalt fra Mexico og tradisjonelt kommer i mange varianter vet jeg, og det rimer ikke med ABs liste. Jeg spurte ikke om "hva er egentlig en original taco?", jeg spurte om hvor AB fikk dette uttrykket fra, da jeg ikke syntes posten hennes hang helt på greip.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #53 Skrevet 24. oktober 2012 Nettopp derfor jeg spurte. At tacoen kommer originalt fra Mexico og tradisjonelt kommer i mange varianter vet jeg, og det rimer ikke med ABs liste. Jeg spurte ikke om "hva er egentlig en original taco?", jeg spurte om hvor AB fikk dette uttrykket fra, da jeg ikke syntes posten hennes hang helt på greip. Grunnen til at dere blir forvirret av det jeg beskriver som original taco er at dere ikke ser forskjellen på taco, burrito og enchiladas...... Anonym poster: 2c0b4e05ba050bbd910f9359164a81e5 1
Noir Skrevet 24. oktober 2012 #54 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Grunnen til at dere blir forvirret av det jeg beskriver som original taco er at dere ikke ser forskjellen på taco, burrito og enchiladas...... Anonym poster: 2c0b4e05ba050bbd910f9359164a81e5 Nei, vet forskjell på dem, men alle disse kommer fra den samme mattradisjonen, og den er variert. Det brukes forskjellige typer kjøtt og sjømat, forskjellige sauser, og annet fyll. Tviler på om de laget rømme i Mexico for 500 år siden, men de spiste derimot insekter. (Men nå er jeg ferdig med å diskutere det her, blir som om vi nordmenn skulle diskutert "hva er den originale brødskiva?") Endret 24. oktober 2012 av Noir 1
Gjest Badabing Skrevet 24. oktober 2012 #55 Skrevet 24. oktober 2012 Tacofyll: 1 gul løk, hvitløk og chili stekes sammen med 1-2 pk brune bønner Så 1 pose med krydder eller hjemmelaget krydder Bytter på lefser og skjell og har oppi: Hjemmelaget guacamole Tacofyll Paprika Løk Mais Tomat Salsa Ost Rømme Pluss enda en dæsj med guacamole Kjøpeguacamole er grusomt! Usj! ..i den rekkefølgen.
Teposen Skrevet 24. oktober 2012 #56 Skrevet 24. oktober 2012 Når jeg spiser taco liker jeg best tacolefser, men skjell går også ned. Fyll jeg alltid bruker: Tacokrydret kjøttdeig Rømme eller kesam Ost Tomat Agurk Løk Mais Salsa Når jeg vil gjøre det lille ekstra har jeg også: Guacamole Smeltet cheddarost Knust tortillachips inni lefsa Fetaost Brune bønner
Rubies_ Skrevet 24. oktober 2012 #57 Skrevet 24. oktober 2012 Jeg varierer med det jeg har i kjøleskapet, men pleier å ha: Karbonadedeig med hjemmelaga tacokrydder, hjemmelaga salsa, paprika, crispysalat og agurk må jeg ha. Jeg pleier også å ha revet gulrot, vårløk, stangselleri eller ruccola hvis jeg har. Er klar over at det ikke egentlig er tacos. Det er tacos på min måte!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2012 #58 Skrevet 24. oktober 2012 Med fare for å bli gjennkjent, ønsker jeg å være annonym. Tacolefser syltetøy peanøtter salat honning litt risengrynsgrøt bacon Anonym poster: 882d07ddf9d6c4fac2bb50b3cd5551b7 13
Gjest Bella90 Skrevet 24. oktober 2012 #59 Skrevet 24. oktober 2012 Kjøttdeig Paprika Mais Agurk Tomat Rødløk Salat Ost Rømme Tacosaus Noen ganger guacamole. Jeg spiser som oftest lefse og noen ganger knuser jeg et tacoskjell å har oppi
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2012 #60 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg bruker hverken tortilla eller skjell, men lager en stoor tacosalat. Bruker alltid de samme ingrediensene: Issalat i bunnen Så paprika, agurk og cherrytomater i små biter oppå Så avokado Så sterk salsa, og ekte rømme Så kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder Så tomatbønner som har blitt varmet opp med litt tacokrydder i sausen Så revet Norvegia ost Og til slutt, masse jalapenos! Mmmm... Gleder meg allerede til neste helg Anonym poster: a9f1029a1c89ccfa931f124385cc0f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå