sauen87 Skrevet 30. oktober 2012 #81 Skrevet 30. oktober 2012 I denne rekkefølgen: Tortillalefser, hjemmelaget guacamole smurt over lefsen, hjemmekrydra kjøttdeig, en god ost, salat, mais, rødløk, paprika, tomat, agurk, ananas, salsa, rømme med hvitløk og urter. :-) 1
lisad Skrevet 2. november 2012 Forfatter #82 Skrevet 2. november 2012 -kjøttdeig -> bruker ikke ferdigkrydder. Da har jeg oppi kummin, stjerneanis, paprika, gulrot, chorizo, tomater, merian -kidneybønner -salat, kuttet i tynne strimler -agurk -rødløk -noen ganger hjemmelaget guacamole om jeg klarer å finne gode avocadoer i denne drittbutikken -hot habanero&passion-salsa ... Denne klarer jeg bare ikke å få like god når jeg prøver å lage den selv -fefferoni -fetaost -muligens en liten t-skje rømme om jeg har noe -litt presset limesaft Om jeg husker så hender det jeg har litt ris i kjøttdeigen Hvor kjöper du fefferoni? Jeg har til gode å finne det i Norge.
Gjest blah blah Skrevet 2. november 2012 #83 Skrevet 2. november 2012 Hvor kjöper du fefferoni? Jeg har til gode å finne det i Norge. De kjøpes i Sverige Har ikke sett de i Norge noen gang tror jeg. Iallefall ikke i vanlige butikker.
Gjest Borghild Skrevet 2. november 2012 #84 Skrevet 2. november 2012 Tacoskjell, tacokrydret kjøttdeig, tomat, agurk, reven ost, jalapenos, extra hot salsa og hjemmelaget guacamole. Skal ha taco ikveld, gleder meg!
Gjest Doh Skrevet 2. november 2012 #85 Skrevet 2. november 2012 Tortillalefse, isbergsalat, rødløk, agurk, rød paprika, mais, kjøttdeig (med posekrydder), gulost, saus og rømme. I ca den rekkefølgen Om jeg lager guacomole smører jeg den underst.
Topplue Skrevet 3. november 2012 #86 Skrevet 3. november 2012 Mulig jeg blir skutt nå. Hvorfor må det være i riktig rekkefølge? Blir ikke alt blandet sammen uansett da? 2
Edie Skrevet 3. november 2012 #87 Skrevet 3. november 2012 Tortillalefse med: Tacokrydret kyllingkjøttdeig Løk Agurk Paprika Mais Tomat Revet ost Sweet chilisaus Tyrkisk yoghurt
HedvigR Skrevet 3. november 2012 #88 Skrevet 3. november 2012 (endret) Jeg er nok dessverre ganske langt unna den orginale tacoen Har hjemmelaga guacamole, krydra kjøttdeig, ost, salatblader og noen ganger cottage cheese. Resten av grønnsakene har jeg ved siden av, synes ikke de smaker like godt inni tacoen. Spiser som oftest i tortilla, men går helt greit i skjell og. Endret 3. november 2012 av HedvigR
Gjest Gjest_Erica Skrevet 4. november 2012 #89 Skrevet 4. november 2012 Samboeren min liker å ha ost og nachochips i sin taco (som vi spiser med lefse). Noe vi har begynt med de siste månedene, er å hive glasset med salsa oppi sammen med kjøttdeigen. Det blir ganske godt, men ja, jeg savner litt tacosaus på toppen. Kan jo evt. spare litt av sausen man har oppi kjøttdeigen, så er det problemet løst...
AnnH Skrevet 4. november 2012 #90 Skrevet 4. november 2012 Min taco består av Tortilla lefser fra Santa Maria med: Tacokrydret kjøtteig (santa maria posemiks) Pizzaost Tacosaus Mild (santa maria) Salat: Kinakål, purreløk, paprika, mais, agurk.
Miss_Sunshine* Skrevet 18. november 2012 #91 Skrevet 18. november 2012 Tortillalefser med tacokjøttdeig, tacosaus, rømme, mais, agurk, salatblader, ananas, revet Norvegia og knuste nachos Tror jammen meg det blir taco til middag i morgen, jeg
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #92 Skrevet 18. november 2012 Pitabrød med tacokjøttdeig, salatblader, raspet hvitost, saus fra glass (old el paso) og maiskorn. Av og til har jeg rå løk også. Legger alt lagvis i pitabrødet. Anonym poster: 000c9aa74a9c14e949bc34001a7eb46a
Gjest BlueBee Skrevet 19. november 2012 #93 Skrevet 19. november 2012 Mais, kjøttdeig og ost 😆 haha kjedelig taco, men veldig god!
redchilli Skrevet 19. november 2012 #94 Skrevet 19. november 2012 Tortillalefse, kjøttdeig med tacokrydder, agurk, salat, mais og ost
Tullebull Skrevet 19. november 2012 #95 Skrevet 19. november 2012 Bruker sjelden lefser. Pleier å lage nachos med tacotilbehøret til. Nachoschips, krydret kjøttdeig, med chilli, hvitløk, ananas og mais, ost på toppen inn i ovnen. Så har jeg løk, paprika, jalapenos, avocado, tomat, fetaost, rømme, hjemmelaget guacamole, salsa ved siden av.
Pawn Hearts Skrevet 19. november 2012 #96 Skrevet 19. november 2012 For en gangs skyld orker jeg ikke å lese gjennom alle innleggene før jeg svarer (jeg jobber som ville helvete!), så det er mulig du har fått et lignende svar før. Det viktigste er en god kjøttdeigblanding, og da bruker man ikke en ferdig kryddermiks. Stek kjøttdeigen, ha i løk og hvitløk og la det surre med en stund, deretter frisk chili (mye!), knuste korianderfrø, spisskum, muskat og eventuelt litt mørk sjokolade (minst 70% kakao). Så er tiden inne for en boks tomater. La blandingen surre lenge og vel så alle smakene setter seg. Smak til med salt (hvis det trengs; vi opplever ofte at det er unødvendig selv om vi bruker usaltet karbonadedeig) og sukker eller honning. Resten varierer, men vi pleier alltid å ha friske tomater, paprika, mais og purre eller vårløk. Jalapeños kan enten has i kjøttdeigen eller serveres ved siden av. Vi bruker ikke ost, men det er selvsagt en smakssak. Her hvor vi bor er det joghurt som gjelder. I Norge brukte vi lettrømme. Back to work! 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #97 Skrevet 20. november 2012 I tacoen min har jeg oksekjaker. Finfint tacofyll! Anonym poster: 68fc32dde37b6926f869d09ec6fbbab3 1
fresia Skrevet 22. november 2012 #98 Skrevet 22. november 2012 (endret) i tacolompa har jeg tacokrydret kyllingkjøttdeig, masse smelta ost, mais, nachochips, rømme og salsa. er ikke så glad i salat Endret 22. november 2012 av maurice
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #99 Skrevet 22. november 2012 Tacolefse Tacokjøttdeig (karbonadedeig blandet med tacokrydder og ett glass tacosaus i medium) hvitost tacosaus med mild smak Rømme Mais Agurk Paprika Rødløk 2-3 Avokadostrimler og litt salat om det er plass- Noe det skjeldent er I denne rekkefølgen også Anonym poster: 112c3fd6734a7a2a31d329d88812634b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #100 Skrevet 23. november 2012 Erter, kjøtt og flesk med tacokrydder og salsa på toppen. Anonym poster: 8a4b42aea1fc4aa9cf7ea1e437eb44f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå