Gå til innhold

Studere deltid med full jobb?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Misfornøyd

Jeg har lyst til å begynne på skole igjen. Er 28 år og burde vel ha vært ferdig, men har innsett at jeg tok helt feil da jeg valgte utdannelse. (Har 4 år på universitet, cand mag.) Problemet er at vi har ikke råd til at jeg studerer på fulltid. Avhengig av to inntekter, og attpåtil har vi to barn. (Noen ganger angrer jeg på at jeg fikk dem, man mister mange muligheter og blir diskriminert i arbeidslivet.)

Noen som har studert deltid mens de jobbet, som vil utveksle erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt hva du har tenkt å studere?

Jeg har studert deltid ved siden av full jobb. Det var et fag der det ikke var obligatorisk oppmøte på forelesning, og foreleser la ut alle powerpoint-presentasjonene han brukte på nett, så det var ikke noe problem å lese selv.

Hvis det er fag der du har obligatorisk oppmøte må du sikkert forskyve arbeidstiden etc, og det vil vel mer gå ut over familien.

Men - har du virkelig lyst til dette, så får du det til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høyskoler tilbyr nettbaserte fag/studier, evntuelt med noen samlinger i løpet av året i tillegg. Kanskje det kan være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går, men det er et slit! Du bør i hvert fall være motivert for det! Og veldig flink til å strukturere tiden din, særlig med små barn..

Men det går. Det er enklere når det er mest nettbasert, eller bare samlinger i helgen f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...