Gå til innhold

Sutrete menn på KG

BaconSnacks

Anbefalte innlegg

Det du henviser til er et flåsete startinnlegg, og en setning fra en aller annen AB. Hvor er kvinnehatet i resten av tråden, det finnes jo ingen som hiver ved på sutrebålet, bare dere kvinner som kommer med motsvar. Jeg tror dette har litt med selektiv persepsjon å gjøre, når man er i debattmodus ser man så inderlig vel alt som kan minne om synspunkter som ikke er forenlige med sine egne, og biter seg fast. Jeg har som sagt inntrykk av at de aller fleste mannlige brukerne her inne har relativt balanserte synspunkter, og evner å argumentere. Jeg regner ikke med at saklig uenighet går under sutring, da har vi beveget oss vekk fra den normale definisjonen av ordet. Når det gjelder femnazi har jeg enda til gode å se dette annet enn referert til av andre brukere. Men så var det greia med selektive briller igjen da!

Kjære vene, har du sitt på den andre tråden som jeg refererer til eller, åå jeg vil ha sukkertøy, men jeg vil ha, men jeg VIL HA sa jeg jo, få nå... Det er jo ikke den eneste tråden her inne om temaet. Finnes jo et par slike tråder her inne etterhvert om hvor fælt det er å være mann på kjønnsmarkede, og hvor lite det blir på dere, men om kvinner skulle hatt seg med dere så er de løse horer med en gang, å for en dobbelmoral du! Og jeg synes ts svarte et ellers godt innlegg ovenfor, dette ligger på skråblikk. Det er ikke snakk om at en ikke ser nytteverdien av menn på kg, synes selv det er mange flotte brukere her inne av det mannlige kjønn som både er saklige, humoristiske og har en annen vri på ting enn jeg fra mitt perspektiv, selv om jeg ikke er enig med mye. Men som du sier flåsete innlegg, fra flåsete mannlige brukere er sytete, grinete og akk så kjedelige, er ikke værre enn det vel.. Tråden handle ikke om kvinnehat, men om sutring som jeg refererte til

Og ang disse brillene, de sitter vi vel begge med antar jeg :)

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feminisme er ikke noe begrep jeg forholder meg til, hva man kaller seg er det samme for meg. Jeg registrerer bare at det er en skjevhet som rammer menn, og som kvinner flest ikke er særig interessert i å rydde opp i. Det er en sterk holdning om at man som kvinne har rett på barna etter et samlivsbrudd, og dette har forandret seg imponerende lite de siste 30-40 årene. Forskjellen er at dette ikke får noe oppmerksomhet, men det gjør blant annet at kvinner fortsatt blir "diskriminert" i arbeidslivet, noe de faktisk i liten grad blir! Kan du fortelle meg hvorfor det er større fokus på å få 20 kvinner ekstra inn i de aller mektigste stillingene i Norge (kosernsjefer), enn at faktisk evne til omsorg (og ikke kjønn) skal bli lagt til grunn ved barnefordeling. Det er absurd, og er for meg et bevis på at det kun fokuseres på kvinners rettigheter i likestillingsnorge!

Klart det spelar ei rolle kva ein kallar det, sidan det handlar om kven som meiner kva! Du kan ikkje skulde på feministar når det kjem til barnefordeling, fordi der er dei heilt på linje med deg. Og at det ikkje vert jobba med dette, er heilt feil. Grunnen til at mange ungar bur hjå mor etter samlivsbrot, er fordi mor i størst grad har hatt omsorgen for barna medan foreldra var gift/budde saman. Då er det naturleg at både mor og barn ynskjer at barna skal bu hjå mor. Difor er det viktig å fokusere på å få far på banen frå dag ein, slik at mor og far kan verte likeverdige omsorgspersonar. Og det er lite det er meir fokus på innanfor familiepolitikken no for tida, ref. stadig utvida pappaperm osv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det spelar ei rolle kva ein kallar det, sidan det handlar om kven som meiner kva! Du kan ikkje skulde på feministar når det kjem til barnefordeling, fordi der er dei heilt på linje med deg. Og at det ikkje vert jobba med dette, er heilt feil. Grunnen til at mange ungar bur hjå mor etter samlivsbrot, er fordi mor i størst grad har hatt omsorgen for barna medan foreldra var gift/budde saman. Då er det naturleg at både mor og barn ynskjer at barna skal bu hjå mor. Difor er det viktig å fokusere på å få far på banen frå dag ein, slik at mor og far kan verte likeverdige omsorgspersonar. Og det er lite det er meir fokus på innanfor familiepolitikken no for tida, ref. stadig utvida pappaperm osv.

Jeg skylder heller ikke på feministene! Jeg konsateterer bare hvordan ting er per i dag, og at vi trenger et skifte av fokus til likestilling til fordel for kvinnekamp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt trådene som handler om at norske kvinner ikke er kvinner fordi likestillingen har gått for langt, som kommer fra tid til annen. Der er det høy sutre-faktor for menn!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder heller ikke på feministene! Jeg konsateterer bare hvordan ting er per i dag, og at vi trenger et skifte av fokus til likestilling til fordel for kvinnekamp!

Men så er dette noko som er i endring!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er fint med flere perspektiver og synspunkter. Når det er sagt, så synes jeg noen ganger at enkelte konstruerer motsetninger mellom kjønnene i enkelte tråder (menns og kvinners totalt ulike "perspektiv"). Noen ganger stemmer dette helt sikkert, at man kan dele inn i hvordan menn og kvinner opplever noe ulikt. Andre ganger derimot, så blir jeg overraska over hva enkelte velger å kalle "menns perspektiv" og "mangel på forståelse for menns perspektiv" her inne.

- Forstår du ikke at det fra menns perspektiv er sånn at en kvinne som har hatt mer en X antall sexpartnere er løs og ikke kjærestemateriale? Mangel på forståelse for menns perspektiv.

- Forstår du ikke at det fra menns perspektiv er sånn at kvinner som har hatt ONS før, men ikke vil ha sex første kvelden med denne mannen ikke er kjærestemateriale? Mangel på forståelse for menns perspektiv.

- Typisk damer å tro de er så mye finere enn de er fordi de får seg et ligg så lett, og fordi de driver villedende markedsføring ved å sminke seg og bruke bh.

Sliter en kvinne med noe her inne, så kan det være det samme, hun er i alle fall i gruppen "vinnere på sexrelasjonsmarkedet", ergo kan hun bare klappe igjen, siden menn som er tapere på sexrelasjonsmarkedet har det verst, og er en "svakere stilt samfunnsgruppe"(!).

Dessuten hender det faktisk at kvinnelige debattanter her inne har gjort seg opp en generell mening om noe, og at det ikke bare er fordi det er kvinner at de mener det de gjør.

Nei, det gjelder ikke alle. Og det finnes damer her inne som klager også. (Bare som en disclaimer).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann så har jeg noen disse tankene.

- Noen menn er akkurat som dere sier, de sutrer og skylder på alt annet enn seg selv

- Andre tror jeg bare tuller, og kanskje dere tar de litt for seriøst? Jeg tror det er veldig lett å lure kg-brukere her og skape litt furore, jeg ser i hvert fall hvilke knapper man kan trykke på for å få sinnet i kok. Dette er kjent som trolling

- Enkelte kvinner skjønner faktisk ikke menn, og har ikke evne til å sette seg inn i hvordan det er å være en singel mann. Eksempel: Noen kvinner tror at "alle" kan da gå ut på byen og finne noen å ligge med. Når menn prøver å kommunisere at det ikke fungerer slik for dem og at det er vanskelig for dem, så blir det oppfattet som syting.

- "kjedelige" og fornuftige meninger fra debattanter blir ignorert til fordel for de sensasjonelle.

- Menn kaller kvinner for horer eller kresne isdronninger, kvinner kaller menn griser og sytepaver, og så blir det bare oppheta diskusjoner fordi språkbruken ikke lager noe fundament for respekt.

Anonym poster: 4ec8472871ca2858c43791b2ca1fdd53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Menn kaller kvinner for horer eller kresne isdronninger, kvinner kaller menn griser og sytepaver, og så blir det bare oppheta diskusjoner fordi språkbruken ikke lager noe fundament for respekt.

Anonym poster: 4ec8472871ca2858c43791b2ca1fdd53

Dette er et viktig poeng!

Jeg husker også en tråd for en tid tilbake, der kvinner ble karakteriserte som ufølsomme og empatiløse fordi de ikke syntes synd i menn som ikke fikk sex.

"Medlidenhetssex" skulle i følge enkelte i den debatten vært en plikt kvinnen hadde, og det ble mye sutring for at de som var "vinnerne på sexrelasjonsmarkedet" ikke kunne ha sympati og forbarme seg over de "taperne".

(Og i den tråden var det kun snakk om tilfeldig sex, ikke forhold)

Var tråden trolleri? Kanskje.

Var trådstarter og enkelte deltakere ute etter å provosere? Absolutt.

Viste trådstrter og enkelte deltakere respekt for det andre kjønn? Absolutt ikke!

Anonym poster: ba12a5a0f5aea7a8e60508b2d0bcf7e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Ja,de fleste menn her er ikke sånn eller ikke når de skriver med brukernavn.Det er når man er anonym at sånne holdninger kommer frem(Ikke alltid,noen skriver jo med brukernavn også).Noen gjør det kanskje for å trolle ja,men ofte ikke også.

Det er ikke sutring når debatterer om kjønn,men det er sutring når man skylder på kvinner og fremstiller kvinner som for eksempel grådige horer,og at kvinner har all skyld for at man ikke får seg noe.

I tillegg til at de har den oppfatningen om at kvinner har det mye enklere og at de ALLTID får seg noe uansett hvordan de ser ut eller hvordan personligheten deres er.

Henger litt på et annet forum og der er denne oppfatningen mye mer utbredt,men der er det nok flere som sliter med div. også.

Sier ikke at enkelte ikke har større problemer med å få seg dame,men at det er umulig fordi kvinner kun vil ha superkjekke menn som er topptrente,utadvente,selvsikre og med masse penger er bullshit.

Ja,det er vel enklere å skylde på andre enn å ta en titt på seg selv,og faktisk innse at det kan være noe med en selv også.Det å skape masse unnskyldninger,og søke rundt på google etter "seriøs" forskning som underbygger ens påstander er jo tydeligvis bedre enn å åpne øynene og innse at det ikke bare er andre som har skyld i hvorfor ting er som de er.

Det er jo også helt umulig å debattere med sånne,for de er så dypt inne i sin egen bitterhet at de ikke vil høre på noen andre enn den.

Endret av Nenya82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at enkelte typer sutrete menn gjerne tar opp ting som " den sterkestes rett" , evolusjonen osv som et trumfkort når det gjelder at de burde fått fri tilgang på sex, ( om ikke disse mannehatere av noen statushorer og luddere hadde nektet dem det, på grunn av kvinnekampen) men jeg mener at de kanskje er et " offer" for den naturlige utvelgelsen og bare nekter å innse at det ikke er attraktivt nok å satse på en relativt kvinnefiendtlig grinebiter som i tillegg antagelig ikke er særlig attraktiv på andre måter heller. Men likevel mener at de har rett til både det ene og det andre.

I naturen er det også vanlig at enkelte dyr aldri får hatt seg i løpet av et helt liv fordi de ikke innehar de nødvendige egenskapene - hva er det som skal gjøre mennesket så spesielt at de faller utenom denne typen utvelgelse?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at de kanskje er et " offer" for den naturlige utvelgelsen og bare nekter å innse at det ikke er attraktivt nok å satse på en relativt kvinnefiendtlig grinebiter som i tillegg antagelig ikke er særlig attraktiv på andre måter heller. Men likevel mener at de har rett til både det ene og det andre.

I naturen er det også vanlig at enkelte dyr aldri får hatt seg i løpet av et helt liv fordi de ikke innehar de nødvendige egenskapene - hva er det som skal gjøre mennesket så spesielt at de faller utenom denne typen utvelgelse?

Støtter deg mye på dette. Både ja og nei. Mye enig, men litt uenig. Det finnes noen for alle. De fleste kvinner synes at en mann som lever en A4-tilværelse hvor alt er likt, dag etter dag, uke etter uke, han lever et "trygt" liv, er en kjedelig og lite attraktiv person. Men jeg tror det finnes noen for alle. Det finnes kvinner som trives i en slik tilværelse de også.

Jeg tror bare at det blir tydeligere for disse mennene at de er lite attraktive siden kvinner i dag ikke har samme press på seg om å finne "noen". Det blir flere og flere som er fornøyde med en singel tilværelse. Noen drar til Storken og får seg barn på egen hånd og trives godt med det. På den måten oppfyller de også den drivkraft som gjør at de "må" få seg barn.

Samtidig er det færre og færre menn som gjør noe, aktivt, for å være attraktive. Færre som tar en høyere utdanning og færre som gjør noe ut av tilværelsen sin. Flere som helt opp i 30-årene tilbringer mesteparten av fritiden sin foran tv-spill.

Anonym poster: 6b5c326662713c84651718a42437fdbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg mye på dette. Både ja og nei. Mye enig, men litt uenig. Det finnes noen for alle. De fleste kvinner synes at en mann som lever en A4-tilværelse hvor alt er likt, dag etter dag, uke etter uke, han lever et "trygt" liv, er en kjedelig og lite attraktiv person. Men jeg tror det finnes noen for alle. Det finnes kvinner som trives i en slik tilværelse de også.

Samtidig er det færre og færre menn som gjør noe, aktivt, for å være attraktive. Færre som tar en høyere utdanning og færre som gjør noe ut av tilværelsen sin. Flere som helt opp i 30-årene tilbringer mesteparten av fritiden sin foran tv-spill.

. Du har mye rett her, men med attraktiv så regner jeg både egenskaper som er lette å få øye på og de som ikke synes med en gang. Noen menn som ikke er spesielt billedskjønne eller utadvendte vinner seg i lengden med attraktive egenskaper som: omsorgsfull, godt humør, oppegående, samfunnsinteressert, morsom, snill osv. Det er utrolig mange mindre pene menn der ute som har fått seg flotte damer av andre grunner enn økonomi, utseende eller at de virker spesielt spennende men som tjener på egenskaper som f.eks at de er usedvanlig flinke med barn, har brydd seg om å holde seg i form, er behagelige å være sammen med , er kreative og oppfinnsomme eller andre ting ( og at de ikke er sutrete, selvfølgelig). Det er utrolig hvor attraktive lite iøynefallende menn kan bli når man bare får sett dem over tid! :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at enkelte typer sutrete menn gjerne tar opp ting som " den sterkestes rett" , evolusjonen osv som et trumfkort når det gjelder at de burde fått fri tilgang på sex, ( om ikke disse mannehatere av noen statushorer og luddere hadde nektet dem det, på grunn av kvinnekampen) men jeg mener at de kanskje er et " offer" for den naturlige utvelgelsen og bare nekter å innse at det ikke er attraktivt nok å satse på en relativt kvinnefiendtlig grinebiter som i tillegg antagelig ikke er særlig attraktiv på andre måter heller. Men likevel mener at de har rett til både det ene og det andre.

Ja, det er helt riktig. Mannen må bevise noe for at noen skal ønske sex med vedkommende, det må ikke kvinner. De beste av mennene blir avlshingster, mens stort sett alle kvinner som ønsker det kan få tilgang til spermen. Da er det jo også viktig å være klar over at kvinner ikke trenger noen egenskaper for å bli tilbudt sperm, bortsett fra det faktum at man har et fungerende underliv! Det vil være lønnsomt å knulle selv den mest grusomme kjerring, fordi det tross alt er en ekstra mulighet til avkom, og mannen har ingenting å tape på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt riktig. Mannen må bevise noe for at noen skal ønske sex med vedkommende, det må ikke kvinner. De beste av mennene blir avlshingster, mens stort sett alle kvinner som ønsker det kan få tilgang til spermen. Da er det jo også viktig å være klar over at kvinner ikke trenger noen egenskaper for å bli tilbudt sperm, bortsett fra det faktum at man har et fungerende underliv! Det vil være lønnsomt å knulle selv den mest grusomme kjerring, fordi det tross alt er en ekstra mulighet til avkom, og mannen har ingenting å tape på dette!

Nåja... Jeg kjenner da en del damer som ikke finner noen som vil kopulere seg med dem, uten at de "beviser" at de er gode nok.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja... Jeg kjenner da en del damer som ikke finner noen som vil kopulere seg med dem, uten at de "beviser" at de er gode nok.

Da er de på feil sted. Jeg snakker ikke om å få barn, jeg snakker om ONS. Naturlige drifter tar ikke hensyn til at vi har funnet opp prevensjon, så derfor kan man slutte at ethvert samleie er å anse som et klarsignal til å bære frem barn(sålenge man slipper å ta del i ansvaret selvsagt). Det sier seg selv at når menn betaler for sex med narkovrak, kan enhver kvinne som ikke er mentalt handikappet eller har alvorlige fysiske defekter få seg et nyp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Noen personer er mer opptatt av det ytre. En del av disse er kvinner, en del av disse er menn. Disse er i særs tydelige fordi de er så synlige. Enten på utsteder eller i media. Mange synes ikke det er særlig attraktivt med en person som er borti alt mulig, være seg den personen er kvinne eller mann. De finner personer med andre egenskaper, som gjerne varer litt lenger om ikke en hel livstid, enn akkurat ett flott ytre, en fancy bil, eller andre overfladiske "egenskaper".

Ønsker du en hvem som helst? Tar du hva som helst for et forhold? Selvfølgelig ikke! Det gjør ikke kvinner heller. Kanskje er det det som er problemet, du søker etter noe mer enn "hva som helst". Du har bare ikke funnet "henne" ennå. Hadde du tatt "hva som helst" så hadde du funnet "henne" nå. Dette handler ikke bare om at "hun ikke vil ha meg", dette handler like meget om at du selv ikke har funnet den du søker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er de på feil sted. Jeg snakker ikke om å få barn, jeg snakker om ONS. Naturlige drifter

Siden når ble det vanskelig å få seg et ligg? Være seg som kvinne eller mann? Jeg er hverken kjekk eller pen, likevel har jeg aldri hatt noe problem med å få meg noe hvis jeg ønsket. Forskjellen er kanskje at jeg gjerne prater og blir litt kjent med damer før sex kommer inn i bildet. Jeg foretrekker å ha en viss tone og litt kjemi før jeg ligger med noen.

Dog, det er veldig få ganger at jeg har gjort det. Men som sagt, vanskelig er det ikke. Heller ikke for en mann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når ble det vanskelig å få seg et ligg? Være seg som kvinne eller mann? Jeg er hverken kjekk eller pen, likevel har jeg aldri hatt noe problem med å få meg noe hvis jeg ønsket. Forskjellen er kanskje at jeg gjerne prater og blir litt kjent med damer før sex kommer inn i bildet. Jeg foretrekker å ha en viss tone og litt kjemi før jeg ligger med noen.

Dog, det er veldig få ganger at jeg har gjort det. Men som sagt, vanskelig er det ikke. Heller ikke for en mann.

Det finnes mange menn som har bikka 30 og står nesten helt uten seksuell erfaring! Du kan ikke projektere din egen mulighet til å få deg noe over på alle menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det finnest kviner over 30 utan seksuell erfaring. Eg lurar på kvifor det er eve til å få seg eit eingangsligg som er det einaste som er viktig her? Det å få seg kjærast er vel viktigast for dei fleste? Og det er då ikkje lettare for kvinner enn for menn.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange menn som har bikka 30 og står nesten helt uten seksuell erfaring! Du kan ikke projektere din egen mulighet til å få deg noe over på alle menn!

Da har de vel ikke funnet noen de ønsket å gå inn i et forhold og bli sammen med da vel?

Hvem tror du har mest "seksuell erfaring" for øvrig, en person som har ligget med 20-30 personer før vedkommende er 30 eller en person som har vært i et eller to langvarig(e) forhold siden vedkommende var 18-20 til vedkommende er over 30? Hvem har fått mest sex tror du?

Når får du mest sex og mest seksuell erfaring tror du, når du ligger med en ukjent person en kveld eller når du går inn i et forhold som varer 10-20 år?

Også menn begynner å bli litt voksne og søker etter et forhold heller enn bare ett ligg. Jo fler menn som modner til og "når dit" (til å tenke slik), jo færre er det som er "lette ligg" for kvinner. Jo mer jevner dette "vanskelig å få noen" seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...