Gå til innhold

kaldt, men vil kle meg finere


Gjest Kaxxy

Anbefalte innlegg

Jeg fryser hele tiden, spesielt om morgenen. Før jeg legger meg tenker jeg at "imorgen skal jeg pynte meg!", og ser for meg skoletter, en tunika eller en tynn fin skjorte.

Men så kommer morgenen, og lørver på meg skjerf, fleecegenser (..), leggvarmere.. blir også ofte sittende på med jakken i timene (VGS).

Men alle rundt meg er så fint kledd i kulda! Hvordan er det med dere? Har dere noen tips til fine, varmere klær? Finner ingen jeg kler uten å se kjedelig ut.. Trives best i tettsittende kjoler og tynne trekvartermede gensere, men jeg fryser sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe stramme, men lange og tykke, gode gensere. Da tights eller ullstrømpebukser under.

Anonym poster: 23429d83deb61c087659a60502c9cc48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du alltid vært så frossen av deg eller er det noe nytt

er det noe nytt så spør legen om det neste gang du er der, eller om det ikke går over bestill en time for full sjekk

mye fint i butikkene no i ull, både tykke og tynne ullplagg, som foreslått over her , men bruk også ulltrøye og ullongs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en frysepinne, men jeg klarer som regel å kle meg "lett" likevel. Jeg fryser spesielt på morgenen; jo tidligere jo kaldere føler jeg meg. Jeg dusjer hver morgen om jeg må opp tidlig, da får jeg varmen i meg.

Jeg bruker mye tykke strømpebukser, ullstrømpebukser, topper i ull til å ha innerst, tynne Ulvang/Trysil-sokker, store (tube)skjerf osv. Bruker gjerne cardigans over kjole/topper. Når jeg er ute har jeg gjerne en tykkere parka/kåpe/jakke, votter og lue i tillegg. På den måten kan jeg gå i kjole/skjørt også om vinteren. Er det skikkelig kaldt tyr jeg til ullstrømpbukser også under buksene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en tendens til å fryse på morningene, og på vinteren tyr jeg som regel alltid til boblejakken. Nå som det ikke er så kaldt går jeg gjerne i kåpe, om det er ekstra kaldt har jeg en varm jakke som er litt lang unna. Hansker og et stoort skjerf varmer også veldig.

Når det gjelder klærne jeg har under, går jeg gjerne med skjorter også har jeg en genser over... Eller en cardigan.. Om jeg går med kjoler så har jeg gjerne en jakke over denne... Ellers så har jeg også noen varme vester i fuskepels osm varmer godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Pulsvantar, leggvarmarar, ullsrømpebukse, ull innst uansett, ullskjerf.

(Eg brukar alle desse tipsa og frys likevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte å kombinere en kjole/skjørt med strømpebukser og en strikket cardigan/jakke. Jakka gjør antrekket både varmt og nedtonet, samtidig som det er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy er gull verdt. Ikke undervurder varmen lag på lag gir. Legg fram klærne om kvelden før du legger deg så du vet at det er det du skal ha på deg, og har tid til å forberede deg psykisk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer med små hint her, plukk og velg ut .

Jeg kjøper mitt ullundertøy fra Cubus, med blondekant. Med lange armer, korte armer og uten armer... en av alle. Stilongs og sykkelbukse. Aldri angret på å ha muligheten til å ha noe varmt innerst.

21462535694031292_fRyhJYxz_c.jpg

196258496232665620_7z2c2ofe_c.jpg

140315344610627716_pSHzV1ea_c.jpg

229824387203896118_Uol0bsWP_c.jpg

231513237064266182_C5ZY8Cqn_c.jpg

248260998178370000_LuP8Nnoz_b.jpg

98164466848439943_0Lu8QCmh_c.jpg

187814246929844271_mq4c1omT_c.jpg

187814246929844317_81NqE0t3_c.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det Wonders la ut er kjempeflott! Jeg har på en måte en omvendt greie enn deg TS - det er om høst/vinter at jeg føler meg finest ved å kombinere strømpebukser, store ullgensere, støveletter, jeans, tights eller jeggings, hals og forskjellige, tykke jakker. Dessuten elsker huden min høslufta. Om sommeren derimot, føler jeg at jeg mister stilen min i basisplagg som singleter og tights og småsko. Søte sommerkjoler er ikke min greie og blir så bland og kjedelig føler jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjøp klær med god kvalitet! Jeg har tynne ullgensere i ulike farger, ullstrømpebukser under skjørt, varme, pene skjerf. Har man en god tettsittende ulltrøye kan man ha 'vanlig' genser utenpå. Har også noen langermede ullkjoler som ikke er kjerringkjoler. Har bl.a. en fra IRO og en fra COS.

Anonym poster: cd63d9f857aff2e9d404cb92841df68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

247838785714436802_NnPm5nj2_c.jpg

Mange fine forslag, likte disse klærne godt :) Et spørsmål: hvor finner man sånne "leggvarmerlook" som disse på bildet? Syns det er så fint, men det blir veldig varmt med både tights og lange strømper nede i støvlettene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...