Gå til innhold

Hvor mye drikker du hver dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som ikke drikker vann, men iste, brus etc. Er dere klar over at koffein er vanndrivende, så hvis dere drikker koffeinholdig væske, så skal man ideellt sett kompensere med mer vann for å oppnå riktig væskebalanse.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som ikke drikker vann, men iste, brus etc. Er dere klar over at koffein er vanndrivende, så hvis dere drikker koffeinholdig væske, så skal man ideellt sett kompensere med mer vann for å oppnå riktig væskebalanse.

Dette er en sannhet med modifikasjoner:

http://www.bramat.no/kosthold/matvarer/660-virker-kaffe-vanndrivende

Anonym poster: a8ea9c6c524de33e8b8a281c06820bc3

• Liker 2
Skrevet

Drikker ca 2 liter vann, 4-5 kopper kaffe og 1-2 kopper te om dagen. Og 2-4 glass rødvin 2-3 ganger i uka. Thats it av flytende inntak for min del.

Drikker når jeg er tørst, og har vann tilgjengelig i nærheten hele tiden. Trener mye, har et høyt aktivitetsnivå og drikker en del vanndrivende. Så jeg trur at jeg automatisk får i meg akkurat det kroppen behøver.

Skrevet

Jeg drikker en halv kasse øl om dagen, lørdager går det en hel kasse.

Anonym poster: cf8b1e7919e4f5691a9dbad96ef5c9d1

• Liker 2
Skrevet (endret)

Cirka 1,5 til to liter, mer om jeg drikker kaffe eller er fyllesjuk.

Drikker mest vann eller økoligisk drikke, tomatjuice el.lign. og mye te. (uten tein)

Hender jeg drikker sukkerholdige drikker også, cola og også en kaffe med fløte, t.o.m. men. Det er to ganger i året.

Men drikker i grunnen etter behov, og har ingen regler.

Har hørt at når man blir tørst har man drukket for lite....

Endret av Alvina
Skrevet

Jeg drikker altfor lite... Eneste jeg drikker av drikke er appelsinjuice og alkohol. Kanskje vann en sjelden gang. 3-4 glass med drikke i løpet av en dag er mye for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...