Gå til innhold

Hvor mye drikker du hver dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg prøver å drikke mye, men eg ender som regel med å drikke ein gooood del mindre enn det man bør - kanskje to-tre-maks fire kopper vann eller sukkerfri saft pr dag. Føler meg ikkje tørst, så då drikker eg ikkje heller - men eg har tørr hud og merker at eg kanskje burde det.

Anonym poster: 9b90e1f8e8183db6bd0860d3df233df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg burde nok også drikke mer. Drikker kun til måltider, og ofte da kun ett glass! Sliter med hodepine, og tenker dette kan komme av mangel på væske? Men føler meg, som deg, ikke tørst...

Skrevet

Jeg drikker ca 1,5-2 liter hver dag, men jeg drikker kun brus. Dersom jeg ikke har brus drikker jeg bare til måltider, og da får jeg i meg alt for lite drikke.

Anonym poster: dee20655d4d7689f8b3dbb4d342b2dc7

Skrevet

Prøver å drikke ca 1,5 liter utenom måltidene. Jeg har en liten kanne på litt over 7dl som jeg fyller opp to ganger om dagen. Men det er ikke alltid jeg drikker opp alt men det er uansett bedre enn å bare drikke ett glass til hvert måltid.

Skrevet

Jeg har en 0.7liters flaske stående ved siden av pc'en som jeg fyller opp til fire ganger daglig.

Det kommer helt an på hva jeg spiser i løpet av dagen, men som regel går det med minimum halvannen flaske i løpet av en dag.

Jeg drikker også litt te eller iste innimellom.

Skrevet

Jeg bruker en 0,7 liters flaske som jeg har med meg over alt. Fyller den opp i alle fall to ganger per dag, og opp til fem ganger om jeg trener samme dag. Så ja, jeg drikker en del. Har til og med med meg flaska til matbordet, nesten så jeg ikke husker hvordan jeg drikker fra glass, haha.

Anonym poster: 98c143b45a8ccd43b2e6ef04b291112e

Gjest Memories
Skrevet

Tja. I dag sto jeg opp 12, og siden da har jeg vel drukket ca seks glass med diverse. I tillegg til at jeg sikkert kommer til å drikke to glass i løpet av natta. Så totalt drikker jeg vel ca 2 liter om dagen +-. Kommer igrunn veldig an på. Noen ganger blander jeg meg en liter med iste, og drikker mange glass utenom det pluss at jeg muligens lager te i den digre 5 dl koppen min.

Skrevet

Drikker ca 5 liter vann, kaffe og brus daglig. Litt for mye når jeg tenker over det, kanskje jeg bør prøve å begrense meg litt..

Skrevet

Drikker alt fra 3-6 liter vann om dagen, i tillegg til brus, te o.l.

Skrevet

Den overdrevne troen på vanndrikkingens fortreffelighet trekkes i tvil av nyere forskning:

http://www.forskning.no/artikler/2011/juli/293732

Og så er også overhydrering faktisk potensielt svært farlig - man risikerer ubalanse i elektrolytter og livsviktige salter i kroppen. Jeg hørte nylig en historie i min bekjentskapskrets der en eldre dame havnet på sykehus pga overdrevent væskeinntak. Hun hadde gjort det til en vane å fylle vannglasset ustanselig, i frykt for å bli uttørret (slik eldre oftest blir). Men så satte hun altså nesten livet til pga overhydrering i stedet.

Anonym poster: a8ea9c6c524de33e8b8a281c06820bc3

• Liker 1
Skrevet

Når kroppen er dehydrert føler man seg ikke tørst, men sulten.

Jeg drikker 3l om dagen ca. Har en vannflaske som jeg hele tiden sutter på når jeg driver med skolearbeid.

Skrevet

På denne årstiden blir det 3-5 liter pr dag.

Burde vel holde..?

Skrevet (endret)

Tja.. alt fra 0,3 til 2 liter tenker jeg..vanligvis rundt 1? Avhenger av om jeg "husker" å drikke (hender jeg spiser og ikke tenker på å ta drikke til) og hva jeg gjør den dagen (aktivitet=drikker mer,naturlig nok). Drikker vann, iste/te og saft som regel. Det er ikke så hysterisk viktig å få i seg litervis med vann som mange tror, og man får i seg mye av den væsken kroppen trenger gjennom maten man spiser, stresser derfor ikke med å drikke annet enn når jeg er tørst eller når jeg trener.. :) Det kan være farlig å drikke for mye også sies det :P

Endret av SoftKitty
Gjest blah blah
Skrevet

Drikker ca 1/2 liter Pepsi Max hver dag, 1-2 kopper med te og kanskje 1 liter med vann.

Om sommeren når det er varmt så blir det gjerne mer vann og om vinteren blir det ofte mer te

Skrevet

Har en flaske på 0,7 liter som jeg fyller på rundt 3 ganger daglig. Har den med meg over alt, også til sengen. Blir tørst hvis jeg ikke har muligheten til å drikke vann :fnise: Drikker så og si aldri brus/saft/melk, men det blir 2-3 kopper med kaffe hver dag i tillegg til vann.

De dagene jeg trener drikker jeg ca 1 liter mer med vann.

Skrevet

Jeg drikker nesten utelukkende vann og drikker når jeg er trøst, derfor varierer det veldig hvor mye jeg drikker. Alt fra 0.5 til 4 liter.

Skrevet

Drikker når jeg er tørst. Tror det blir rundt 1,5 liter vann. Drikker også 2 kopper kaffe og bruker 1,5 dl melk til frokost hver dag.

Min hud blir ikke så fort tørr av lite drikke, men av lite sunt fett i kostholdet.

Gjest Modig mor
Skrevet

Har du ganske klar urin (altså ikke noe særlig gul), får du i deg nok væske.

Skrevet

Jeg drikker ca. 1.5 liter pr. dag. Jeg er verken glad i melk eller vann, så det går mest i iste, brus og juice dessverre. Og nå under graviditeten blir det minimalt med sistnevnte, pga. jeg får halsbrann av juice!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...