Gå til innhold

Jobbintervju i rekrutteringsbyrå - hvilke spørsmål?


Theolina

Anbefalte innlegg

Jeg skal på jobbintervju i et rekrutteringsbyrå (innen IT) og er veldig usikker på hvilke spørsmål jeg kan forvente meg og hva jeg skal forberede meg på.

I og med at det ikke er en konkret stilling, tviler jeg litt på at det blir spørsmål av typen "hva kan du tilby vår bedrift?/hva kan du tilføre vår bedrift for å styrke konkurranseevnen?" etc.. Men litt om positive og negative sider og sånt vil det nok gjerne bli.. eller?

I forhold til utdannelsen min (som var avsluttet for over et år siden, bachelor i IT) kommer de nok til å spør mye. Har ikke holdt meg oppdatert, så det meste er egentlig ganske utglemt :oops: Må repetere en god del, men hvor detaljerte spørsmål kan det bli egentlig?

Er det noen av dere som har vært på sånt intervju og vet hvordan det er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intervju hos rekrutteringvikarbyrå er forholdsvis "overfladiske". Deres jobb er jo å selge deg inn hos en potensiell arbeidsgiver. De vil nok vite hva du er intressert i å jobbe med innenfor it. Tviler vel egentlig på at du vil bli spurt om faglige ting. Dersom de finner oppdrag til deg som du kan være aktuell for så er det ofte intervju hos de som bestiller konsulenten.

Men dette er min erfaring med vikarbyrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...