Khaosick Skrevet 18. oktober 2012 #1 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har skikkelig arachnofobi, (frykt for edderkopper for dere som ikke vet) og her om dagen trippet det en jævel nonsjolant over pulten min. Jeg fikk selvfølgelig panikk og datt av stolen. Typen tok et papirark og bar den ut og borte var den. Senere spurte han meg hvorfor jeg var så redd for edderkoppen. Hva var det som fikk meg til å bli så redd for et lite kryp? Var det utseende på den? Dette fikk meg til å tenke, ja, hva er det som gjør meg så redd for et bittelite insekt? Er det de lange bena? Alle insekter har da ben (ikke mark), men det er da skjeldent du hører om møllfobi, sommerfuglfobi, marihønefobi osvosv. Og det fins da ikke dødelige edderkopper i norge? Så hva er det da som få 50% av kvinner og 10% av menn til å hyle og løpe i frykt av dette lille krypet? 1
Minya Skrevet 18. oktober 2012 #2 Skrevet 18. oktober 2012 En fobi er en irrasjonell frykt for noe som ikke kan skade deg. Norske edderkopper er helt ufarlige for deg med mindre du er allergisk mot giften deres, og selv da er det ingen dødelige utfall. Arachnafobia er derimot også en rasjonell fobi, da det finnes edderkopper i verden som kan være dødelige selv for voksne mennesker. Sommerfuglfobi finnes også, den heter Lepidopterophobia, og jeg kjenner en som har den. For å bli kvitt en fobi, kan du prøve å tenke rasjonelt over fobien din. Slik som du allerede har skrevet i posten din. Hvorfor er du egentlig redd for den? Og hvorfor så voldsomt? Har du opplevd noe som gjør at du har fått aversjoner mot dem? Bare de tre små spørsmålene kan være nok til å lede deg på rett vei mot en fobi-fri tilværelse. Noen som blir kvitt fobier mot dyr eller insekter, ender opp på den andre siden av skalaen; de blir veldig facinerte over skapningene og noen få får dem også som kjæledyr.
Zzyzx Skrevet 18. oktober 2012 #3 Skrevet 18. oktober 2012 Haha, så sommerfuglfobi har et navn, altså. Jeg trodde jeg var den eneste i verden. Jeg er også redd for edderkopper, i stor grad. Det henger igjen fra soverom i kjelleren i hus på landet, samt et par uheldige opplevelser med ekkelkopper i sko og bare føtter i samme sko. Selv om de ikke er giftige så biter de...
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #4 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg er egentlig redd for alle dyr, men hunder, katter osv kan jeg venne meg til. Jeg sliter med skikkelig insektfobi også, er redd for alt fra mygg til fluer, møll og sommerfugler. Men edderkopper er verst. Jeg er så redd at jeg kan ikke beskrive det. Utrolig slitsomt. Anonym poster: 9a89056ca14c61c4a4a9ddbcbd0ec85a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg lå i sofaen og slappet av her om dagen, da en stor edderkopp med lange, tynne bein tripper mot meg. Jeg skvatt og skrek så høyt at pappa ble sur! Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, jeg bare synes de er grusomt ekle å se på. Anonym poster: 1af3ed4473ac2e4791f77a6fce44a42f
Gjest Uanonymbruker Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Oi det har jeg og fundert på en del, jeg har en venninne som er livredd alt av små og enda mindre biller og flyveinsekter, men marihøner, gullhøner og sommerfugler er helt ok. Sommerfugler, gullhøner og marihøner er ikke noe annet enn biller med vinger de heller. Endret 18. oktober 2012 av Uanonymbruker
Gjest Loverdose Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg er også livredd for edderkopper.. Vet ikke hvorfor, jeg takler dem bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg trodde jeg var redd for edderkopper helt til jeg dro til Australia, en morgen våknet jeg og oppdaget en SVÆRT giftig tarantell som tråkket over dyna mi, på vei over senga. Jeg ble så redd at jeg bare hveste, pustet så fort at hjernen gjorde vondt, og jeg tisset på meg i frykt. Etter det har det faktisk ikke blitt så ille, her i norge er de jo DRITSMÅ, den jeg så i australia var på str med et lite hageeple, og den hadde lange bein. Heldigvis kom kjæresten min forbi og fikk tatt bort edderkoppen, jeg svimte nesten av, fy faen. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57
Minya Skrevet 18. oktober 2012 #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg trodde jeg var redd for edderkopper helt til jeg dro til Australia, en morgen våknet jeg og oppdaget en SVÆRT giftig tarantell som tråkket over dyna mi, på vei over senga. Jeg ble så redd at jeg bare hveste, pustet så fort at hjernen gjorde vondt, og jeg tisset på meg i frykt. Etter det har det faktisk ikke blitt så ille, her i norge er de jo DRITSMÅ, den jeg så i australia var på str med et lite hageeple, og den hadde lange bein. Heldigvis kom kjæresten min forbi og fikk tatt bort edderkoppen, jeg svimte nesten av, fy faen. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57 Haha, eksponeringsterapien fra helvete. Stakkars deg, men det kom jo noe godt ut av det da.
Khaosick Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg trodde jeg var redd for edderkopper helt til jeg dro til Australia, en morgen våknet jeg og oppdaget en SVÆRT giftig tarantell som tråkket over dyna mi, på vei over senga. Jeg ble så redd at jeg bare hveste, pustet så fort at hjernen gjorde vondt, og jeg tisset på meg i frykt. Etter det har det faktisk ikke blitt så ille, her i norge er de jo DRITSMÅ, den jeg så i australia var på str med et lite hageeple, og den hadde lange bein. Heldigvis kom kjæresten min forbi og fikk tatt bort edderkoppen, jeg svimte nesten av, fy faen. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57 Å herre Da hadde jeg nok dødd av skrekk på flekken. Vi hadde noen svære edderkopper på utsiden av vinduet i sommer. En i hvert hjørne. Ga dem navn tilogmed og fulgte med de. Donatello, Rafael, Michelangelo og Leonardo. Var liksom ikke like skummelt når jeg var trygg bak et glass. Da ble det mer interresant, men jeg grøss fortsatt litt.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #11 Skrevet 19. oktober 2012 Å herre Da hadde jeg nok dødd av skrekk på flekken. Vi hadde noen svære edderkopper på utsiden av vinduet i sommer. En i hvert hjørne. Ga dem navn tilogmed og fulgte med de. Donatello, Rafael, Michelangelo og Leonardo. Var liksom ikke like skummelt når jeg var trygg bak et glass. Da ble det mer interresant, men jeg grøss fortsatt litt. Ja, det er jeg litt enig i, det er fascinerende hvis de er bak glass, eller du hele tiden vet hvor de er, men når de forsvinner ut av syne, DA stresser jeg. Ikke så mye som jeg gjorde i Australia, haha, men ille nok. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #12 Skrevet 19. oktober 2012 Haha, eksponeringsterapien fra helvete. Stakkars deg, men det kom jo noe godt ut av det da. Ja, det er rett og slett eksponeringsterapien på sitt desidert verste, men nå blir keg ikke sååååå skremt av de mindre edderkoppene, med mindre de kommet brått på da, hehe. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57
Gjest Twelve12 Skrevet 19. oktober 2012 #13 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg slenger meg på denne. Jeg er livredd ALT som har mer en 4 bein. Det er ikke naturlig :gjeiper: Alien er det. ALIEN sier jeg. men først og fremst er det de jævla nettspinnende 8-beins dyra som friker meg mest ut. Mcmuscle ovnrens er veldig effektiv hvis man er tom for radar.. FYI..
Khaosick Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Ja, det er jeg litt enig i, det er fascinerende hvis de er bak glass, eller du hele tiden vet hvor de er, men når de forsvinner ut av syne, DA stresser jeg. Ikke så mye som jeg gjorde i Australia, haha, men ille nok. Ja, det verste er når de forsvinner. Jeg hadde en i taket en gang men jeg turte ikke ta den bort. (Jeg var alene uten en sterk og modig mann i hus). Edderkoppen satt på samme plassen i flere dager så jeg tenkte den var død eller noe. (Turte fortsatt ikke ta den bort). Men en dag var den borte Jeg sov på sofaen i en uke etterpå! Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57 Jeg slenger meg på denne. Jeg er livredd ALT som har mer en 4 bein. Det er ikke naturlig :gjeiper: Alien er det. ALIEN sier jeg. men først og fremst er det de jævla nettspinnende 8-beins dyra som friker meg mest ut. Mcmuscle ovnrens er veldig effektiv hvis man er tom for radar.. FYI.. Du, jeg ville heller ha møtt på Aliens enn en stor edderkopp! Og da snakker jeg Aliens av H.R Giger. (Det skjedde noe rart med quoten her ) Endret 19. oktober 2012 av Khaosick
Gjest Twelve12 Skrevet 19. oktober 2012 #15 Skrevet 19. oktober 2012 Du, jeg ville heller ha møtt på Aliens enn en stor edderkopp! Og da snakker jeg Aliens av H.R Giger. (Det skjedde noe rart med quoten her ) enig så sant alien har KUN 4 bein eller færre.. Ikke hvis det er sånn alien fra ALIEN filmen. Jeg har noe imot hu derre indier guden med alle armene og jeg. Tror rett og slett det er overflod av bein og armer som friker meg ut =P
Khaosick Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2012 enig så sant alien har KUN 4 bein eller færre.. Ikke hvis det er sånn alien fra ALIEN filmen. Jeg har noe imot hu derre indier guden med alle armene og jeg. Tror rett og slett det er overflod av bein og armer som friker meg ut =P Ja jeg tenkte på den fra Alien-filmen! Åh, det er sånn som jeg er med sånne vrengte ansikter og kroppsdeler. Sånn som i Silent Hill foreksempel. Han første jævelen med bare bein og ikke noe ansikt! YIKES!!! Jeg kjenner jeg blir klam i henda bare å tenke på det :O
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #17 Skrevet 19. oktober 2012 Men herregud, vet dere hva? Har dere hørt om de irakiske edderkoppene? Eller de som er en slags blanding mellom skorpion og edderkopp? Så en episode fra fear factor der de måtte SPISE slike edderkopper, og de kløp etter munnen til deltakerene for å forsvare seg. LEVENDE. Noen gjør alt for 50 000 dollar.. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #18 Skrevet 19. oktober 2012 Men herregud, vet dere hva? Har dere hørt om de irakiske edderkoppene? Eller de som er en slags blanding mellom skorpion og edderkopp? Så en episode fra fear factor der de måtte SPISE slike edderkopper, og de kløp etter munnen til deltakerene for å forsvare seg. LEVENDE. Noen gjør alt for 50 000 dollar.. Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57 jeg har bodd i saudi arabia...og der har de noe som heter camelspider de går sidelengs som en krabbe og er kjøttetende. De er gule og gigantstore mange beduiner har store arr i kinnene for der har da slike tatt et jafs mens de har sovet. De bedøver først og så tar et jafs.. USJ fikk en sånn kasta etter meg en gang av en kompis som lisom skulle være morsom.. ja JÆVELIG morsomt. han syns ikke det når jeg knakk skateboardet hans i pur sinne etterpå =p Anonym poster: 5609091dcc84c129278fe0474a99c272
Khaosick Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 19. oktober 2012 Åja, drøss det så jeg en gang. De åt jo sånne afrikanske huleedderkopper engang også. De hadde åtte bein, PLUSS to sånne krabbeklør foran! Jeg ville heller levd resten av livet mitt på Haggis enn å ete edderkopper! (Ja, jeg vet det er visstnok sånn at du svelger så og så mange edderkopper i året mens du sover!)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #20 Skrevet 19. oktober 2012 jeg har bodd i saudi arabia...og der har de noe som heter camelspider de går sidelengs som en krabbe og er kjøttetende. De er gule og gigantstore mange beduiner har store arr i kinnene for der har da slike tatt et jafs mens de har sovet. De bedøver først og så tar et jafs.. USJ fikk en sånn kasta etter meg en gang av en kompis som lisom skulle være morsom.. ja JÆVELIG morsomt. han syns ikke det når jeg knakk skateboardet hans i pur sinne etterpå =p Anonym poster: 5609091dcc84c129278fe0474a99c272 JA det er den camel spider jeg mener, googlet den nå. Den og en type afrikansk stygg jævel, herregud. Uff, hadde aldri, ALDRI i livet bodd i et land hvor edderkoppene er så ekle og fæle, det hadde ikke gått, kunne like godt bare begynt på angstmedisin med en gang da, den sterke typen! Han skal være glad du bare knakk skateboardet hans, hadde noen gjort dette mot meg hadde jeg først fått sammenbrudd, så drept ham etterpå, hæh! Anonym poster: 78f6cc086ffd6b8f4607f10263075f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå