spørsmålstegnet Skrevet 17. oktober 2012 #1 Skrevet 17. oktober 2012 Greit nok at de har talent i mye, men må de drite ut andre for å være morsomme? En ting er det der "Norges Hærligste". Jeg glemmer aldri når de fikk hu stakkars dama som tente på mur og gjerder osv. Stakkars dame! Hvorfor må de to grafse i hennes privatliv på den måten, og tvinge henne til å si personlige og private følelser for andres underholdning? Ikveld med Ylvis går de rundt å sparker folk, og gjør folk utrolig ukomfortabel. Noen ganger får jeg mark av de! Men andre ganger får de meg til å le. Synes noen ganger at humoren i Norge går litt feil vei. Mange nordmenn hater rampelys, og visse komikere utnytter seg av dette! 9
kittykat1993 Skrevet 17. oktober 2012 #2 Skrevet 17. oktober 2012 Synes de går for langt ved å sparke folk. De vet jo ikke hvem de sparker heller. Det er bare dårlig oppførsel og drive å sparke folk, og overhodet ikke morsomt. 4
Rainbow Skrevet 17. oktober 2012 #3 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg syns de er helt fantastisk morsomme! Sparkinga er da uskyldig, og det går jo mest utover dem selv, fordi det er pinlig, skummelt og flaut å gjøre sånt. Jeg har utrooolig lav terskel for skjult kamera, tåler nesten ingenting før jeg syns det er pinlig og syns synd på de som blir utsatt for det. Men det Ylvis har syns jeg er knallmorsomt! Og ideen som starta det hele, med "vi har en seriøs skuespiller til rådighet, som har gått på teaterhøyskolen og spilt Ibsen. Hva kan vi bruke han til? Jo, vi sparker folk i rompa! Og vi drar like godt helt til PARIS bare for å gjøre det! Syns den måten de involverer vanlige folk med er veldig uskyldig sammenligna med veldig mye annet, og at de har snill humor. Desssuten er jo de tinga der veldig lite sammenligna med alt det andre, som Kirgisistan-pop-stjerne-greiene og diverse utrolig geniale musikkvideoer. Eller heisen som snakker (The Intelivator). Sistnevnte er jo også skjult kamera, men ikke slemt. Men så elsker jeg Ylvis, da, så jeg klarer jo ikke å være objektiv i det heeele tatt! 20
spørsmålstegnet Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2012 Jeg ser noen av argumentene dine. Men de du nevner er jo ikke de jeg reagerer på. Klart intelivator var morsom. Greit nok at de irriterer turister og sender dem til feil etasje og at de må gå trappen den siste etasje. Kan sikkert tilgi det. Men hvis man skal ta et annet eksempel. Var vel forrige episode, der de heiv ut et eller annet i salen... og du så jo at alle sammen dukket unna. Men dessverre for en så måtte hun plukke den opp selvom hu tydligvis ikke ville. Men sporty som hun var så ble hun med... på en såkalt konkurranse. Der fikk hun et 3 alternativer som de aller fleste seere ikke kunne svare på. Så istedenfor å vinne de 500 kronene på Egon, så får hun heller en paraply i panna. Uskylding kan du godt si, og alle lo med hun, og hun lo også av seg selv. Men ærlig talt så kunne de spart seg for det der. Så moro var det ikke. Det eneste de understreker er at de enkelte ganger er morsomme på andres bekostning. 4
Rainbow Skrevet 18. oktober 2012 #5 Skrevet 18. oktober 2012 Er enig med deg når deg gjelder å hente folk i publikum. Da får jeg litt *cringe*-følelse. Har vært publikum der selv, og vært veldig glad jeg ikke har vært på innspillinga av søndagsepisoden, siden det tydeligvis er da de har den greia. Og jeg vet hvor flaut og skummelt jeg hadde syntes det var selv. (Pluss at jeg hadde blitt en starstruck og bablende fjortis av å stå der sammen med Vegard, hehe) Så på den er jeg enig. Hvertfall hvis det ikke er mulig å nekte. Heisen virker det som folk tar med veldig godt humør, de ler når de får de rare beskjedene! "Det bilr en kort stans for påfyll av---baller...." Og så spruter det plastballer inn døra. Så generelt syns jeg de er utrolig morsomme, flinke og talentfulle, og jeg ler aldri så mye iløpet av et tv-program som deres. Men publikumsgreia er jeg enig i! "Kompani Karlsen", derimot - der er man morsomme godt over grensa til slemme på andres bekostning, syns jeg. 4
Calypso Skrevet 18. oktober 2012 #6 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har aldri sett noe særlig på ting som har med Ylvis å gjøre, av det jeg har sett så syntes jeg bare de virker litt teite... Men angående den sparkingen så syntes jeg det høres ganske ekkelt ut, jeg f.eks har slitt med mobbing i mange år og hele dagen min hadde nok blitt ødelagt hvis en eller annen kom og sparket meg (ville jo fått flashbacks herfra og til månen). 8
Gjest BettyBoop Skrevet 18. oktober 2012 #7 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Greit nok at de har talent i mye, men må de drite ut andre for å være morsomme? En ting er det der "Norges Hærligste". Jeg glemmer aldri når de fikk hu stakkars dama som tente på mur og gjerder osv. Stakkars dame! Hvorfor må de to grafse i hennes privatliv på den måten, og tvinge henne til å si personlige og private følelser for andres underholdning? Ikveld med Ylvis går de rundt å sparker folk, og gjør folk utrolig ukomfortabel. Noen ganger får jeg mark av de! Men andre ganger får de meg til å le. Synes noen ganger at humoren i Norge går litt feil vei. Mange nordmenn hater rampelys, og visse komikere utnytter seg av dette! jeg syns det var verre når de kasta de vasene på folk for å teste reaksjonsevnen, tenk om noen de hadde kasta den til overhode ikke hadde reagert og fått en i hodet? F. eks en som var døv eller noe. Endret 18. oktober 2012 av BettyBoop 6
Tøffeldyret Skrevet 18. oktober 2012 #8 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes ikke Ylvis er morsomme i det hele tatt. Blir bare sliten av hele programmet. Den danse-introen hver eneste gang blir fryktelig fort gammel. Jeg er også veldig enig i det Calypso skrev; det er skummelt å drive å tulle med folk på den måten, når man ikke kjenner deres bakgrunn og vet hvordan de kan reagere på det. 5
spørsmålstegnet Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg så på den "sparkingen" i Drøbak. Den avslutter med at han skuespilleren sparker hu ene dama, og når han snur seg så sparker hun tilbake. Hvorfor snur han seg?? og hvorfor kommer ylvis og skal yppe etter mer. Kunne ikke skuespilleren bare gå videre etter at han var sparka han også!? I Paris avslutter det med at han skuespilleren ikke tørr å sparke den gjengen. Feigt egentlig. Er jo akkurat sånn mobbing starter. Man tar dem som man føler er svakere enn seg selv! 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #10 Skrevet 18. oktober 2012 De tar jo selvsagt kontakt med de de sparker etterpå og forklarer saken, og spør om de får lov å sende det. Folk (sånne som ts) er så jævla dumme. "På andres bekostning" my ass. Da kan du heller peke på Annekat. Otto Jespersen, Harald Eia osv. Ylvis er uskyldig og lun humor. Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 18
spørsmålstegnet Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) De tar jo selvsagt kontakt med de de sparker etterpå og forklarer saken, og spør om de får lov å sende det. Folk (sånne som ts) er så jævla dumme. "På andres bekostning" my ass. Da kan du heller peke på Annekat. Otto Jespersen, Harald Eia osv. Ylvis er uskyldig og lun humor. Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 Ja, helt sikkert. Alle de nordmenne som blir utsatt for å bli kicka i ræva godkjenner at de vil bli vist på tv!!! Få på deg hue nå! Jeg har jo ikke nevnt alle de andre komikerne. Kompani Karlsen er nevnt, men for å tilfredstille deg så må jeg skrive en avhandling i hvem som er morsomme på andres bekostning. Kunne nevnt Henrik Elvestad når han får hu ene dama til å grine på det utestedet. Han har heldigvis tatt seg sammen. Endret 18. oktober 2012 av spørsmålstegnet 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #12 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg så på den "sparkingen" i Drøbak. Den avslutter med at han skuespilleren sparker hu ene dama, og når han snur seg så sparker hun tilbake. Hvorfor snur han seg?? og hvorfor kommer ylvis og skal yppe etter mer. Kunne ikke skuespilleren bare gå videre etter at han var sparka han også!? I Paris avslutter det med at han skuespilleren ikke tørr å sparke den gjengen. Feigt egentlig. Er jo akkurat sånn mobbing starter. Man tar dem som man føler er svakere enn seg selv! Herregud, bland nå ikke inn mobbing i dette her. I alle tilfeller av sånne ting blir de alltid kontaktet like etterpå, forklart hele opplegget og spurt om de får lov å sende klippet. Og ang de krukkene så vqr det nok godt planlagt på forhånd, eller krukkene var muligens et set-replica laget av noe ufarlig som feks sukker. Blir helt matt av folks uvitenhet! Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 10
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, helt sikkert. Alle de nordmenne som blir utsatt for å bli kicka i ræva godkjenner at de vil bli vist på tv!!! Få på deg hue nå! Selvsagt. De går rett bort til de etterpå og tar seg en prat med de. Det er jo dette som er produksjon. Vi får bare ikke se det, for det skal virke tilfeldig. Når folk blir filmet slik som det der, må de godkjenne at de blir vist identifiserende på tv. Klart de prater med de. Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 Synes Ylvis var morsomme i starten, men ikke nå lenger. Blir for mye fjas-mas- og stressete humor. Synes også at TFN har tapt seg. Noe er morsomt én gang, som f.eks Linette, lo så jeg grein første gangen, men nå har det, for min del, blitt utdatert. Anonym poster: 769d36f0e88e1ed557eb1775ff9a900a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 "På andres bekostning" my ass. Da kan du heller peke på Annekat. Otto Jespersen, Harald Eia osv. Ylvis er uskyldig og lun humor. Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 HAHAHA! Snakk om å sette ting i perspektiv a. Alt er jo lunt og uskylding hvis du skal sammenligne med noe helt annet. Ylvis er jo overhode ikke lun og uskyldig, og det er nok av eksempler over her. Anonym poster: 123f5158ca9770de52529a766333cf0c 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg vil jo tro at man enkelte ganger kontakter folk, men beklager. Jeg nekter å tro at alle som blir kicka godkjenner at de blir vist på tv på den måten. Det er stor forskjell på amerikaner og nordmenn. Et eksempel er jo da de kasta noe ut i publikum. Alle prøvde å unngå å ha noe med det å gjøre. Det som irriterer meg mest, er folk som må komme med påstander at folk er dumme fordi de har en annen synsvinkel på ting. Akkurat som om du har fasiten.. jeg kommer med argumenter. Hvis du kan argumentere sakelig, og gjerne bevise at folk blir kontakta så er det greit. Anonym poster: 123f5158ca9770de52529a766333cf0c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 HAHAHA! Snakk om å sette ting i perspektiv a. Alt er jo lunt og uskylding hvis du skal sammenligne med noe helt annet. Ylvis er jo overhode ikke lun og uskyldig, og det er nok av eksempler over her. Anonym poster: 123f5158ca9770de52529a766333cf0c At de sparker folk i rumpa? Som jeg har sagt en tre-fire ganger nå: De tar selvsagt kontakt med de og forklarer saken og spør om de får sende det! De må jo få lov å involvere mennesker i humoren sin, ellers kan de jo ikke gjøre annet enn å sitte i studio og fortelle vitser? Anonym poster: 9e52c2af476490fd14bab27c090780d6 10
Satellites Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Synes igrunn man blir vel hårsåre om det Ylvis gjør skal kalles mobbing. Det er snakk om uskyldige "spark" i baken, de er jo så vidt borti! Greia er jo at det er flaut for sparkerne, ikke at det er om å gjøre narr av ofrene. 12
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Edit; TKFN, Ninette. Anonym poster: 769d36f0e88e1ed557eb1775ff9a900a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 TS, ta deg en bolle og slapp av! Folk må tåle at man spøker litt med dem. Anonym poster: 16a2740f1d2703a03beae872f5d58698 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå