Gå til innhold

Fionel prøver igjen

fionel

Anbefalte innlegg

jaa håper jo at den har tullet skikkelig denne mnd :P haha og at jeg ikke "kan teste enda" trodde faktisk virkelig det hadde gått denne mnd... Er sånn "støl" stikking i livmoren i hele dag.. Smerter men avsolutt ikke tr smerter..... Var liksom så sikker =/ Fuck it...

Jeg hadde virkelig troa selv jeg, og løpet er enda ikke kjørt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde virkelig troa selv jeg, og løpet er enda ikke kjørt! :)

neida det er det ikke :) er bare så utrolig vanskelig å holde dette motet oppe etter såååå lang tid... Skulle bare så ønske det var vår tur... Men det kommer når det kommer.... Blæ.... Livet er urettferdig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida det er det ikke :) er bare så utrolig vanskelig å holde dette motet oppe etter såååå lang tid... Skulle bare så ønske det var vår tur... Men det kommer når det kommer.... Blæ.... Livet er urettferdig...

Er enig i at det har tatt unødvendig lang tid. Du kan jo bli gravid. Om jeg ikke husker feil så har dere jo bommet på en del sykluser (ikke hatt sex i el-perioden av diverse årsaker) og disse kan jo nesten ikke telles med, hehe. Og sjansen er jo bare omtrent 20-25% under ideelle forhold, så det kan ta tid selv om det virker som det går med én gang "for alle andre":

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det har tatt unødvendig lang tid. Du kan jo bli gravid. Om jeg ikke husker feil så har dere jo bommet på en del sykluser (ikke hatt sex i el-perioden av diverse årsaker) og disse kan jo nesten ikke telles med, hehe. Og sjansen er jo bare omtrent 20-25% under ideelle forhold, så det kan ta tid selv om det virker som det går med én gang "for alle andre":

nei nå tror jg du bommer? , vi hatt hatt sex omtrent annenhver dag i 9 mnd :P (satt litt på spissen) :P men vi Jar nok bommet en mnd eller to, men nå er det jo fordi kroppen min ikke klarte å produsere EL selv av en eller annen grunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå tror jg du bommer? , vi hatt hatt sex omtrent annenhver dag i 9 mnd :P (satt litt på spissen) :P men vi Jar nok bommet en mnd eller to, men nå er det jo fordi kroppen min ikke klarte å produsere EL selv av en eller annen grunn.

Jeg bare husker at du har spurt et par ganger om du fortsatt kan bli gravid selv om dere ikke hadde sex når du hadde el (du var syk den ene gangen i hvert fall, etc). Men, det kan ta 1-2 år før spiren sitter for mange, selv om ingenting er direkte galt heller.

Min svigerinne brukte 16 (eller var det 18?) mnd på å bli gravid og ble det først etter de hadde skylt igjennom eggstokkene hennes for å titte på dem (med kontrastvæske, muligens?). Hun hadde fått så vondt at hun hadde besvimt og de trodde dermed hun hadde hatt en liten knute på en, eller begge, av eggstokkene. Måneden etter ble hun gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare husker at du har spurt et par ganger om du fortsatt kan bli gravid selv om dere ikke hadde sex når du hadde el (du var syk den ene gangen i hvert fall, etc). Men, det kan ta 1-2 år før spiren sitter for mange, selv om ingenting er direkte galt heller.

Min svigerinne brukte 16 (eller var det 18?) mnd på å bli gravid og ble det først etter de hadde skylt igjennom eggstokkene hennes for å titte på dem (med kontrastvæske, muligens?). Hun hadde fått så vondt at hun hadde besvimt og de trodde dermed hun hadde hatt en liten knute på en, eller begge, av eggstokkene. Måneden etter ble hun gravid :)

ja jeg mener jeg bare spurte om man kunne bli gravid selvom man var syk.. Men det spiller ingen rolle nå, jeg syns personlig ihvertfall at 9 mnd er rimelig lenge og vi har hatt sex flere ganger hver mnd( holder orden på dette i kalenderen) så EL skulle vi nok ha truffet omtrent hver mnd.. Kanskje ikke absolutt alle, men så og si :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på ingen måte et forsøk på å si at dere har "gjort ting feil" altså, og jeg er helt enig med deg om at 9 mnd er lang tid og at det burde jo klaffe snart. Men, prøvde bare å vise hvorfor det kan ta tid, selv om alt fungerer som det skal - så er det ikke 100% sjanse for at man blir gravid, dessverre.

Uansett, håper virkelig det klaffer snart for deg, og hvis ikke at dere får den hjelpen dere trenger.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså selv at jeg svarte deg litt "surt" på det... På ingen måte meningen! Beklager!!! Er bare så lei så jeg tror jeg melder meg ut av kg for en stund... Se hvordan ting går på egenhånd... Nyter sommeren osv.... Mye mulig jeg kommer tilbake, men akkurat nå føles dette rett.... Vil uansett bare takke for utrolig gode ord fra dere alle! :D og ønsker avsolutt alle lykke til! Og kjære pyntestøv lykke til med fødselen!! (Vi har fulgt hverandre lenge nå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså selv at jeg svarte deg litt "surt" på det... På ingen måte meningen! Beklager!!! Er bare så lei så jeg tror jeg melder meg ut av kg for en stund... Se hvordan ting går på egenhånd... Nyter sommeren osv.... Mye mulig jeg kommer tilbake, men akkurat nå føles dette rett.... Vil uansett bare takke for utrolig gode ord fra dere alle! :D og ønsker avsolutt alle lykke til! Og kjære pyntestøv lykke til med fødselen!! (Vi har fulgt hverandre lenge nå :))

Kjære Fionel ikke forlat oss da :hug:

Jeg skjønner hvordan du har det, jeg føler hvordan du har det.

Du har det vondt, du føler ting ikke går, du prøver og prøver, men man får liksom aldri til.

Jeg kjenner så godt igjen den følelsen.

Jeg er 100% sikker på at dette vil ordne seg etterhvert! Ikke gi opp, tenk positivt.. En dag er det din tur til å lykkes :)

Jeg veit alle andre sier at man bare skal glemme det som har vært, at man skal se framover. Sannheten er jo at det ikke fungerer i praksis for oss som har mistet.

Du har kanskje en app på tlf din, som følger graviditeten dag for dag? Det har i hvert fall jeg. Jeg skulle vært 15+5 i dag, og tro meg.. Den tanken er forferdelig vond å ha!

Noen dager så blir jeg utrolig forbanna, og psyken kan falle langt ned. Hos meg heter det ikke livmora, men dødmora! Forbanner hver del i kroppen min for å ikke fungere.

Personer som ikke har mistet selv vil ikke forstå hvor inderlig vondt det faktisk er. Man har lagd et lite mirakel, også bare dør det inni det. Det liksom bare forsvinner uten at du får gjort en dritt.

Føler seg så maktesløs!

Det er jo også forferdelig vondt for deg at kroppen ikke fungerer som den skal, at de dritt eggstokkene ikke slipper egg som de skal. At de forpulte foliklene ikke utvikler seg.

Får jo ikke gjort en dritt med det heller, bare håpe at medisner hjelper.

Jeg vet ikke hva jeg vil Fionel, men gjør det som er best for deg! Vi er mange her som har deg i tankene hele tiden, som ønsker deg all hell og lykke som finnes. Jeg ønsker deg det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er trist fionel. Men jeg skjønner deg godt. Er nok lettere å bli dratt med i prøversirkuset her inne på KG som det diskuteres døgnet rundt. Man blir minnet på det hele tiden, mens i "den virkelige verden" er det så mye annet som skjer at man får et avbrekk fra tankene. Håper du kommer tilbake om ikke så altfor lenge med en liten spire i magen :) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du føler for å ta en KG pause Fionel, det er helt lov! :)

Jeg håper av hele mitt hjerte at det er deres tur for det fortjener du så inderlig!

Ta den en pause, nyt sommeren, livet og mannen din! :klem:

Men lov at du skriver her hvis du er gravid igjen da! :fnise:

Sender deg masse gode tanker og klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fionel. Jeg skjønner deg veldig godt. Du kommer til å bli savnet. Du er så god å ha når jeg er langt nede i kjelleren. Nå krysser jeg fingrene for oss begge.

Nå er det bare for deg å nyte det vakre været (er fint her ihvertfall) og ikke minst så må dere nyte hverandre.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fionel,

Jeg tror du tar det rette valget. Komme deg litt bort fra denne konstante dagboken, som kun er en påminnelse om daglige vanskelige tanker.

Når du kommer tilbake til KG med baby i magen skal jeg finne deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok til å vandre rundt på kg fordet :) trenger bare å putte denne dagboken i en skuff for en periode :)

Også må jeg si at dere er faktisk noen av de mest fantastiske menneskene jeg har "møtt" dere har alle så utrolig mye omtanke, sympati og ett uendelig lager med gode og oppmuntrende ord <3 Dere er så utrolig fantastike alle sammen! Og dere skal ikke se bort ifra at jeg snikleser litt i dagbøkene deres med jevne mellomrom! Jeg heier jo på dere alle sammen, om det så gjelder, prøver eller fødsler eller småbarnstid! Dere er herlige mennesker alle sammen :hug:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår godt at du trenger en pause nå :) Du får ta den tiden du trenger, så følger jeg med i tilfelle det kommer oppdateringer :) En dag snart er det deres tur, det VET jeg! Skulle virkelig ønske det var denne måneden her, men kanskje neste? Nyt livet med din kjære, så håper jeg vi snart seg deg i dagboken igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det her også - ingen vonde følelser at du tok ut litt frustrasjon og skuffelse over meg. Det har jeg 100% forståelse for :kose:

Jeg håper du kommer tilbake. Med gode nyheter en gang i løpet av året. Det er sikkert ikke dumt med en liten pause nå som hodet trolig er litt på overkok.

Tenker på deg!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...