fionel Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #301 Del Skrevet 9. januar 2013 Kjære deg... Du har all min forståelse. Ingen skal komme å se de vet hvordan det er å stå i dine sko, det er det bare du selv som vet. De følelsene du har er realistiske for deg, og det du har vært gjennom skal ingen komme å si noenting på hva anngår dine følelser. 6 mnd er ikke lenge i den forstand, men selvfølgelig virker det som en hel evighet når man sårt lengter etter en liten spire som skal klore seg fast, ikke minst når man har mistet å vært gjennom det dere har! Her har vi prøvd i bare 2 mnd, men jeg sluttet på prevansjon i september og vi har hatt jevnlig sex helt siden det, så teoretisk sett har vi vel årøvd i 4 mnd. Ikke lenge det heller om man skal begynne å tenke på definisjonen på 1 år. Vet du hvordan jeg reagerte da TR kom sist mnd? Tårene trillet! Jeg satt i dusjen, gråt å gråt. Sa det ikke til en levende sjel, for de måtte jo ha trodd jeg var gal? Det vondeste når man prøver å kjenner på slike følelser, er nettopp følelsen med å ikke føle seg bra nok. I hytt og gevær så popper det ut unger på alle kanter, ja tilogmed hos de som ikke egentlig prøver! Det er så hygelig og høre, samtidig river det hjerte å sjel i filler. Prøv å senke skuldrene dine litt nå kjære deg, fokuser på DEG,ikke på noen andre. Vær en liten smule egoistisk. Personer med så mye følelser som det virker til at du har, tenker ofte mer på andre enn seg selv, jeg tror noe av hovedproblemet faktisk ligger der. Man gjør ALT for alle andre, men forventer bestandig svært lite igjen. Når man da ser alle andre bli gravide og ikke blir det selv, så blir man helt knust og tenker at DEN gleden kunne man også i det minste fått selv. Hva liker du å gjøre BARE for din del? Strikke,svømme,gå tur? Som jeg sa til en pasient her en dag.... (sjefen humrer å ler enda av det der) Ta deg ett glass vin, legg beina på bordet, tenn masse levende lys, pust ut og KOS deg. Gjør noe kunn for deg selv og din egen kropp å helse. Om du er veldig bekymret for om det er noe "galt" så kan du vurdere en privat time til gyn? Altså bare for å få slappet av for din egen del? Her skal vi til gyn (privat) neste mnd å teste oss begge to. Ikke fordi det pr.definisjon skal være noe galt med noen av oss etter 4 mnd, men fordi jeg er livredd det skal være det. Phu, dette ble vannvittig langt, men jeg kjenner sååå på de følelsene du beskriver, å får vondt i hjertet mitt av deg... Håper dagen på jobb gikk ok tiltross lite søvn. En stor klem sendes til deg fra meg! Det å være prøver er tungt! Det er ingen dans på roser.. Jeg føler ihvertfall på den at jeg lever fra mnd til mnd.. Alle timer, minutter fylles med tankene og håpene og skuffelsen. Og jeg er så utrolig sliten. Jeg har vurdert og ta meg en tur til gynekolog og få sjekket at alt fint og flott.. SPessielt etter vi mistet, men jeg orker liksom ikke tanken på å dra dit heller.. Tenk om jeg får ett svar jeg ikke vil ha? Men jeg tenker at dersom den ikke sitter før mars/april så blir det nok legetime på meg ja Det med ett glass vin og bena på bordet er ingen dum ide, meeen så er det vel også store sjanser for at tankene kommer da også. Både de gode og de mindre gode.. Men det er nok en god ende på hele denne karusselen vi befinner oss i nå, jeg syns bare turen begynner å bli litt vel lang. Ønsker deg masse lykke til med prøvingen og krysser fingre for at du ikke får en alt for lang prøvetid. Tusen takk for gode ord kjære deg, de varmer mer en du tror <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #302 Del Skrevet 9. januar 2013 Det er da slettes ikke opp til noen andre å tenke, eller å si høyt, at en er kommet over noe slikt, og det bare er å glede seg. Hadde noen sagt noe slikt til meg hadde jeg nok aldri snakket til vedkommende igjen! Noe så frekt! Det er snart ett år siden vi mistet første gangen, og jeg kjenner tårene presse på, og klumpen som vokser i halsen hver gang jeg tenker på det. Gråt hver dag i jula når jeg begynte å tenke på at vi egentlig skulle hatt en baby sammen med oss. Uansett hvor mange PPer man har hatt, så er det like knusende hver gang TR kommer, for det er jo en grunn til at man begynte å prøve, og da vil man ikke se den jævla tanta på lenge. Tillat deg selv å bruke tid på å komme deg, ikke la noen andre fortelle deg hvordan du skal føle det, eller hva som er korrekt tidsperspektiv i din situasjon. Det er ditt liv, dine følelser og dine tanker. Vær forbannet, trist og lei når du trenger det, så slipper du at det står i veien for deg når den ultimate lykken kommer. Vet så inderlig godt hvordan du har det, og det å være prøver er pinadø ikke for pingler! Stå på, kjære deg! Stooor klem! Hei kjære deg<3 først vil jeg bare sende deg en god klem! Høres ut som du kunne trenge en du også Det med sorgen i julen, det forstår jeg veldig godt! I julen er det så utrolig stort fokus på familier og barn. Jeg slet også med å finne gleden i julen, nå skulle ikke vi hatt ett barn med oss d, men jeg skulle vært gravid, og vi skulle akkurat ha fått vite om det var en jente eller en gutt. Sorgen man kjenner på er tung, og man kjenner den forskjelig.. JEg tror det er viktig å la seg selv sørge, uansett hvor lang tid det tar! Sender en stor kos til, og takker for gode ord og deling av dine opplevelser/tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #303 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg synes det er ubetenksomt av andre å si at dere "sikkert har kommet over det nå"... Enig med de andre i at de som ikke har opplevd SA skal holde seg for god for å si noe sånt, fordi man har ikke noen forutsetninger for å si noe om det Jeg har jo ikke opplevd det selv heller, men jeg kan veldig godt se for meg at det noe som er veldig vanskelig å komme over, og spesielt når man ikke har blitt gravid igjen enda... Når jeg tidligere har kommentert at dere bare har prøvd i 5-6 måneder, så er det ikke meningen å være ufølsom eller frekk, men prøvingen blir jo lett altoppslukende, og det kan være greit å prøve å fokusere litt på andre ting også (akkurat det har jeg jo faktisk en del erfaring med Det var en periode jeg selv var ganske opphengt, men det blir altfor slitsomt i lengden når ting tar så lang tid som det gjør for oss, så selv om det ikke er noe i verden jeg ønsker meg mer, så må jeg rett og slett finne andre ting å glede meg over også...) Når det er sagt så håper jeg det lykkes for dere igjen snart! Kjære lilywhite<3 Jeg vet at du aldri har ment ett eneste vondt ord, det må du ikke tvile på! Du har helt rett i at prøvingen kan ta opp for mye tid, energi og følelser! Sånn er det desverre... Jeg tror også jeg burde prøve å finne noe annet å tenke på, ihvertfall for en stund VI skal nok komme i mål vi også, veien dit føles bare så ekstrem lang og usikker ut. Takk for håpet og gode ord kjære kjære deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. januar 2013 #304 Del Skrevet 9. januar 2013 Hei kjære deg<3 først vil jeg bare sende deg en god klem! Høres ut som du kunne trenge en du også Det med sorgen i julen, det forstår jeg veldig godt! I julen er det så utrolig stort fokus på familier og barn. Jeg slet også med å finne gleden i julen, nå skulle ikke vi hatt ett barn med oss d, men jeg skulle vært gravid, og vi skulle akkurat ha fått vite om det var en jente eller en gutt. Sorgen man kjenner på er tung, og man kjenner den forskjelig.. JEg tror det er viktig å la seg selv sørge, uansett hvor lang tid det tar! Sender en stor kos til, og takker for gode ord og deling av dine opplevelser/tanker Tror også det er veldig viktig å kjenne på sorgen, om man ikke gjør det blir man nok aldri "ferdig" med det. I den grad man kan bli ferdig med noe slikt da. Men det gjør det nok lettere tenker jeg. Om det jeg har å bidra med kan være til hjelp for noen, så deler jeg gjerne. Bare vit at du ikke er alene, og at vi er mange som har vært i samme situasjon som deg og har forståelse for hva du har gått gjennom, og fortsatt går gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. januar 2013 #305 Del Skrevet 9. januar 2013 Først vil jeg bare si tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen snne flotte ord i dagboken min Om vi trakk oss unna, eller de det kan jeg ikke svare på. Men det var nok en god kombinasjon kan jeg tenker meg. Jeg var vel ingen drøm å tilbringe tid med kan jeg tenke meg. Jeg snakker med dette med ett par veninner, men de tenker ikke i de banene jeg gjør, og de sier jo som de fleste andre: Det går igjen snart! Og jo det er jo veldig sant! ja for mange er ett par sånne runder nødvendige, der du bare kan tenke og være alene.. Hele "verden" sover jo, så man behøver liksom ikke tenke på andre mennesker da Og jo dette var akkurat det jeg trengte faktisk :D :hug: Bare koselig Håper hverdagen blir lettere snart, Fionel Vi heier!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #306 Del Skrevet 12. januar 2013 SÅ var det lørdag igjen da, jeg syns ukene bare flyr av sted for tiden jeg! Nå har snart halve januar gått også... SKremmende å tenke på I dag er planen å vaske over hele huset(dette er noe jeg gjør hver lørdag eller søndag, slik at vi kan starte uken med ett rent hjem) Ryddingen tar vi fortløpende igjennom uken. I dag har vi 15 minus grader ute, så jge er veldig glad jeg har peis sånn at du virkelig kan kjenne varmen som kommer! Senere i dag har jeg ikke mye planer, mulig det kommer ei vennine bort for å drikke litt vin og slarve litt ikveld. Ellers skal jeg bare kose meg i dag, og gjøre akkurat det jeg vil! (innendørs riktignok) Mannen er bortreist og jeg har alene helg HVa er deres planer for lørdag, noen sm skal noe morsomt? FOrtell fortell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hills Skrevet 12. januar 2013 #307 Del Skrevet 12. januar 2013 Godt å høre at du har en fin lørdag å se frem til, tiltros for kulden Her er det også kaldt i kveld, men sol på blå himmel :D Jeg har kveldsvakt i kveld å skal jobbe fra 14.30-22.00. Deretter dagvakt i morgen fra 07.00-15.00. SÅ kan jeg kose meg med fri på Mandagen Hørtes kjempe hyggelig ut med vin å kos i kveld Herlig! Pass på å kose deg alt du bare kan! Er det mange av dine venninder osv som vet om prøvingen? Jeg kjenner det er vanskelig å skulle forholde meg til så mange som ikke aaaner at vi prøver. Har 3 venninder som vet om det, men velger å ikke si så mye til alle andre enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 12. januar 2013 #308 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg skal noe så spennende som å jobbe! Håper du får en fin helg, kooos deg med vin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #309 Del Skrevet 12. januar 2013 Godt å høre at du har en fin lørdag å se frem til, tiltros for kulden Her er det også kaldt i kveld, men sol på blå himmel :D Jeg har kveldsvakt i kveld å skal jobbe fra 14.30-22.00. Deretter dagvakt i morgen fra 07.00-15.00. SÅ kan jeg kose meg med fri på Mandagen Hørtes kjempe hyggelig ut med vin å kos i kveld Herlig! Pass på å kose deg alt du bare kan! Er det mange av dine venninder osv som vet om prøvingen? Jeg kjenner det er vanskelig å skulle forholde meg til så mange som ikke aaaner at vi prøver. Har 3 venninder som vet om det, men velger å ikke si så mye til alle andre enda. Her vet vel alle i vennegjengen om det, og ett pr av mine nære venniner vet om det Syns det er greiest sånn, da vet de om jeg har en utrolig kjip dag eller er utrolig lykkelig.. Da trenger vi ikke mange spm og mye svar for å si det sånn Kjenner også at jeg trenger de to nære vennine mine som også vet om det, de er gull og ha de dagene testene blir negative KOs deg med kveldsvakt ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #310 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg skal noe så spennende som å jobbe! Håper du får en fin helg, kooos deg med vin! Cash is king... Er det ikke det man sier da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 12. januar 2013 #311 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei Fionel! En liten stund siden jeg har skrevet, men jeg leser og tenker mye på deg Er ikke like flink til å formulere meg som de andre jentene før meg her, men jeg er enig i det de skriver! Denne karusellen av følelser du er i nå er helt normal, og du må ikke høre på disse bedreviterne som forteller deg hva du skal føle! Jeg vet at du har både gode og vonde dager. Slipp ut fortvilelsen og hold på håpet, pass på deg selv og din kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #312 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei Fionel! En liten stund siden jeg har skrevet, men jeg leser og tenker mye på deg Er ikke like flink til å formulere meg som de andre jentene før meg her, men jeg er enig i det de skriver! Denne karusellen av følelser du er i nå er helt normal, og du må ikke høre på disse bedreviterne som forteller deg hva du skal føle! Jeg vet at du har både gode og vonde dager. Slipp ut fortvilelsen og hold på håpet, pass på deg selv og din kjære. Du e da flink til å formulere deg du da :D Tusen takk for gode ord! De betyr mer en du kan tenke deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 12. januar 2013 Forfatter #313 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg kom til å tenke på en ting, jeg tar folat og omega 3 på kvelden når jeg legger meg. Dette fordi jeg tar vitex om morningen. Dere tror folaten har like mye virkning selvom jeg tar den rett før jeg legger meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 13. januar 2013 #314 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg vet ikke noe særlig om folat, men etter å ha søkt litt finner jeg bare at det skal tas i løpet av dagen. Regner med at det ikke spiller noen rolle når på døgnet det er....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. januar 2013 #315 Del Skrevet 13. januar 2013 Tviler på at det har noe å du når på døgnet du tar det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #316 Del Skrevet 13. januar 2013 Da fortsetter jeg som jeg gjør takk for innspill jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #317 Del Skrevet 13. januar 2013 I kveld har det fryktelig mye stikking i livmoren. Sånne "nålestikk" vet dere Kan det være EL som sniker seg på her Har jo kjøpt inn 3 el tester fra billigtester nå, bare for å prøve hvordan det føles å bruke de.. Må bare lese meg litt mer opp på de, fordi jeg ikke heeelt skjønner hvordan jeg skal bruke/tolke de. Så denne mnd har jeg og sambo sex annenhver dag hele mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. januar 2013 #318 Del Skrevet 13. januar 2013 EL hos meg er nålestikk, ja Og ømt å ha sex, får nesten ikke lyst! SÅ: Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #319 Del Skrevet 13. januar 2013 EL hos meg er nålestikk, ja Og ømt å ha sex, får nesten ikke lyst! SÅ: Kjør på Oh yes ikveld blir det sengekos ja ! Det gir seg liksom ikke heller, den stikkingen.. Hatt sånn før også, men husker ikke helt i hvilken sammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkemamma Skrevet 13. januar 2013 #320 Del Skrevet 13. januar 2013 Kjære Fionel. Det er med tungt hjerte jeg leser dagboken din, jeg kjenner smerten din på min egen kropp. Det gjør så vondt å miste den etterlengtede spiren. Alle drømmene og håpet forsvant like fort som de kom, og man innser at man ikke vet hva man hadde før man mistet det (hvertfall i mitt tilfelle). Føler meg så tom, så uendelig tom... Her kommer jeg til å følge med! Ønsker deg alt godt og håper du og din kjære blir gravide igjen snart. Kan jeg forresten spørre hvor lang tid det tok fra SA til du fikk mensen? Klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå