Gå til innhold

Halloweenfest 8 år

Gjest Annabeth

Anbefalte innlegg

Gjest Annabeth

Hei!

Tenker holde halloweenfest for snuppa med jentene i klassen 31.oktober. Ingen erfaring med dette utover å gå knask eller knep. Noen tips til hvordan man kan legge opp kvelden? Er det ok å starte f.eks kl 16.30 med litt mat og så lek/dans før vi går ut rundt kl 18, og så hjem hit igjen for litt kakao og muffins før jentene blir henta i 19-tida? Blir ikke så mye tid her hjemme føler jeg,og det er derfor jeg tenkte starte så tidlig. Aktiviteter vi kan ha? Tips og råd? Blir 12 jenter,bør vi samle godt hver og en eller i en stor bøtte og fordele etterpå? Usikker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har også ei jente på 8 som skal få ha Halloweenfest med venninner.

Vi gjør det slik at de kommer til oss kl 17.

Så får de skifte om sammen og storesøster på 16 er stylist og sminkør.

De får servert pizza , brus og potetgull/ annet snacs etterpå.

Ca kl 18:30 får de gå knask eller knep-runde i nabolaget..Vi bor i et stort borettslag der flere og flere av naboene legger opp il et skikkelig "show" på Halloween, med kirkegård i hagen og spøkelsesslott i gata :)

Etterpå møtes de hjemme hos osss, fulle av inntrykk og godteri og så går alle hjem til sitt.

Vi legger ikke opp til andre aktiviterer da det er så mye som foregår i nabolaget denne kvelden :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feirerikke

Bare husk å minne dem på at avslått utelys betyr at man ikke feirer Halloween, og der skal man ikke ringe på. Skal heller ikke gjøres "hærverk" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet hele "knask eller knep" runden, og funnet på noe skikkelig gøy istedenfor å plage naboene ;-) Er mange morsomme ting man kan gjøre i et halloweenparty! Spise skummel mat (formet som edderkopper, sår osv), drikke punsj med godteriinsekter oppi, fortelle spøkelseshistorie, se en skummel film, ha konkuranse om hvem som kan kle den andre ut som zombie med dopapir raskest, gjemsel i mørket, skummel skattejakt (i kjelleren, garasjen, hagen, dekorere med skumle effekter, spindelvev, skumle lyder osv). Gjør naboene en tjeneste og dropp godteritiggingen, da slipper barna å møte irriterte voksne som ikke har godteri heller :) Godter kan du servere dem hjemme, de trenger ikke 1 kg hver!

Anonym poster: 66ca0949ff55f90a4acf1b54786149ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet hele "knask eller knep" runden, og funnet på noe skikkelig gøy istedenfor å plage naboene ;-) Er mange morsomme ting man kan gjøre i et halloweenparty! Spise skummel mat (formet som edderkopper, sår osv), drikke punsj med godteriinsekter oppi, fortelle spøkelseshistorie, se en skummel film, ha konkuranse om hvem som kan kle den andre ut som zombie med dopapir raskest, gjemsel i mørket, skummel skattejakt (i kjelleren, garasjen, hagen, dekorere med skumle effekter, spindelvev, skumle lyder osv). Gjør naboene en tjeneste og dropp godteritiggingen, da slipper barna å møte irriterte voksne som ikke har godteri heller :) Godter kan du servere dem hjemme, de trenger ikke 1 kg hver!

Anonym poster: 66ca0949ff55f90a4acf1b54786149ff

Noe så bombastisk! Hva vet du om naboene til TS? Her i nabolaget feirer alle dagen. Både gamle og unge. Ifjor var vi hos andre på Halloweenfest og da spurte noen etter barna mine noen uker etterpå! De hadde ikke hatt dem på døren nemlig. JA- en lar være de som har lyset på. Når de derimot har pyntet utenfor med gresskar eller masse tente lys plager en ikke dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale å avtale med noen naboer at dere kommer en hel gjeng dit. Ikke gå til noen dere ikke kjenner og/eller ikke har avtalt med. Det er veldig frustrerende når det kommer en gjeng på godterijakt, og man ikke har noe godteri i hus. Jeg har aldri det unntatt til spesielle anledninger, så det er ikke slik at alle har noe de kan gi. I julen vet jeg at det kommer julebukker, så da kjøper jeg inn.

Anonym poster: 79558bde1a681346d0d09d573e8895a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annabeth

Hei,dette høres jo supert ut! :)) Takk for svar!

Hei.

Jeg har også ei jente på 8 som skal få ha Halloweenfest med venninner.

Vi gjør det slik at de kommer til oss kl 17.

Så får de skifte om sammen og storesøster på 16 er stylist og sminkør.

De får servert pizza , brus og potetgull/ annet snacs etterpå.

Ca kl 18:30 får de gå knask eller knep-runde i nabolaget..Vi bor i et stort borettslag der flere og flere av naboene legger opp il et skikkelig "show" på Halloween, med kirkegård i hagen og spøkelsesslott i gata :)

Etterpå møtes de hjemme hos osss, fulle av inntrykk og godteri og så går alle hjem til sitt.

Vi legger ikke opp til andre aktiviterer da det er så mye som foregår i nabolaget denne kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annabeth

Nei hærverk tror jeg nok ingen av småjentene har tenkt til å begå ;))))) Avslått lys respekteres selvsagt. Takk or svar!

Bare husk å minne dem på at avslått utelys betyr at man ikke feirer Halloween, og der skal man ikke ringe på. Skal heller ikke gjøres "hærverk" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal også jenta vår på 9 ha halloweenfest for jentene i klassen. Vi gjør det ganske enkelt, jeg lager div "skummel" snack (funnet masse artige og enkle oppskrifter på nett), pynter huset med div pynt (noe kjøpt og noe hjemmelaget). Skal lage til disco i ene stua, og tilslutt går alle i samlet flokk knask eller knep i nabolaget. De årene vi har bodd her så har vi alltid fått unger på døra den 31okt, så her i nabolaget er det vanlig. Siden de er en liten flokk å kommer mannen min eller meg til å rusle et lite stykke bak de (kombinerer det med en liten luftetur med hunden) for å holde et lite øye med de. Er ikke redd for at de skal finne på pøbelstreker, men i tilfelle et eller annet skulle skje (føler jeg har litt ansvar for klassevenninnene).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale å avtale med noen naboer at dere kommer en hel gjeng dit. Ikke gå til noen dere ikke kjenner og/eller ikke har avtalt med. Det er veldig frustrerende når det kommer en gjeng på godterijakt, og man ikke har noe godteri i hus. Jeg har aldri det unntatt til spesielle anledninger, så det er ikke slik at alle har noe de kan gi. I julen vet jeg at det kommer julebukker, så da kjøper jeg inn.

Anonym poster: 79558bde1a681346d0d09d573e8895a7

Og til halloween kommer det "knask eller knepere" - så hvorfor ikke kjøpe inn litt da også?

Jeg syns det er kjempehyggelig med ungene som ringer på døra den kvelden, og det koster meg faktisk ikke så veldig mye å kjøpe inn litt godteri og dele ut. ;)

De aller fleste som ringer på er både høflige og takknemlige, så jeg syns det er en koselig kveld.

(Så koselig at jeg syns det er trist at jeg skal jobbe sent i år, men satser på å rekke hjem til de siste som ringer på!)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i vårt nabolag er det ingen som går knask eller knep.

Men barn ser tilsynelatende ut til å ha halloween for det. Snakket med en nabo som sa at hun og noen andre foreldre hadde slått sammen en storslagen "fest". Lånt låven til noen i klassen, pyntet den opp og organisert masse leker, epler i vann for så å finne non stop i mel osv. Det var visstnok godteri, men ikke fra knask eller knep så sikkert i skåler eller noe. Men de hadde brukt hele kvelden på sang og leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...