Gå til innhold

Er det greit med sex uten følelser?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg undrer meg når jeg hører om så mange som har sex bare for sexens skyld. Helt blottet for følelser. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det må være å ha sex med et annet menneske uten å være glad i vedkommende. For meg har sexen alltid vært en handling som er en kombinasjon av det å bli kroppslig tilfredstilt, og kjenne meg elsket.

Hvordan er det for dere?

Er sex i seg selv et mål uten kjærlighet inne i bildet, eller er sex en kjærlighetshandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex er for meg så personlig, at det er noe jeg vil dele med ferrest mulig. For meg er sex, for sexens skyld helt meningsløst. Syns aldri første gangen med en ny person er bra ( i hvertfall har det ikke vert det med de jeg har vert sammen med), men at det blir bedre og bedre jo bedre du lærer personen å kjenne.

For meg virker det rart at folk vil ha ons. Jeg kan ikke skjønne at man ikke blir avstumpet av å skulle ha sex med både den ene og den andre. For meg er sex om nærhet, ømhet, å bli elsket og selvfølgelig nytelse. Jeg ville ikke kunne nyte sex, om ikke de andre faktorene var til stedet.

Men dette er jo bare mine subjektive meninger og følelser. Folk må gjøre som det passer dem, så lenge de ikke skader andre. Hvis noen mener de får mye ut av å ha sex med personer de ikke har følelser for, er jo dette helt opp til dem. Jeg ser ingen grunn til å dømme mennesker etter deres sexvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjenne seg elsket er jo en god bonus.

Men for meg er også spenningen ved å flørte med en ukjent, kjenne spenningen i kroppen og det å utforske en "fremmed" på det seksuelle plan også veldig deilig. Ja, man kan jo bomme da og det blir ikke helt som *kremt* forventet :ler:

Nå er den fasen i livet over og holder meg til my man :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er for meg så personlig, at det er noe jeg vil dele med ferrest mulig. For meg er sex, for sexens skyld helt meningsløst.  

(...)

For meg virker det rart at folk vil ha ons. Jeg kan ikke skjønne at man ikke blir avstumpet av å skulle ha sex med både den ene og den andre. For meg er sex om nærhet, ømhet, å bli elsket og selvfølgelig nytelse. Jeg ville ikke kunne nyte sex, om ikke de andre faktorene var til stedet.

Jeg kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I single perioder har man da hatt seg både litt her og litt der. Fått fyren ut neste morgen og gått tilfredsstilt videre i livet. Vet du hva - man har da behov selv om man ikke har kjæreste?!

Men at sex er bedre med den man elsker, ja, men det mener jeg. Men det betyr ikke at ikke en jente kan få seg litt med en "beautiful stranger"...

- og synes at det er kjempefint der og da.

(selv om jeg for det meste hadde en fast knullkompis for den slags bruk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Helt indivduelt. Jeg kunne aldri tenke meg sex uten følelser. Det er så fint å ligge der med armene rundt han mens han peiser på og klamre fast i ryggen hans og tenke han er minminminminminminminmin.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med Tusenfryd her. Sex er definitivt best med en man har følelser for, men.... Jeg var singel i maaaange år. Ville gjerne ha en mann, men fikk jeg ikke en jeg virkelig ville ha, så kunne det være det samme. Det blir feil å etablere et forhold bare fordi man vil ha sex på jevnlig basis. Hadde lange perioder uten sex, men gud som jeg savnet det. Det ble både noen ons og en fast elsker. Nå får jeg så det holder av samboer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dristige Daniel

Jøss, intressant å lese hva dere uten penis tenker om dette. Selv greier jeg ikke å finne frk. riktig og "må" dermed ha meg med en jente jeg ikke har følelser for, utover vennskap da.. Blir vel en veldig individuell sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse sex uten følelser. Ikke noe problem for min del, om man er tiltrukket av den man har sex med. Men sex med sambo er best, og nå har jeg jo bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at dette er individuelt. Selv har jeg det slik som ~umulia~ og Arkana, og jeg kjenner mange som har det som meg, men kanskje enda flere som har det som Poirot, Persille og Tusenfryd.

Man kjenner jo seg selv (forhåpentligvis) og vet hva man tåler og liker, også får man handle deretter (så lenge det ikke går utover andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex uten følelser synes jeg er helt flott. Jeg synes det blir spennende og veldig intens sex,fordi det er bare rett og slett SEX :eeeh: Man har da lyster selv om man ikke er sammen med noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex uten følelser er ikke noe for meg. Har prøvd, likte ikke. Men hver sin smak. Nå kan det jo også være interessant å se på hva man mener med følelser: helt ukjent som ikke fenger deg men har et greit kjønn som kan tilfredsstille deg, ukjent som du er fascinert av selv om du ikke tror det kan bli noe mer pga forskjellige komplikasjoner, venn... med følelser, mener man da kjærlighet eller forelskelse? Eller fascinasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Embla s

Finnes det sex uten følelse, i såfall må jo det bety at man kan ha sex med hvem som helst som vil stille opp fordi man er kåt? Jeg tror godt jeg kan få lyst på noen jeg ikke er følelsesmessig knyttet til, men jeg må jo ha lyst på HAM for å ønske sex med HAM, altså - det er ikke sånn at jeg har lyst på sex dermed kan ha det med hvem som helst. For at jeg skal få lyst på sex med noen må jeg være tiltrukket av akkurat denne NOEN der og da. Men det er ikke dermed sagt at jeg vil ønske noe mer av denne personen etterpå. Men, blir jeg så tiltrukket av noen at jeg får lyst på vedkommende, liker jeg ham vel så godt at jeg gjerne vil ha mer av ham på alle måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det var da voldsomt så seriøse vi er blitt da.

Det er vel slutt på tiden man ventet med sex før man var gift?

Har dere ikke alle truffet typen deres en plass og blitt forelsket. Det er vel en forskjell på det og være elsket og elske en annen.

Hvor mange har ikke truffet partneren ute en kveld og hatt sex? typen som senere ble din mann eller samboer. Disse følelsene kommer vel ikke over natten?

Å nei dette er ikke noe for meg sier noen, neivel, men alle har vel gjort det.?

Så går årene etter første møte/sex og man sitter der i sitt rede. Så kommer spørsmålet opp på Kg og vi svarer: Å nei sex uten å være elsket er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
det var da voldsomt så seriøse vi er blitt da.

Det er vel slutt på tiden man ventet med sex før man var gift?

Har dere ikke alle truffet typen deres en plass og blitt forelsket. Det er vel en forskjell på det og være elsket og elske en annen.

Hvor mange har ikke truffet partneren ute en kveld og hatt sex? typen som senere ble din mann eller samboer. Disse følelsene kommer vel ikke over natten?

Å nei dette er ikke noe for meg sier noen, neivel, men alle har vel gjort det.?

Så går årene etter første møte/sex og man sitter der i sitt rede. Så kommer spørsmålet opp på Kg og vi svarer: Å nei sex uten å være elsket er ikke noe for meg.

Kanskje det er slutt på den tiden man ventet med sex til ekteskap, men det er vel ikke slik at alle har sex første kvelden?

Og en ting til. At kanskje mange av oss har gjort det, betyr vel ikke at vi synes det er noe for oss av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg siktet til at vi fleste venter søren meg ikke lenge før vi har sex da vi har truffet typen. Så kan vi huske alle samleiene vi hadde for en natt? Han som du kvitta deg med neste morgen?

det tar vel noe tid å utvikle den store kjærligheten? den altoppslukende som vi deler alt med?

Kua har glemt at hun har vert kalv eller?

kall en spade for en spade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...