AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Hei Dersom dere skal hogge hodet av meg, så gå et annet sted. Jeg vet at det jeg driver med er idioti. På torsdag prøvde jeg snus for første gang (er gammel nok til det, ja). Den dagen fikk jeg en så ubeskrivelig deilig følelse i hele kroppen. Ble rolig, avslappet og livet føltes godt. Jeg fortsatte å snuse resten av torsdagen, fredagen og lørdagen. Jeg varierte mellom catch og mocca. Effekten ble spesielt sterk på lørdag, da jeg får sår under overleppa. På søndag snuste jeg ingenting. Idag skulle jeg prøve igjen og kjente INGENTING. Snuste bare catch. Følte meg ikke noe annerledes. Ble frustrert, så kjøpte meg en slik som heter 06 eller 07, jeg husker ikke het. Jeg kjente ikke noe av den heller. Ble bare kvalm. Hva skjer? Hvor ble av den digge følelsen? Jeg er jo ikke avhengig foreløpig, for jeg gidder ikke fortsette når det ikke er digg følelse mer. TRODDE SERIØST IKKE AT MAN UTVIKLET TOLERANSE MOT NIKOTIN SÅ HURTIG!! Anonym poster: 7ef4e0f3be8d871ce953e3cfee8b612b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Om du leter etter den gode følelsen må du egentlig bare fortsette å lete. Catch og mocca slutter å gi effekt etter rimelig kort tid, som du fortalte. Om du vil finne følelsen igjen må du muligens gradvis gå oppover i nikotininnhold. Ikke gå rett fra mocca til 07. I tilegg må du finne en type som du liker, som du synes smaker godt, da kommer følelsen tibake. I og med at du har snuset catch og mocca regner jeg med at du liker noe med smak, kanskje mintsmak eller noe lignende? Du kan prøve å gå over til Skruf slim nordic white, eller kanskje skruf slim fresh white. Lykke til Anonym poster: ed4a32d1e97f3d80f1cae7b188c0ce76 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Eller skruf tranebær. Men en god regel for å kjenne den følelsen er også å begrense snusbruken til færre ganger ila dagen, ettersom om du vil ha snus under leppen hele dagen så vil du få mye dårligere effekt. Det første jeg gjør når jeg våkner, samt det siste jeg gjør før jeg sovner, er å ta meg en snus. Men etter at jeg ble så avhengig som dette, så har jeg bare måtte trappe opp både forbruk og styrke, uten en stor forskjell. Det jeg er avhengig av nå er mest den følelsen av å ha noe under leppen. Du MÅ få en pekepinn: Jeg har så dårlig selvdisiplin at jeg angrer veldig på at jeg startet. Jeg har fått uren hud og brune tenner, men likevel klarer jeg ikke slutte. Abstinensene er for sterke til at jeg holder det ut. Anbefaler deg sterkt og kun bruke dette til fest eller lignende Jeg kan ikke gi tips uten å komme med denne, siden jeg er så misunnelig på alle som ikke er avhengig Anonym poster: bd05173cc3f110b30cb6c72098a08bf2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Den sykeste snusen er Thunder! Fåes kjøpt på narvesen i nordre i Trondheim. Har enda ikke sett den andre steder. (Har kun handlet snus i Trondheim jeg da.) Pleier å kjøpe ei eske og ha i juleferien. Den river skikkelig og det er deilig etter en feit julemiddag Anonym poster: 4c9b276a720c9a9b98f529a9a00cee74
Gjest Loverdose Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Startet selv med Catch når jeg begynte å snuse, og etter noen uker fikk jeg ingen effekt av den og måtte bytte. Du må bare prøve ut forskjellige typer og se hvilken du liker best. Viss du vil ha noe skikkelig sterkt, kan du prøve Nick & Johnny Radical Red eller Thunder Raw (den sterkeste jeg noen gang har prøvd iallefall), eller Skruf Stark/Extra Stark. Skruf Stark er den beste snusen imo.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 Skruf white er den beste synes jeg :-) Men, vær så snill, ikke begynn å snus! Det er dumt og det er dyrt. Jeg holder på å slutte nå, og det er faktisk helt forferdelig. Mye værre enn å slutte å røyke (som jeg gjorde knirkefritt for 6 år siden etter 7 år som røyker). Jeg er kvalm, svimmel og rett og slett lei meg hele tiden. Denne prosessen unner jeg ingen... Anonym poster: f17ac004bdabaf84850979237d8adae2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Som du ser over har mange sakt forskjellige merker. Du må rett og slett finne ditt merke. Personlig blir jeg kvalm av skruf tranbær og thunder, men dette er ikke noe alle blir. Spørr om å bomme av andre om de har noe du ikke har prøvd, så merker du om du synes det er godt Men det er akkurat som det første trekket av røyk etter en lang periode uten, det føles deilig med en gang, men følelsen går bort. Til slutt blir du bare avhengig av å ha noe under leppa. Anonym poster: ed4a32d1e97f3d80f1cae7b188c0ce76
Gjest Loverdose Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Glemte helt den nye stjernesnusen jeg har oppdaget (den har vært på markedet lenge, men jeg er treg), nemlig Jakobsson's Melon! Denne er knall god. Men egner seg best i helgene som "godterisnus", den sterke melon smaken kan bli litt kvalmende i store mengder.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Glemte helt den nye stjernesnusen jeg har oppdaget (den har vært på markedet lenge, men jeg er treg), nemlig Jakobsson's Melon! Denne er knall god. Men egner seg best i helgene som "godterisnus", den sterke melon smaken kan bli litt kvalmende i store mengder. Ja, den er herlig :D du kan også prøve Jakobssons Ice Fruit. Den er mindre sterk smak på. Jeg klarte fint å snuse den til vanlig. Det er også en med lakrissmak, men den er ikke så veldig god. Anonym poster: ed4a32d1e97f3d80f1cae7b188c0ce76
Gjest Loverdose Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Ja, den er herlig :D du kan også prøve Jakobssons Ice Fruit. Den er mindre sterk smak på. Jeg klarte fint å snuse den til vanlig. Det er også en med lakrissmak, men den er ikke så veldig god. Anonym poster: ed4a32d1e97f3d80f1cae7b188c0ce76 Elsker snus med lakrissmak. Nick & Johnny har en som heter Black Tarmac, men den er så svak lakrissmak på, dessverre. Vil ha en med skikkelig sterk smak av lakris!
Bollocks Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Nick & Johnny, eller hva faen det var for no', original, er njuuudelig. Også den med chili og white portion. Gradvis gå opp i nikotinstyrke for å ikke bli dårlig. Catch er etter min mening en pinglesnus (no offence, catcherne der ute) siden effekten går over raskt. Prøv deg frem.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 Men hvorfor kjente jeg ikke noe av den 06/07-snusen? Er ikke den ganske sterk? Hvor finner jeg oversikt over nikotininnhold? I catchen, så står det at det er 0,8% nikotin og i 06/07 (husker ikke hvilken det var) så står det at det er 1,8% nikotininnhold. Det jeg merket de første gangene jeg snuset, var er en sånn digg riving i leppa. Det svei på en god måte. Også fikk jeg så utrolig deilig følelse. - TS Anonym poster: 7ef4e0f3be8d871ce953e3cfee8b612b
Gjesten Skrevet 16. oktober 2012 #13 Skrevet 16. oktober 2012 Hvis det var 1,8, var det 07 du snuste. 06 har 2,0. Men ta det virkelig fra oss som har vært dumme nok til å holde på med dette en stund. Ikke begynn. Det er ikke sikkert du får tilbake den deilige følelsen, for noen forsvinner den veldig fort. Du kommer derimot nesten garantert til å ødelegge tennene dine, få dårlig ånde, muligens uren hud og du kommer til å bli avhengig. Ikke verdt det i det hele tatt.
Lilliani Skrevet 16. oktober 2012 #15 Skrevet 16. oktober 2012 Kjære deg, det er virkelig ikke verdt det! Stopp nå mens du har muligheten, det er for ditt eget beste! Det er et helvete å prøve å slutte, trooo meg!
bareblåbær Skrevet 30. november 2012 #16 Skrevet 30. november 2012 noen som er med på en slutte-med-snus-tråd? :D
Gjest Leirviking Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Du bør satse på å ikke starte med snus, vil jeg råde deg til. Den effekten, den digge følelsen vil avta mer og mer - til slutt føler man ingen ro og avslappethet ved snusbruk. Da er det bare avhengighet og følelse at du må ha snus. Jeg har snuset i 9 år nå. Og er bare 23 år. Snuser en boks om dagen, og går nesten på veggene løs når jeg ikke har en boks. Greide å holde opp i et år, men da var jeg så lur at jeg tenke at, "hei, nå vet jeg at jeg klarer å slutte. Da kan jeg begynne igjen"... Så, du bestemmer selv, men snus burde du ikke begynne med. Det kan virke kult, men det er bare en pain in the ass..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 Er det lov å diskutere slike ting på KG? Oppfølging: Kva er gjev best rus av meth og heroin? Anonym poster: f1d2f91d7707df70dbcbdb8aef4e10c9
Gjest Leirviking Skrevet 1. desember 2012 #19 Skrevet 1. desember 2012 Det er nokså stor forskjell på tobakk og nikotin og narkotiske stoffer. Det er vel allmennkunnskap?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2012 #20 Skrevet 1. desember 2012 Det er nokså stor forskjell på tobakk og nikotin og narkotiske stoffer. Det er vel allmennkunnskap? Tobakk er vel farligere vil jeg tro. En tobakkbruker mister i snitt 15 år av livet. Anonym poster: f1d2f91d7707df70dbcbdb8aef4e10c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå