AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #21 Skrevet 19. oktober 2012 Stemmer i med de andre her, grønnsaker bakt i ovnen er utrolig godt. Grønn og gul squash, ulike paprikaer, cherrytomater, haricot verts, søtpoteter, nam! Trenger egentlig bare litt olivenolje og salt og pepper. I tillegg kan man lure rotgrønnsaker inn i en potetmos, evt. lage ren søtpotetmos, gulrot funker også bra. Anonym poster: 5cf76c9b4001a2280ba4d7faede5e890
venus_ Skrevet 20. oktober 2012 #22 Skrevet 20. oktober 2012 Hva med å lage rotmos, kjempegodt og sunt (hvis du ikke overdriver med smøret ). Hvis du lager potetmos er det godt med noen puter av frossen spinat oppi (tin de og skvis ut vannet først). Woket brokkoli er godt. Ovnsbakte grønnsaker er jeg enig i er kjempegodt, jeg liker å lage det av søtpotet, sopp, løk, paprika, squash som jeg steker med litt olje, salt og pepper. Når det er ferdig heller jeg over litt balsamico og gjerne blander inn litt fetaost. Dette er så godt at jeg kan finne på å ha det til middag alene sammen med feks couscous. Ratatouille er kjempegodt. Å blande inn grønnsaker i andre retter er også lurt, feks revet gulrot i bolognese.
Zakuro Skrevet 20. oktober 2012 #23 Skrevet 20. oktober 2012 Ovnsbakte grønnsaker er jo alltid godt da:) Kan også anbefale potet- og selerimos. Laget det her om dagen og fikk helt bakoversveis! Kjempegodt!
venus_ Skrevet 20. oktober 2012 #24 Skrevet 20. oktober 2012 Ovnsbakte grønnsaker er jo alltid godt da:) Kan også anbefale potet- og selerimos. Laget det her om dagen og fikk helt bakoversveis! Kjempegodt! Enig! Potetmos med pastinakk er også kjempegodt!
KristineS Skrevet 20. oktober 2012 #25 Skrevet 20. oktober 2012 Her har jeg blitt veldig glad i romanesco i potetmosen. Eller i wok. Ellers bruker jeg mye squash og paprika i stedet for deler av kjøttet i sånt som lasagne og mousaka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå