Gå til innhold

MLM selskaper som har svaret på alle helseplager...og distributører som bombarderer venner og familie med vidunder produktene


Gjest Mina

Anbefalte innlegg

Jeg er sitter her og er litt frustrert..

Jeg har ei svigerinne som i alle år har holdt på med MLM av forskjellige typer. Jeg husker ikke alle, men det har vært endel kremer og ting som skal gjøre hverdagen så mye bedre for oss alle.

I starten er hun veldig ivrig på å verve familie og venner, men etterhvert dabber det av og vi får ikke noe godt svar på hvorfor hun sluttet med det ene og starter med det andre..

Nå har hun startet med smerte plaster og snakket så godt om det.

Hun har vevet alle sine voksne barn og fortsetter nå på resten av slekta.. Igjen..!

Vi (om mann og jeg) har aldri latt oss verve, vi har prøvd å hørt på med åpent sinn, men denne måten å jobbe på er ikke noe for oss.

Vi fikk prøvd plaster som skulle passe til de plagene vi hadde, så nå sitter jeg her nesten ihjelplastret fra topp til tå og skulle bli så smertefri... Noe jeg ikke er, ei heller min sønn eller mann...

Da jeg spurte min sønn om ham kjente noe bedring, trodde ham at han hadde blitt litt bedre, men var usikker på om det var fordi han hadde så lyst til at plasteret skulle virke..

Jeg har prøvd å google dette plasteret og kommer da til sider som enten er laget av de som selger det eller de som er så kritiske at du får vondt av å lese de "fakta" de har å si om produktet..jeg kjenner jeg er litt oppgitt, dette er atter en ting hun skal ha oss til å kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare si nei, og forlange at det blir respektert hvis hun fortsetter å mase?

Jeg driver med litt forskjellig mlm selv, men ikke salg av produkter, og har høy terskel for i det hele tatt å nevne det for venner og familie jeg ikke vet "er sånn mlm-ere" i hodet sitt fra før.

Noen er gamblere, noen er selgere, skulle noen slumpe til å være begge deler kan jeg nevne det en gang, og aldri mer, annet enn hvis det går så bra at jeg ikke klarer å holde kjeft og bare MÅ fortelle til de nærmeste som vet dette fra før, men som aldri har blitt spurt om å være med.

Siden det jeg driver med er høyrisiko er jeg også tydelig på at man kan miste det man investerer, og så får det være opp til hver enkelt. Men som sagt er det ikke produktsalg jeg driver med.

Man skal ikke utsette familie og venner for press pga sin egen dille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypsyl1

Sannheten er at mange som selger disse produktene "presser" det på venner, familie og bekjente. De går gjerne et helgekurs å lærer om det, og det er alt. Synes ikke noe om denne typen salg, for de vet alt for lite om hvordan produktene virker og evt. bivirkninger, og at det i tilegg sier seg selv at det er til dine venner/familie salget er påregnet. Har selv vært på mange slike "partyer". Selv klarer jeg å si ifra, av og til ihverfall:), men skjønner godt Ts dilemma her. Risikoen er jo at du får et dårlig forhold til den du sier nei til. For det er ikke alle som respekterer og liker det.Dessuten er jo dette gjerne varer som går på helse og sunnhet/skjønnhet som de fleste er opptatt av og gjerne prøver for å bli bedre helsemessig eller få en sunnere livsstil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLM er idiotisk og burde vært forbudt pga måten det er bygget opp på. For å tjene penger må man verve en haug med folk som igjen må verve...de som sitter på toppen tjener penger og idiotene som kommer inn sist, tjener ingenting fordi det ikke er folk igjen å verve...

Er produktet så fantastisk burde det være lettsolgt uten rene vekkelsesmøter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er produktet så fantastisk burde det være lettsolgt uten rene vekkelsesmøter!

Hvis det ikke finnes vitenskapelige tester som ikke er utført av de som selger det, hadde jeg ikke orka og brukt fem øre på det.

Og gjett hva? Det finnes det aldri :)

Et annet varsko er jo når du aldri får vite hva det gjelder over telefon/sms/fb. "Nei du må bare bli med på et møte for å få informasjon". Right..

Endret av orgus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MLM og MLM. Firmaet du jobber i har en pyramide-struktur hvis du har en sjef på toppen. Homeparty-greier også, og noe er bra og noe dårlig. Golden og Tupperware er bra, FitLine kan være direkte skadelig for noen få. Andre aner jeg ingenting om. (Jeg driver som sagt ikke med produktsalg).

Blir feil å skyte hele MLM-industrien pga noen få råtne egg. Gjort riktig fungerer modellen, og det passer bra for noen og ikke for andre, er suverent for noen bransjer og ikke for andre.

Å verve noen til bokklubben er også MLM.

At det bare er de på toppen som tjener penger gjelder stort sett ulovlige pyramider, som det er drøssevis av der ute, andre har en MLM-struktur på organisasjon, og det er noe helt annet og ofte både vellykket og lovlig. Multi-level-marketing, ikke sant?

Men at man uansett skal respektere at folk ikke vil må være en regel. Det virker som om de som respekterer det faktisk gjør det bedre. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er MLM og MLM. Firmaet du jobber i har en pyramide-struktur hvis du har en sjef på toppen.

Folk som driver med MLM liker å si dette, men nei det stemmer ikke. Hvis du går jobb på Rema 1000 er du ikke nødt til å rekrutere folk under deg, eller å promotere til slekt og venner for å faktisk tjene noe på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venner som hiver seg på alt sånt! Én gang ringte ei gammel klassevenninne som jeg ikke hadde hørt fra på mange år. Så hyggelig, tenkte jeg. Men hun skulle selvsagt bare verve meg og alle hun kjente og noensinne hadde kjent på noe hudpleiegreier. Det kostet bare 750 i måneden, og da kunne jeg velge ut produkter for den summen. Og de var jo helt fantastiske!!!! Men jeg ville jo tjene penger på det om jeg prakket det på alle jeg kjente! Jeg takket nei, og hørte aldri noe fra henne igjen. Homeparties synes jeg er helt greitt. Da trenger man ikke abonnere på noe og mase videre på andre. Kun kjøpe det man ønsker. Men hudpleie-partiesene synes jeg bærer preg på lite kunnskap; "denne fargen er perFEKT match til deg!!" (eh, jodda....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som driver med MLM liker å si dette, men nei det stemmer ikke. Hvis du går jobb på Rema 1000 er du ikke nødt til å rekrutere folk under deg, eller å promotere til slekt og venner for å faktisk tjene noe på det.

Sant det med Rema, men strukturen er der likefullt, selv om du slipper vervingen. Bare å tegne opp organisasjonskartet, det.

Men det går altså utmerket an å drive med MLM uten å plage omgangskretsen med det. Internettet er stort, og det er mange der ute som driver med dette, som kan det og som gjør det bra. Så har vi en drøss wannabees som ikke gidder å jobbe og som ikke får til stort, fordi de tror at pengene kommer dryssende uten at de trenger å løfte en finger. Det er langt fra sannheten i de fleste tilfeller. Gidder man å jobbe litt kan det bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med Rema, men strukturen er der likefullt, selv om du slipper vervingen. Bare å tegne opp organisasjonskartet, det.

Rema Hovedkontor > Kjøpmenn > Dama/gutten i kassa.

Hvordan er dette likt MLM-struktur?

a>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MLM har jo en pyramidestruktur så det går jo for det samme.

Rema-ledelsen har, la oss si 200 kjøpmenn under seg. Hver av disse kjøpmennene har et variert antall ansatte kanskje mellom ti og førti? Ikke vet jeg. Det har jo ingenting med en endeløs pyramide å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...