Gjest Snoken- Skrevet 16. oktober 2012 #61 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Skal kjøpe meg ny datamaskin - er redd min acer snart streiker... Har veldig lyst på en mac, men kan vel egentlig ikke si helt hvorfor Er utrolig fornøyd med min iphone og liker utseende veldig godt, men utover det kan jeg lite om mac. Har hørt at det tar lang tid å lære seg hvordan den skal brukes... Jeg skal bruke den til å skrive masteroppgave, se filmer/tv serier og ellers generell surfing på nettet samt lagre bilder. Ønsker at den skal være lett for jeg reiser mye og vil ha den med da. Hva skal jeg velge?? Hjelp meg med for og imot mac vs pc. Blir det pc hører jeg nok på min mann og går for en hp. Jeg synes den lille laptop'n fra Acer virker kul, den er på måte laptop og nettbrett, den har touch. Den kommer med nye Windows 8, som skal visst være kjempebra, men ikke minst rask. http://www.komplett....aspx?sku=761826 Enda bedre: http://www.komplett....aspx?sku=761827 Endret 16. oktober 2012 av Snoken- 2
2shy Skrevet 16. oktober 2012 #62 Skrevet 16. oktober 2012 Du kan sende pc på repp, gratis også. Men etter garantien har gått for man ikke sånt dekt. Apple kommer dårligst ut når det gjelder kundeservice i følge spørreundersøkelser. Den støtter jeg. Jeg måtte skifte HD, og tok i den forbindelse backup av alt jeg hadde på MAC´en. Apple sa de kunne gjøre det for meg kostnadsfritt siden jeg allerede var der med ekstern HD. Enden på den visa var at de rotet bort ekstern HD med ALT jeg hadde av data, og de fraskrev seg alt ansvar. Jada, kunden skal selv sørge for backup av data, men nå var det jo nettopp denne de hadde mistet. Dette minner meg på at jeg ikke skal gi meg og ta kontakt med Forbrukerrådet, at de rotet bort den HD´en skapte et mareritt for meg.. 2
Ripsy Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #63 Skrevet 17. oktober 2012 Takk igjen, for alle svar! I går helte jeg mot MAC, men har tenkt enda mer og lurer på om jeg skal gå for noe annet. Med en liten en og en master som skal ferdigskrives er det kanskje greit å slippe å sette seg inn en ny programvare..... Leste litt om samsung sin nye 9 serie: http://www.dinside.no/897152/samsung-series-9-np900x3c Og jeg likte det jeg leste. Den er ikke billig, men så deilig å slippe å dra rundt på en stor murstein!! Noen som har den? Meninger om den?
Lutetium 71 Skrevet 17. oktober 2012 #64 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Min anbefaling er at du drar ned på Elkjøp eller Expert eller en annen butikk hvor du får kjøpt datamaskiner og ser på maskinene de har til utstilling der og prøver de. Ikke lytt til selgerne, det er du som skal ha, ikke de. De skal bare tjene penger. Dette er en investering du gjør for i hvert fall to-tre år fremover. Så det er viktig at du får prøvd ut litt og sett på hva som passer deg til ditt bruk. Det finnes personer som opplever Mac som en ren velsignelse, det finnes andre som opplever Dell som den store frelseren når det gjelde bærbare. Andre igjen kjøper Mac og kjører linux på de. Dette er en smaksak. Du må som sagt selv finne ut av hva som passer deg. Ikke stol på at det som passer noen annen er det samme som passer deg. Anonym poster: 33b21b80e6f70a75c712377431567dfa Å kjøpe en pc, og kjøre linux på den, forstår jeg. Da får man en stabil og sikker maskin, på rimelig hardware. Det uthevede forstår jeg imidlertid ikke noenting av. Mac er en dyr måte å kjøpe hardware. Hvorfor ikke da bare kjøre mac-os som allerede ligger på boksen? Det er jo tross alt det man har svidd av x antall tusen på? Takk igjen, for alle svar! I går helte jeg mot MAC, men har tenkt enda mer og lurer på om jeg skal gå for noe annet. Med en liten en og en master som skal ferdigskrives er det kanskje greit å slippe å sette seg inn en ny programvare..... Leste litt om samsung sin nye 9 serie: http://www.dinside.n...ries-9-np900x3c Og jeg likte det jeg leste. Den er ikke billig, men så deilig å slippe å dra rundt på en stor murstein!! Noen som har den? Meninger om den? Lækkerbisken!! Dette er jo merket som lager mange av delene til mækk, så hvorfor gå over samsungbekken etter vann? Endret 17. oktober 2012 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #65 Skrevet 17. oktober 2012 Leste litt om samsung sin nye 9 serie: http://www.dinside.n...ries-9-np900x3c Og jeg likte det jeg leste. Den er ikke billig, men så deilig å slippe å dra rundt på en stor murstein!! VELDIG fin maskin du har funnet der! Ikke nøyaktig den samme, men nesten (bare med Win7 i stedet for Win8, som vil være enda raskere!): Unboxing og bruk: Hastighet på "sleep" og "hibernate" og det å gjenoppta arbeidet: Men jeg tror ikke du får den i rosa da... Anonym poster: 33b21b80e6f70a75c712377431567dfa
Ripsy Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #66 Skrevet 17. oktober 2012 To gode tilbakermeldinger på den og jeg begynner å bli overbevist om at det er maskina for meg Men ikke i rosa?? nei, da vet jeg nesten ikke.... 1
Ripsy Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter #67 Skrevet 17. oktober 2012 Lækkerbisken!! Dette er jo merket som lager mange av delene til mækk, så hvorfor gå over samsungbekken etter vann?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå