Gå til innhold

Donaldforsikring?

-Fiona-

Anbefalte innlegg

Hm, dette er muligens tidenes dummeste spørsmål, men jeg lurer litt nå.

Jeg har forsikring i gjensidige, deriblant en innbo forsikring der selgeren reklamerte sånn for "donalddekning". Dvs at om det er såpass klønete gjort at det kunne vært noe donald hadde prestert å gjøre, går det på forsikringen. For eksempel, mobiltelefonen i do, pc'n på kokeplata etc.

Og nå har det seg sånn at jeg har vært skikkelig donald! Jeg har under flytting lagt masse klær i sekker som jeg skal ha med. Og så har jeg lagt masse søppel i sekker jeg IKKE skal ha med.

Så har det seg slik, at flyttehjelpen min har kastet alt av klær. :( Alt av vinterklær og sko blant annet, og det er jo ikke særlig billig vil jeg påstå.

Er det flaut å ringe gjensidige på mandag og spørre om det i det hele tatt er mulig å få noe på forsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig ikke. Det er en vare/tjeneste du betaler for hos Gjensidige. Selvfølgelig skal du prøve å få noe igjen om dette er dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp på at jeg også fikk med en sånn ekstra flytteforsikring. Dette er sikkert et ganske typisk flytteuhell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innboforsikring dekker som regel innbo ved flytting.

Det er som det sies her, aldri noe problem å søke dekning hos forsikringselskapet. Det kan jo ikke garanteres at du får dekket tapet, men så lenge du ikke fremstiller noe feil, så kan du egentlig kreve hva som helst dekket, så får forsikringsselskapet avgjøre om din forsikring dekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...