Gå til innhold

Du som har hatt keisersnitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppdatere litt: Jeg ringte han som foretok hastesnittet, og han var ganske overrasket over at det ikke står noe i journalen min om hvilket snitt han la. Det skulle stått der, uansett om det var "standardsnitt" eller et vertikalt. Han kan heller ikke si noe sikkert om hva han gjorde med meg - han var jo overlege i en årrekke, så selv om keisersnittet har gjort uutslettelig inntrykk på meg, så forstår jeg jo at han ikke husker det like godt.

Men han sier vi absolutt må være sikre på dette før jeg evt prøver meg på en ny fødsel, og at hvis ikke legen eller jordmor kan se det i journalen min, så skal han få hente ut journalen og se selv hva han finner ut. Nå har jeg imidlertid fått fullstendig utskrift av jounalen selv, og det står ikke noe sted.. Og kirurgen sier det ikke er noen undersøkelser vi kan gjøre for å sjekke det heller, det må være dokumentert i journalen for at vi skal vite det sikkert..

Nå er jeg veldig usikker på om jeg bør be om planlagt keisersnitt, for jeg synes det er veldig skummelt med denne usikkerheten. Skal prate litt med fastlegen min, så tror jeg jeg skal spørre kirurgen om råd. Han er pensjonert nå, men det er vel sånn at leger ikke mister autorisasjonen før de er godt opp i åra? Sånn at en evt tilråding om keisersnitt vil legges vekt på av legen som skal vurdere meg?

Jeg tar gjerne imot synspunkter hvis det er noen som har greie på dette - eller hvis noen bare har synsing å komme med - for jeg er rimelig rådvill.

Anonym poster: 2c24fb377756caca1cee67531da14b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke finner ut av dette på noe som helst måte så ville jeg i hvert fall sørget for at denne uvissheten kom tydelig fram i svangerskapspapirene dine. Hvis det skulle oppstå en uventet situasjon så tror jeg at denne informasjonen (eller mangelen på visshet) vil være av interesse for lege/jordmor. Jeg ville uansett bedt om en samtale/vurdering på sykehuset i forkant siden problemstillingen virker noe spesiell. Synsing fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...