Gå til innhold

er det bare de faglærte som skal ha rett på habilitering el.

Char_lotte_mor

Anbefalte innlegg

tar diskusjonen videre fra denne tråen : http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=69334

14062003 du sier:

Var det ikke sånn at ingen under 26 år skulle få attføring/rehabilitering nå da?  

Kjempebra om du evt. får attføring, selv om jeg synes, kort fortalt, at attføring skal brukes til omskolering til de som har et yrke og ikke klarer det yrket de har.

så du mener at de som ikke er faglærte og trenger rehabilitering eller atføring ikke skal få det ?

det er tusenvis av mennesker som har et yrke men ikke er fagarbeider,jeg har et yrke og det er en fortvilelse for meg og ikke kunne jobbe med det jeg har kompetanse til å jobbe med.

jeg har utallige kurs og beviser men er ikke fagutlært alikavel ettertraktet men jeg kan ikke takke ja til stillinger pga min helsemessige tilstand

Hva om man er i en utdanning som man ikke kan fulføre og er utenfor reformer skal man da på legges en hel hau med studielån og andre komplikasjoner for de at man ikke rakk å bli faglært før man eventuellt fant ut av skaden eller fikk den helsemessige belastningen som gjør at man ikke kan fullføre en utdanning som man har på begynnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha et yrke er ikke det samme som å være faglært, langt derifra. Jeg legger i det å ha et yrke et arbeidsområde man kan få jobber innen liksom. Og det kan være et kjempespenn!

Jeg orker ikke å ta diskusjonen "lenger ut". Jeg kom med en litt spiss, men generell og kort mening - min helt private mening.

Kort forklart er min bakgrunn for denne meningen at jeg ikke er keen på de som får tilgang på slike goder litt for lett. Jeg har kjempet meg gjennom systemet uten noen som helst hjelp i mange år. Derfor er jeg litt forbanna på systemet. Jeg beklager, men jeg har ikke en sykdom som synes utenpå. Jeg beklager, men jeg kjemper, jeg vil jobbe og jeg klarer det - litt. Jeg beklager, men jeg har gode dager og dårlige dager og noen gode dager klarer jeg å tvinge frem. Systemet tror jeg kan tvinge frem bare gode, friske dager og sier takk og farvel til meg...

Jeg er fullstendig klar over at andre har andre innfallsvinkler enn meg og derfor mener noe annet enn meg. Det har jeg ingen problemer med! Derfor orker jeg ikke diskutere det noe mer heller. For det første er det et omfattende tema, som vil kunne diskuteres i evigheter. For det andre er det lett å virke sårende og krass og såre/trakke på noen i diskusjonen. For det tredje, vil jeg nok aldri endre min mening uansett.

Det er så mye enklere å si at dette er min mening, så kan du ha din mening og så kan vi være enige om å være uenige.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...