Gå til innhold

Hjelp å finne stor kjole!

Marit

Anbefalte innlegg

Nå står jeg helt fast jeg da. Håper noen har litt forslag hva som kan bli fint på meg, er jo 5 mnd til bryllupet bare og jeg har ikke peil på hva jeg skal velge!

Greia er at jeg er stor. Litt flaut å legge ut str. men shit au! 48 er kjolestørelsen min. Jeg bruker 90 f i der oppe. Som nevnt tidligere så skal jeg fjerne maven(stor bukplastisk) i mai. Men jeg ser jeg får fryktelig dårlig tid vist jeg skal vente til da.

Jeg er en kløne på internett. Har aldri bestilt noe over nett. Men ser man kan få billige kjole vist man bestiller over nettet. Men jeg kan jo ikke be mannen til hjelp der akkurat :hoho: Da blir jo spenningen borte :roll:

Så hjelp meg nå kjære damer :-) Jeg trenger en stor kjole. Er kun 158 cm høy, maven blir borte etterhvert. Jeg er bystfager og har store overarmer som jeg vil skjule.. Tenkte kanskje shiffong??

Jeg liker ikke enkle kjoler, må være litt prinsesse med litt broderier og slikt. Ikke slike snøringer bak, har prøvd en slik så grusomt ut på meg. Vil prøve å finne en kjole som kan jukse litt med kiloene mine. Det må da gå ann

Vist noen hadde orket å hjelpe meg så hadde jeg vært dere evig takknemlig.

Gjerne et forslag til undertøy også :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo titte her f.eks :-) www.kristinsbrudesalong.no

Der har de mye fint, også i store strl. Å bestille på internett er ikke vanskelig. Du trenger ikke hjelp til det, da du får beskjed om hva du skal gjøre! Finnes maange nettbutikker, og det kommer sikkert mange linker til etterhvert her tenker jeg! Lykke til ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som du beskriver kroppen din (som er det jeg må forholde meg til) ville jeg droppet alt som het prinsessekjole. Det er dømt til å mislykkes.

Er du liten og rund må du få noe som virker forlengende/slankende. Jeg ville oppsøkt en brudesalong så du får god hjelp. Det er tydelig at du ikke vet mye om snitt og hva som fremhever/forminsker de ulike delene av kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du ikke vet mye om snitt og hva som fremhever/forminsker de ulike delene av kroppen din.

Jepp jepp kan ikke si meg mere enig :ler: Jeg er elendig. Men jeg vet jeg bør ha litt utringnig. Ikke slike kjoler som går helt opptil halsen liksom. Da ser bysten enda større ut.

Altså jeg vil ikke ha skikkelig skikkelig prinsesse kjole. Men jeg vil ikke ha en super enkel kjole. Liker litt perler og slikt og det må da gå eller?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve på bridesave.com.Der har de masse forskjellige søkerinnstillinger,f.eks kan du søke etter kjoler med lange ermer. De har så mye fint, og det blir sikkert ikke vanskelig å finne noe som vil bli nydelig på deg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stor byste vil feks. en firkantet utrigning være kledelig. Mange store kvinner velger brede skulderstropper med stort hell uten å dekke til armene. Du bør uten tvil velge korsett som både former og støtter byste/liv og ikke ett skjørt med for mye vidde og bredde, da blir du lett seende ut som en bowlingkjegle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff og uff syns dette er vanskelig jeg da.. Trodde det skulle være morro å finne kjole jeg da.. Men det ekke no morro når man er feit :cry: Alle skal jp se ut som sylfider. Greit nok jeg kommer nok til å rusle ned i en str. 44 når før brylluper, men jeg vil jo alikevel ha store pupper :evil: Pluss at jeg er en minatyr med tanke på høyde. Jeg har en fin midje med fin insving. Og jeg mener selv(flere har komentert det også)at jeg har lite og pent ansikt. Så det redder jo noe da :ler:

Jaja jeg finner vel nok noe. Men når bør jeg ha funnet kjolen. Med tanke på at det kun er 5 mnd. igjen?

Takk for svar og fine linker. Leter som en gal her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkantet utringning er jo det eneste til og med lille meg vet at ikke er kledelig til en stor byste, det ser jo bare flatklemt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor stas har spesialisert seg på kjolar i store storleikar.

Ei eg kjenner har ein figur som - ut frå det du skriv - høyrest ut til å likne på din. Ho gifta seg i ein ganske enkle kjole ( men med perlebroderi) med litt breie skulderstropper, ei rund utringing og såkalla a-linjeskjørt. Eg vil i alle fall seie at det var veldig fint på henne... Kjolen var i denne stilen - men ikkje så djup i ryggen, og altså med perler...

Du finn heilt sikkert ein kjole som passar deg perfekt, som får fram det du er best nøgd med, og skjuler det du er misnøgd med. Kanskje er det lurt å oppsøke ein brudesalong med dyktig betjening - dei er ofte flinke til å finne ut kva for snitt, stoff og fargar som kler deg.

Lukke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her

og

her

og

her

og

her

Noen linker til inspirasjon i allefall :D

Er ellers enig med det Pip sier :)

Man trenger ikke pakke seg inn helt...

Jeg synes personlig at store damer ikke bør ha tettsittende ermer i chiffon eller blonde etc på brudekjolen. På noen bilder ( bl. a i linkene over ) så synes jeg det bare ser inneklemt ut.

Man kan uansett ikke skjule at man er stor, og det beste er å finne det som passer deg individuelt :D Det er heller ikke nødvendig å ha noe superenkelt og "kjedelig" bare fordi man er stor, man må jo ta noe man liker og vil ha uansett. Men det går jo an å velge en kjole som ikke er overlesset med kniplinger, masse tyll, en million perler etc.

Dette finner du i allefall ut av ved å besøke en brudesalong. De har tips til alle fasonger.

Lykke til : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med Coffee at å dra til en brudesalong for å få proff hjelp til å finne det som passer deg best.

Om du er tynn eller tykk så vil det å prøve kjoler og snakke med noen som kan det være det tryggelste for alle.

En kjole kan se nydelig ut på stativet, men helt tragisk på personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også ganske liten 160cm.. og fikk beskjed om at enkle kjoler var best. Kan bli for mye med mange detaljer osv. Langt slep kan også være med på å gjøre deg høyere. Ikke lett å være lav når man skal prøve brudekjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gode råd og masse hjelp! Flotte linker til fine kjoler kom dere med også.

Men jeg klarte helt på egenhånd og helt alene finne en kjole jeg falt pladask for. (tror jeg da :oops: )

Hva syns dere om denne? Den er ikke 100% lik, den går ikke over skuldrene som denne, men viser litt skuldrer. Også er det tynne stropper som er i "blomster" Et lett fint stoff som henger pent. Jeg har ikke fått prøvd denne enda, kommer ikke før i juni. Men jeg prøvde en liknende en(som var litt liten) men jeg fikk feelingen av hvordan den var. Den viste midjen min kjempefint og ja den var bare så fin syns jeg. Tror den blir fin på meg også :)

http://www.pronovias.com/site2004/entrada_...ex.asp?idioma=2

Gå inn på make your own chose også går dere inn på you collectionen, kjolen heter Fada(den som er litt lik) Men kjolen min heter egentlig noe annet men finnes ikke på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...