Gå til innhold

Dobbet moral i barnehagen?

jillwm

Bør barnehage barn tas med på hamburgerrestaurant?  

1. 1. Bør barnehage barn tas med på hamburgerrestaurant?

• Ja, hvorfor ikke?
      15
    • Nei, absolutt ikke!
      8

Anbefalte innlegg

prøv å ha litt sitron i vannet,og noen sitronskiver, det er vel morsomt for ham:) frys evt ned sitronskivene og bruk dem som isbiter. veldig dekorativt og godt.

eller ha bare en dråpe saft i vannet, så det blir rosa, eller litt matfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke noe galt i at barnehagen tar med barna til McDonalds en gang i blant - men jeg ser heller ikke at de har noe med hva ungene hverken får av drikke eller til pålegg så sant det ikke er sukker dag ut og dag inn

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for en barnehage som tar med ungene på McD en gang i uka???!!

DET hadde jeg protestert på! Det må være en privat barnehage som har råd til det, da, og bruker av dine penger på noe sånt :kjempesinna:

Når det gjelder saftdrikking så synes jeg personlig det er en uting, sukkerfri eller ikke. Mener bestemt å ha hørt at det er syre i saften selv om den er sukkerfri, som også er skadelig for tennene. Jeg mener ikke at barna aldri skal få drikke saft, men når man ikke får dem til å drikke vann i det hele tatt, er det noe galt. I barnehagen der mine barn går drikker de vann eller melk til måltidene, og jeg skjønner det godt hvis personalet synes det er slitsom med et barn som nekter å drikke det de andre gjør. Du får begynne hjemme, ikke la han få saft. Han må da drikke noe annet når han blir tørst nok? Det beste er å venne barna til å drikke vann fra de er helt små, så blir det ikke så mange konflikter senere.

Prim kan jeg ikke skjønne at er noe problem, i alle fall ikke hvis du varierer med andre og litt "sunnere" påleggslag som leverpostei, makrell i tomat, etc.

:enig_animasjon: Som om jeg skulle sagt det selv.

(bare at jeg var for lat til å faktisk gjøre det :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o

Nei, det er ikke vanlig at man tar med seg en bhg på McD...

Men jeg reagerer også på at du tar med saft (uansett om den er sukkerfri eller ikke) til ungen din, i barnehagen!! Hvordan reagerer alle de andre ungene på på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen hos oss får barna spise det foreldrene vil at de skal spise. Vi har ei jente som er to, som alltid har med seg middagsglass og dessert i bhg, enten sjokopudding og vaniljesaus, fruktblanding med krem eller annet "svineri"

Vi har nevt for foreldrene at hun kanskje ikke burde spise dette i bhg hver dag, men det er dette foreldrene vil gi henne, og det er deres barn. Enkelt og greit. Og de andre ungene tar ikke skade av det, de lærer i stedet at livet av og til er "urettferdig."

Av og til har vi en mamma som spanderer full McDonaldsrunde på alle også, kjempehyggelig, syns vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o  :o  :o        

Men jeg reagerer også på at du tar med saft (uansett om den er sukkerfri eller ikke) til ungen din, i barnehagen!! Hvordan reagerer alle de andre ungene på på det da?

Ingen som ser det, siden han ligger alene i en seng og skal sove..

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi mammer er så utrolig gode til å kritiserer hverandre.

Her er det både galt med Prim og saft, hvem er det som sier at måten dere gjør ting på er riktig :roll: .

Synes det er flott dere som kommer med tips istedet for bare kritikk :-)

At en bhage drar på MCD ca en gang i uka synes jeg virker litt rart, hvordan dekkes økonmisk og hvis de er så opptatt av riktige spisevaner blir jo dette veldig dobbeltmoralskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

hmm, ingen av de barnehagene jeg har jobba i har villet gått på mc donalds tror jeg så det synes jeg hørtes merkelig ut.. og som foreldre ville jeg ha reagert.. en gang er ok, men ikke som en vane..

og det der med saft eller ikke saft, er vanskelig... vi skal jo gi omsorg for barnet i "samråd med foreldrene" som det så fint heter,, så jeg tror ikke jeg ville sagt bastant NEI til saft,, det kan jo hende de har sine grunner.. Men jeg ville nok prøvd å snakke med foreldrene om tannhelse, sunn mat osv og høre hva de mente, og hvorfor de valgte saft foran noe annet.. Men himmel og hav,, PRIM, det er jo bhg -pålegg nr 1!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt eldstemann i barnehage i i ca 2,5 år og har ikke til en dags dato fått tilsnakk pga maten til ungen :-? Ja dette var dobbeltmoral sier nå jeg. HHer ahr de både prim, sylteøy og annet påleg med og uten sukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesol ikke innl

I barnehagen hvor jeg er avd. leder pleier vi å gi ungnene melk eller vann til alle måltider. Vi har ingen regler på hva ungene skal ha på maten, men vi forteller foreldrene at vi helst ser at de lar saft være igjen hjeimme. Dette fordi det lett blir sutring ved matbordet om noen får saft, mens andre får vann. Vi drar aldri på McDonalds og sånne steder, men tar med ungene ut i skogen og griller pølser, eller lager gele når et barn har bursdag. Alle barn får en halv frukt til hvert måltid. Om barnet har med seg vafler eller pepperkake på nista er fullstendig irrelevant for oss. Ingen av ungene får ha med seg godteri, og ikke brus/saft.

Det viktigste er at ungene spiser noe de blir mette av i bhg, det er ofte lange dager og unger spiser nesten ingenting hvis de får mat de ikke liker.

Det er verre å gå sulten en hel dag for et lite barn enn å spise litt prim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest tråden nøye, men de av dere som steiler av at sukkerpålegg skal være noe man ikke burde ha... Vel... Blodsukkeret betyr mer enn dere kanskje vet?.... I stedet for å gå i forsvar, kanskje ha det i bakhodet at det rett og slett ikke er bra med sukker? Alle kostholdsekseperter sier at sukker er det værste vi får is oss.

Dette finnes på nettet om blodsukker:

http://www.lysfontenen.no/index.php?id=art...on=view&aid=190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig Arketypen :-)

Vi har akkurat fått beskjed om i bhagen til datteren at de vil kutte ned på sukker for og se om ungene girer ned litt, mange er skikkelige hyper om dagen.

Så i en periode får de ikke ha sjokolade pålegg, yougurt sjokoringer, kjeks , kaker etc med .

De får jo uansett masse kake, gele etc med alle de utallige bursadagen det er .

Synes dette virker positvt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...