Gå til innhold

oppgaveskriving

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest stressa student

jeg skal skrive en litteraturoppgave og det har jeg aldri gjort.. noen gode tips om hva en sånn oppgave bør innholde?? oppgaven er relatert til forebyggende helsearbeid for sykepleiere!! jeg har litt angst, kommer vel i mål til slutt men... håper på noen gode råd fra erfarne oppgaveskrivere. jeg må også ha med metode kapittel og litt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når du sier litteraturoppgave, tenker jeg på en oppgave om litteratur, så jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Men i de fleste oppgaver bør du ha:

En definert problemstilling

En fyldig drøftingsdel

En konklusjon og oppsummering.

Metoderapport har du nevnt, det er viktig i en del sammenhenger.

Når du jobber: Ha klart for deg hva du vil si før du setter deg ned for å skrive. Jeg har gode erfaringer med å bruke en notatblokk til å skrive ned tanker og momenter etterhvert som jeg leser aktuell litteratur. Jeg får som regel skrivesperre hvis jeg setter meg rett til PC-en!

En god disposisjon er også gull verdt.

Det er litt vanskelig å si noe mer spesifikt så lenge jeg ikke helt skjønte det der med litteraturoppgave som samtidig skulle handle om forebyggende helsearbeid... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne brukte vi i høst da vi skrev prosjektoppgave om kommunikasjon mellom helsearbeidere. Den er grusomt detaljert, og jeg vet ikke om det er akkurat dette du er ute etter, men kanskje verdt en titt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stressa student

tusen takk for tips.. med litteratur oppgave mener jeg en oppgave som er basert på litteratur som allerede finnes.. altså ikke intervju eller lignende, kun litteratur som du kan finne fra artikler og bøker som omhandler temaet du skriver om, men det er viktig å kvalitetssikre artiklene - altså at den er troverdig hvis du skjønner.. jeg skriver om forebygging av seksuelt overførbare sykdommer.. altslag en må gjennom:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stressa student

tusen hjertlig takk virvel for den lenka, den er helt perfekt for meg:))) helt supert om andre har gode innspill å komme med også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...