Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #1 Del Skrevet 26. februar 2004 Hei Det er en ting som forundrer meg litt(som mann). Er det en vesentlig forskjell på mannlig og kvinnelig seksualitet, eller finnes det bare individuelle forskjeller? Da tenker jeg på et eksempel - Om en mann er kåt(og singel) tror jeg majoriteten godt kunne tenke seg å kose med en ukjent kvinne, eller bli kost med av en ukjent kvinne. Selvfølgelig innenfor visse grenser av hva de anser som attraktivt(men generelt sett ville jeg hevde at i kåtskapen er ikke menn veldig kritiske på dette punktet). Men for kvinner oppfatter jeg at det er helt annerledes - de må kjenne mannen, helst oppfatte han som veldig attraktiv og kanskje også ha utviklet følelser for han. Har inntrykk av at det for majoriteten av kvinner vil være utelukket å innlate seg spontant med en helt fremmed. Så spørsmålet blir da: Kunne dere ha kost med eller blitt kost med av en vilt fremmed? Er det noe dere kan fantasere om, men av ulike grunner ikke ville gjennomføre? Er det noen hemninger som gjør at dere ikke kunne tenke dere dette? Eller er det rett og slett noe de fleste kvinner ikke tenner på? Jeg vet forøvrig at kvinner også har "one-night-stands", men nå tenker jeg ennå mer rett på sak - Å bruke en fremmed manns kropp kun for seksuell tilfredstillelse. Noen som har innspill på dette? Gjerne både kvinner og menn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. februar 2004 #2 Del Skrevet 26. februar 2004 Mange av mine venninder hatt one night stands, mange av mine guttevenner har aldri hatt det. NÅR SKAL MENN FORSTÅ AT MENN OG KVINNER ER INDIVIDER, IKKE BARE KJØNN???????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #3 Del Skrevet 26. februar 2004 Ingen grunn til å skrike Poirot. Jeg trodde jeg klargjorde problemstillingen. Mitt spørsmål er ikke relatert til one-night-stands(noe jeg også spesifiserte i innlegget). Ved one-night-stands har man til en viss grad bygd en relasjon til personen man går til sengs med. Mitt spørsmål gjaldt å kunne innlate seg seksuelt, bare med fokus på den andres kropp som et middel til nytelse. Forøvrig ser jeg absolutt på kvinner som individer, men når det gjelder dette spørsmålet er min oppfatning at både menn og kvinner er relativt stereotype. Men om du svarer ja på spørsmålet vil du isåfall motbevise min oppfattelse av dette :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PATS Skrevet 26. februar 2004 #4 Del Skrevet 26. februar 2004 KLART vi også kan "bruke" menn til egen sexuell tilfredstillelse. No strings attached. Kommer jo helt ann på sitvasjonen man befinner seg i det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. februar 2004 #5 Del Skrevet 26. februar 2004 Kjenner ingen, hverken menn eller kvinner som har hatt sex med en de kjenner dårligere enn det man ngjør med en one-night stand. Er så lei av menn som lurer på om kvinner er sånn eller sånn, ut ifra hvordan de vet at de selv er. Alle er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #6 Del Skrevet 26. februar 2004 Ok, Poirot. Siden du er svært så oppsatt på å "bite" hodet av meg her. Du hevder at "alle er forskjellige". Hvordan har det seg da at forskning har avdekket at kvinner og menn til dels har forskjellig seksuelt tenningsmønster. At menn eksempelvis i høyere grad enn kvinner tenner på visuelle stimuli, mens kvinner i høyere grad tenner på litterære. Jeg sier ikke at dette er en biologisk forskjell, den kan like gjerne være sosiologisk betinget. Å hevde hardnakket at det ikke finnes noen forskjell på kvinner og menn, og at det hele KUN koker ned til individuelle forskjeller, blir ganske overfladisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 26. februar 2004 #7 Del Skrevet 26. februar 2004 Det er en ting som forundrer meg litt(som mann). -- Er det en vesentlig forskjell på mannlig og kvinnelig seksualitet, eller finnes det bare individuelle forskjeller? -- Heisann! Jeg måtte le litt når jeg leste inlegget ditt her Gjest Jeg tenkte som så at med mindre GUD er online selv og klar for å besvare nettopp dette, kommer vi vel neppe langt med et så åpent spørsmål - da de du måtte få svar fra er å betrakte som enkelt-individer selv En mer konstruktiv fremmgangsmåte ville muligens være å først fortelle litt om din egen seksualitet, for siden å høre om dette aviker noe fra hvert enkelt individ her inne. Ellers kan jeg fortelle at jeg er som ny å betrakte her på kvinneguiden.no og trives stort så langt 28 og fra Oslo er vel greit å få med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PATS Skrevet 26. februar 2004 #8 Del Skrevet 26. februar 2004 Ellers kan jeg fortelle at jeg er som ny å betrakte her på kvinneguiden.no og trives stort så langt 28 og fra Oslo er vel greit å få med. Hey baby...! *knegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #9 Del Skrevet 26. februar 2004 Om du leste lenger enn de tre første linjene ville du muligens registrert at problemstillingen er mer konkret enn som så. I lys av dette kunne man kanskje spekulere i om det faktisk finnes noen vage og generelle forskjeller. Jeg er klar over at dette ikke blir noen vitenskaplig studie, men bare generelle betraktninger. Når det gjelder min egen seksualitet, så kan den være i tråd med det jeg skrev i det opprinnelige innlegget mitt. Er man kåt nok - kan en hvilken som kropp være god nok. Forøvrig har jeg diskutert dette med andre kvinner som delvis har hevdet at kvinners seksualitet er mer "sofisitikert" enn menns. De tenker ikke (eller vil ikke innrømme) at de kunne tenke "Nå skulle jeg hatt en pikk her som jeg kunne sette meg på". Ut fra det de sier trenger de mer "setting" , dvs forestille seg en mann de oppfatter som attraktiv, se det for seg i et eller annet scenario som de oppfatter som opphissende. Om det ikke er noen betraktninger rundt dette, så er dere forøvrig velkomne til å plukke innlegget mitt fra hverandre. Om dere bare oppfatter det som latterlig, dumt og tåpelig å tenke seg at det muligens finnes generelle forskjeller mellom kvinner og menns seksualitet. Vel bekomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 26. februar 2004 #10 Del Skrevet 26. februar 2004 Hey baby...! *knegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anyvold Skrevet 26. februar 2004 #11 Del Skrevet 26. februar 2004 Om du leste lenger enn de tre første linjene ville du muligens registrert at problemstillingen er mer konkret enn som så. I lys av dette kunne man kanskje spekulere i om det faktisk finnes noen vage og generelle forskjeller. Jeg er klar over at dette ikke blir noen vitenskaplig studie, men bare generelle betraktninger. Når det gjelder min egen seksualitet, så kan den være i tråd med det jeg skrev i det opprinnelige innlegget mitt. Er man kåt nok - kan en hvilken som kropp være god nok. Forøvrig har jeg diskutert dette med andre kvinner som delvis har hevdet at kvinners seksualitet er mer "sofisitikert" enn menns. De tenker ikke (eller vil ikke innrømme) at de kunne tenke "Nå skulle jeg hatt en pikk her som jeg kunne sette meg på". Ut fra det de sier trenger de mer "setting" , dvs forestille seg en mann de oppfatter som attraktiv, se det for seg i et eller annet scenario som de oppfatter som opphissende. Om det ikke er noen betraktninger rundt dette, så er dere forøvrig velkomne til å plukke innlegget mitt fra hverandre. Om dere bare oppfatter det som latterlig, dumt og tåpelig å tenke seg at det muligens finnes generelle forskjeller mellom kvinner og menns seksualitet. Vel bekomme Jeg forstår utmerket godt hva du mener, synes du er veldig saklig og forståelig! Dersom jeg hadde vært singel og hadde vært sprengkåt, så kåt at dildoen ikke gjorde susen men jeg følte jeg måtte ha "mer", da kunne jeg godt ha brukt en mann! MEN! Ja, han måtte nok ha vært attraktiv i mine øyne! Og jeg måtte nok ha plukket ham ut selv! Jeg kunne ikke ha ringt et eskortebyrå! Dersom jeg hadde fått et enormt behov for en PIKK, bare selve pikken, da hadde jeg sikkert jaktet litt, gått ut et sted, funnet en passende mann, sagt rett ut "Er du singel? Har du en normal pikk? Vil du knulle?" (det med pikken er egentlig litt viktig.. kunne ikke forestille meg å få med en kar på et rom for så å bli overrasket av en kembo-stor eller en bitteliten en...da er jo litt av poenget borte, hvis jeg kun skal ha ham for pikken hans!) Alt til sin tid! Det er nok lettere for oss jenter å skaffe seg en pikk enn det er for dere gutter å skaffe dere fitte. Hvis en mann kommer fram til ei dame og sier "vil du knulle" tror jeg hun vil føle seg litt trakassert, litt fornærmet, og muligens vil hun avvise ham med en kald skulder... mens hvis en dame kommer opp til en mann og spør "vil du knulle" tar vel mannen det som et kompliment og griper sjansen med det sammen...? Eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CalvinCalvin Skrevet 26. februar 2004 #12 Del Skrevet 26. februar 2004 Om du leste lenger enn de tre første linjene ville du muligens registrert at problemstillingen er mer konkret enn som så. -- Om dere bare oppfatter det som latterlig, dumt og tåpelig å tenke seg at det muligens finnes generelle forskjeller mellom kvinner og menns seksualitet. Vel bekomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. februar 2004 #13 Del Skrevet 26. februar 2004 Å hevde hardnakket at det ikke finnes noen forskjell på kvinner og menn, og at det hele KUN koker ned til individuelle forskjeller, blir ganske overfladisk. Jeg har da aldri påstått at det ikke er en eneste forskejll på kvinner og menn overflatisk sett? Det betyr allikevel ikke at hver og en er unik og må vurderes individuelt. For selv om man kan ha føringer for hvordan kjønn er vil det alltid finnes betydelige unntak. Ergo kan man ikke si at "menn" er slik og "kvinner" er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 27. februar 2004 #14 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg tror at menn blir lettere, fortere og oftere kåte enn kvinner... Altså, kåte på hvemsomhelst... Ikke det at kvinner blir mindre kåte enn menn, men at kvinner ofte trenger en eller annen å bli kåt på. Eller et eller annet å bli kåt på. Som du sier: en kåt mann kan ha seg med nesten hvem som helst. Jeg tror kvinner er noe mer selektive, og heller klarer seg selv enn å ha seg med en som ikke er attraktiv nok. Men jeg tror nok at om jeg hadde vært trengende nok, kunne jeg gått ut og funnet meg en mann slik som anyvold sier. Men den aktuelle mannen MÅTTE vært attraktiv. Ellers ville kåtheten trolig dabbet av av seg selv. Derfor tror jeg nok at det er en vesentlig forskjell i tenningsmønsteret hos kvinner og menn. Ihvertfall i måten vi utnytter oss av det. Jeg tror også at det gamle synet på seksualitet lever veldig godt ennå. At menn som skifter partener ofte og har 1night's blir lettere godtatt enn kvinner som gjør det samme. Kvinner blir fremdeles stemplet som billige. Dette tror jeg også lever i hodene på oss kvinner, slik at vi ikke helt tør å tenke slike tanker. Langt mindre å gjøre noe med det. Men, dette er sett fra mitt ståsted. Det kan faktisk hende jeg tar HELT feil... (Noe jeg sjelden innrømmer. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 27. februar 2004 #15 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg tror dette er for individuelt til at man kan trekke linjer som du gjør, gjest. Jeg kritiserer ikke, men snakker fra egen erfaring. Jeg er veldig ofte kåt, tenker mye på sex, minst like ofte som alle testene sier menn gjør. Jeg er tenner ikke bare på "litterær" stimuli, hva enn det måtte være, men på sex. Jeg kunne helt sikkert hatt sex i den settinga du beskrev, hvis sivil status og moral tillot det. Tror som Poirot at man må skille mellom individ og kjønn, det finnes nemlig ukåte menn der ute også. I promise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå