Gjest Boxster Skrevet 10. oktober 2012 #1 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har tenkt å kjøpe en Porsche Boxster. Jeg skal kjøpe den fordi det er en bil jeg har veldig lyst på ikke fordi jeg har lyst til å prøve å imponere damer. Men, den sender jo visse status signaler og skaper kanskje visse forventinger og det beskymrer meg litt. Jeg skal kjøpe en som er brukt i ca. 5 år og da er den faktisk ikke så dyr. Jeg har riktignok ganske så god råd, men jeg tjener heller ikke mange millioner i året. Poenget er at selv om jeg tjener godt er jeg ikke rik og vil heller ikke bli det. Det jeg lurer på er om noen damer vil kunne få forventinger om at jeg faktisk er rik og forvente en form for ekstravagant forbruk jeg ikke har anledning til. Jeg tenker at de kanskje automatisk tenker det når de ser fet sportsbil og ikke nødvendigvis skjønner at den ikke trenger å være SÅ veldig dyr. Opinions anyone? Dette er en Porsche Boxster: http://www.google.com/search?q=porsche+boxster&hl=no&client=safari&rls=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=D9t1UIn2A6n64QSnyIDYBg&ved=0CCQQsAQ&biw=1403&bih=736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 10. oktober 2012 #2 Del Skrevet 10. oktober 2012 det eneste jeg tenker er at "her er en med alt for mye penger og null peiling på bil". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 10. oktober 2012 #3 Del Skrevet 10. oktober 2012 det eneste jeg tenker er at "her er en med alt for mye penger og null peiling på bil". Kunne ikke vært mer enig! Hvorfor Boxster av alle Porschene du kunne valgt av? Men men, drøm er en drøm så om du har råd så slå til. En jente får vel kommentere hva de synes om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 10. oktober 2012 #4 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Poenget er at selv om jeg tjener godt er jeg ikke rik og vil heller ikke bli det. Det jeg lurer på er om noen damer vil kunne få forventinger om at jeg faktisk er rik og forvente en form for ekstravagant forbruk jeg ikke har anledning til. Jeg tenker at de kanskje automatisk tenker det når de ser fet sportsbil og ikke nødvendigvis skjønner at den ikke trenger å være SÅ veldig dyr. Opinions anyone? Damer som ikke har greie på biler vil nok se på Porsche i seg selv som "rikmannsbil". Noen faller for deg, andre faller for bilen og et håp om et lettvint liv. Får håpe de faller for deg. Ellers får du bare forklare sant som sant er, at du ikke har fryktelig mye penger. Du ønsket deg bare en morsom bil. Det ligger ikke mer i det enn akkurat det. Porsche Boxster er morsomme biler. Prøvde en venn sin i sommer. Artig leketøy. Endret 10. oktober 2012 av Pene sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 10. oktober 2012 #5 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) helt feil. damer som har peiling på bil vil se på Porsche som en rikmannsbil. kjøper du en Boxster så er du kun i stand til å fortelle at "jeg valgte fattigmannsporschen", og ikke tro at kvinner ikke VET dette. Kvinner som går etter mannen med bil, har selvfølgelig peiling på hva det er for slags kjøretøy han har - tror du noe annet, så er du på villspor. Det er temmelig mange år siden Porsche var noe leketøy kun for utpregede rike folk, ta en titt på hvor mange som er til salgs så skjønner du fort poenget. Har du brukt noen timer med en porsche, så er man fullstendig klar over at de ekte entusiastene kjører de eldre bilene. S4 Carrera rundt midten av 90tallet ville vært et logisk alternativ til en 5 år gammel skitten Boxster. Trimmings-gutta kjører litt nyere, og de velstående entusiastene ville ikke rørt verken Cayman eller Boxster. Det er dagens 928'ere, ergo temmelig flaut. Skal du absolutt ha en Porsche, så er det spesielt en som ligger til salgs i disse dager som burde gi deg langt mer glede og erfaring - samt får deg til å fremstå som en ekte sportsbilentusiast. Jeg formidler gjerne kontakt. Endret 10. oktober 2012 av ThePreacher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 10. oktober 2012 #6 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Da er jo Boxster og Cayman i tilfelle et lurt kjøp, for da slipper man de som kun ser etter småkakser de kan bli gravide med. Skal du absolutt ha en Porsche, så er det spesielt en som ligger til salgs i disse dager som burde gi deg langt mer glede og erfaring - samt får deg til å fremstå som en ekte sportsbilentusiast. Jeg formidler gjerne kontakt. Er det du som eier Carrera GT'en? Eller tenker du heller mer i retning av en gammel blodtrimmet 911 Turbo fra 70-tallet a la Yellow Bird? Endret 10. oktober 2012 av Pene sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 10. oktober 2012 #7 Del Skrevet 10. oktober 2012 Da er jo Boxster og Cayman i tilfelle et lurt kjøp, for da slipper man de som kun ser etter småkakser de kan bli gravide med. ikke om det er sportsbil du er ute etter. dette er roadster og shortcup. roadsteren, Boxsteren, som det her er snakk om er en bil som er relativt avskydd i bilmiljøer fordi den; 1) ikke eier stivhet nok til å engasjere til sportskjøring 2) sliter veldig pga dynamikken vedrørende vekt, drivhjul og styrevne 3) har en usedvanlig håpløs service-vennlighet 4) rett og slett er for kort. du kommer bedre utav det ved å kjøpe feks en S2000 - der har du plutselig sportsbil. personlig ville jeg gått for en noe eldre NSX. og så til det viktigste for å holde oss til temaet. om du velger bil for hva _kvinner_ vil tro og mene, da er du rett og slett ikke moden for bilen. sportsbiler skal kjøpes fordi de er til for å brukes, ikke hva et menneske med bryster måtte føle om deg pga bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 10. oktober 2012 #8 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) og så til det viktigste for å holde oss til temaet. om du velger bil for hva _kvinner_ vil tro og mene, da er du rett og slett ikke moden for bilen. sportsbiler skal kjøpes fordi de er til for å brukes, ikke hva et menneske med bryster måtte føle om deg pga bilen. Kunne ikke vært mer enig. Jeg synes Boxsteren var morsom å kjøre, men det er riktig som du sier at akselavstanden er litt kort. At den ikke er kjempestiv synes jeg i grunnen er greit. Bilen skal sannsynligvis brukes 7 dager i uken og så lenge forholdene tillater det, og da er det greit (i hvert fall for meg personlig) å ikke kjenne hvert sandkorn man kjører over. Porsche har vært en av mine drømmebilmerker, men en 911 blir fort i dyreste laget for mange, om man da ikke kjøper en som er 10 år gammel eller mer. Skulle man i tilfelle gjort det ville mitt valg vært å restaurere en 911 fra 70-tallet, men dette blir fort også kostbart. Profesjonelle firmaer som lever av dette tar ofte rundhåndig betalt og du sitter igjen med en sum som er ikke langt unna hva en ny Carrera koster. Endret 10. oktober 2012 av Pene sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann29 Skrevet 10. oktober 2012 #9 Del Skrevet 10. oktober 2012 Sats på S2000 eller noe nice fra Lotus. Mye mer kjøreglede for pengene, pluss jeg vil si begge vil vekke mer oppsikt. En hvit S2000 med bronze 18 BBS LM felger med Hardtop. Ellers har du BMW M Coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann 40 år Skrevet 11. oktober 2012 #10 Del Skrevet 11. oktober 2012 Porsche 911 er den ultimate "panikkbilen" for menn med begynnende grå hår. Den skriker virkelig. Kunne aldri kjøpt en slik. Cayman er sannsynligvis er bedre bil, men siden 911 finnes blir den for alltid en kopi. Så da blir man panikkmannen som ikke hadde råd til 911. Om man, som 40 åring, kjøper sportbil av typen Gatebil med oransje lakk, 22" felger og pop ventil så blir det skikkelig patetisk. Evt. Subaru WRX med full klistremerke styling. Om jeg skulle kjøpe "lekebil" måtte det bli en litt mer diskre tysker eks. BMW 135, BMW 335 evt 6 serie. Audi S3 e.l. Evt klassikerbiler som eldre jaguar, morgan, mercedes SL ol. Det blir mer stil og nostalgi. Honda NSX og S2000 faller også inn i der. Ikke lett for en 40 åring med bilinteresse ( er mekaniker selv). Man sender ut signaler ved bilvalget. Det stemmer ikke alltid men man blir plassert i bås om man vil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pene sko... Skrevet 11. oktober 2012 #11 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Cayman er sannsynligvis er bedre bil, men siden 911 finnes blir den for alltid en kopi. Så da blir man panikkmannen som ikke hadde råd til 911. Ja, jo, men det er tross alt bedre å heller kjøpe en Cayman og slippe et øre i lån enn å være blant de mange andre som da kjøper en ny 911 Carrera 4S som ser bra ut, men det de ikke vil fortelle folk er at det egentlig er banken som eier denne snasne bilen. Bilen er kanskje betalt med lån som har pant i ditt kjære hjem. Trust me, dette er det overraskene mange som gjør, dessverre, enten det dreier seg om en BMW X5 eller en Ferrari. Norge er ikke er fint land for bilelskere. Det er for dyrt. : / Endret 11. oktober 2012 av Pene sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 11. oktober 2012 #12 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Som kvinne kan jeg si at hva du kjører er ganske uvesentlig, det kommer ann på hvilken holdning du har til det. Menn som prøver å bruke bil som penisforlenger er utrolig kvalmt og harry. Spesielt med slike biler som egentlig ikke er så status, hvis eieren prøver å påberope seg den statusen og oppmerksomheten. Logohorer er turnoff, og jeg kan bli ganske fornærmet hvis du forventer at jeg skal være en også... Det som derimot kan være sjarmerende, er en mann som er klar over at han viser en gutteaktig, barnslig glede over å realisere en drøm, enten det er å leie en Bugatti Veyron for 5 timer, kjøpe seg en Porsche man har råd til, få en gammel Opel Commodore til å gå igjen, eller spare opp til sin første fabrikknye bil, om det så er en stasjonsvogn! Endret 11. oktober 2012 av kaprifolen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 11. oktober 2012 #13 Del Skrevet 11. oktober 2012 En slik kjørte jeg i sommer! Fra Salzburg til Innsbruck. Alpina B5 Biturbo. Anbefales! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå