Gå til innhold

Barn som "onanerer"...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hittil brukt "Sånn gjør man bare aleine" - og så distrahert med leke,eller noe annet. Syns det er innmari ekkelt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og innlegg skrevet med fullt navn.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet (endret)

Diagnosen asperger syndrom får man ikke stilt før man er 10-11 år

Dette er tull og tøys! Selv barnehagebarn blir diagnostisert med AS. Men symptomene på AS er ofte ikke synlige før etter 2-3års alderen. Heldigvis går ikke diagnosekriteriene kun ut på sosialt samspill/vansker ifht dette. Da hadde det nok blitt langt flere aspergere i landet. ;-)

(Og etter å ha trykket "post innlegg" ser jeg at innlegget jeg svarte på var fra 2004. Jeje, flott å drive folkeopplysning, om enn noe seint ...)

Endret av litle_my
  • Liker 1
Gjest Ashley_Johanna
Skrevet

Oj hjelp hva har jeg i vente:)kan ikke huske at jeg tok på meg selv som barn så dette har jeg ikke tenkt på.hvis datteren min begynner å gni seg til orgasme foran meg..nei huff.vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, har barna liksom asbergers fordi de onanerer, også, nå. De vet jo ikke at det er noe galt i å gjøre det foran andre før de får høre det. Det er vel ganske normalt at små barn finner ut at det er godt å ta på seg selv eller gnikke mot noe? Er hvert fall mange barnehagebarn som holder på sånn. Man får vel bare si til dem det folk i denne tråden har svart, at det er sånt som man gjør alene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hittil brukt "Sånn gjør man bare aleine" - og så distrahert med leke,eller noe annet. Syns det er innmari ekkelt.

Sympatisk... Håper de oppfatningene ikke smitter over på barna dine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn som onanerer? Slikt hører voksenlivet til synes nå jeg. Barn skal være barn og ikke holde på med den slags.

Hva skjer med verden? Da jeg var liten lekte jeg med dukker til jeg var 12-13 år.

• Liker 5
Skrevet

Allerede i fosterlivet begynner babyer å ta på seg selv, det er helt normalt. Man blir da ikke født nummen og følelsesløs i visse kroppsdeler, barn finner fort ut av det helt på egen hånd.

Skrevet (endret)

jeg ville satt grenser for hvor barnet kan onanere. Si at om du ønsker å kose deg ,da får du gå på badet eller i senga. Ikke lag mye styr og ståhei over saken.

fant en artikkelom saken.Og noen til :

http://www.doktoronline.no/qa/forum/4/qa4143094.html?s=fm.b.lastqa

http://www.frambu.no/modules/diagnoser/diagnose.asp?iDiagnoseId=176&iPageId=12937

Til AB#47 over meg,du tuller vel? Barneonani er ikke sammenlignbart som voksne som har sex sammen.

Endret av Kårky
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til AB#47 over meg,du tuller vel? Barneonani er ikke sammenlignbart som voksne som har sex sammen.

Onani er nå onani. Å ta på seg selv og slikt. Uansett hvordan dette gjøres så synes ikke jeg dette er noe barn skal holde på med.

Barn skal være barn.

• Liker 2
Skrevet

Onani er nå onani. Å ta på seg selv og slikt. Uansett hvordan dette gjøres så synes ikke jeg dette er noe barn skal holde på med.

Barn skal være barn.

det er nettopp det de er,naturlige barn som er nysjerrige! I alle dager, trekk nesa ut av bibelens fordømmendes sider og les litt andre ting

Å ta på seg selv er Naturlig.!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...det faktum at barn gjør det helt av seg selv, uten at noen voksne har fortalt dem hvorfor og hvordan, sier vel sitt om hvor naturlig det er for mennesket. Vi er seksuelle vesener fra den dagen vi er født - det vi SKAL lære bort er folkeskikk og etikk i forhold til dette.

Skrevet

...det faktum at barn gjør det helt av seg selv, uten at noen voksne har fortalt dem hvorfor og hvordan, sier vel sitt om hvor naturlig det er for mennesket. Vi er seksuelle vesener fra den dagen vi er født - det vi SKAL lære bort er folkeskikk og etikk i forhold til dette.

Hvorfor SKAL vi lære andre dette? Gi meg noen andre svar enn fordi Gud pålegger oss dette(er kristen selv, men det får være grenser).

Og til emne: Det er helt naturlig at barn tar på seg selv, gjorde det selv da jeg var mindre. Uansett da jeg koste meg da, så var det ikke på den samme måten som jeg gjør det nå.

AnonymBruker
Skrevet

Bør vel ikke være noe galt fordi om ungen onanerer vel?

Yngste min gjør også det. Hun startet også i 7 -8 mnd alder.

Med bleier på, og før hun kunne gå?

Barna deres får orgasmer og dere synes her på KG at det er normalt og bør støttes opp om så lenge de gjør alt i det skjulte?

Jeeezz...

Hvorfor ikke fortelle de at de bare på få orgasmer ved frokostbordet sammen med familien?

Jeeezz.-

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor SKAL vi lære andre dette? Gi meg noen andre svar enn fordi Gud pålegger oss dette(er kristen selv, men det får være grenser).

WTF? Hva i alle dager har dette med kristenmoral å gjøre? Det er normal sosial intelligens og folkeskikk å ikke onanere foran andre, men å gjøre det privat. På linje med andre ting - som f.eks. å gå på do som noen nevnte tidligere her. Det er også kjempeviktig å fortelle at det ikke er greit å gjøre ting med kroppen sin som man ikke vil selv, selv om andre gjerne vil det. Og at man heller ikke skal tvinge/mase på andre til å gjøre noe de ikke vil. De fleste voksne har jo den godt innprentet, men med tanke på hvor ivrige enkelte barn er på å "leke doktor", er det viktig å få slike ting på plass tidlig.

• Liker 3
Skrevet

Sorry misforsto deg. Trodde du mente det var umoralsk å onanere, og at burde skjermes fra dette. My bad :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Sorry misforsto deg. Trodde du mente det var umoralsk å onanere, og at burde skjermes fra dette. My bad :sjenert:

Alt i orden, og nesten litt betryggende å se at det er fler enn meg som blir overivrige av og til. :tommelopp:

Gjest Anonym
Skrevet

Til deg som mente at jeg er så fryktelig usympatisk fordi jeg syns det er ekkelt. Jeg syns det er ekkelt,fordi det minner meg om når jeg som liten gjorde det,og ble utført overgrep mot. Han som gjorde det,brukte dette som "grunn",jeg måtte jo ha lyst selv siden jeg gjorde sånt. Han fikk ingen straff. Forstår du nå,hvorfor jeg syns det er ekkelt?

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg kan ikke noe for det, men jeg synes tanken på en onanerende unge er ganske ekkelt.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg onanerte da jeg var liten, ja, i barnehagealder. Husker godt at jeg ble kjeftet på av mor, og har siden følt skam over å onanere, og klarer ikke nyte sex med meg selv ordentlig pga dette... Hva kan JEG gjør som voksen? Hvordan skal man "fikse" dette?

Håper virkelig alle foreldre tenker seg om før de reagerer på at barnet onanerer... Jeg visste ikke hva jeg drev med, jeg visste bare at det var godt. Så lærte jeg meg at dette var galt, pga min mor....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...