Gå til innhold

Barn som "onanerer"...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordi jeg aldri har hørt om at så små barn onanerer og lurer da på hvordan de får til det når de har på bleie. Viste ikke at det var et så merklig spørsmål jeg :-(

Men det synes jeg og derfor får du ikke noe svar av meg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg aldri har hørt om at så små barn onanerer og lurer da på hvordan de får til det når de har på bleie. Viste ikke at det var et så merklig spørsmål jeg :-(

Det var ett merkelig og temmelig pedofilt spørsmål.

Skrevet

Slutt å skrik opp om pedofili i hytt og pine. Ulv ulv gjør ingen noen tjeneste.

• Liker 1
Gjest sexysadie
Skrevet

Hva var det som var så pedofilt med det,lurer heller jeg på.

Skrevet

Det er mye man kan lure på her i verden, og man må spørre for å få svar.

Skrevet

Jeg jobber i bhg, og det er heeelt normalt at barn tar på seg selv/gnir seg mot ting. Har sett flest jenter som gjør dette. Jeg har aldri sagt at "dette skal du ikke gjøre!", men heller prøver å få med barnet på noe annet, for eksempel å leke en lek eller spille et spill.

Det viktigste, tror jeg; Ikke ødelegg barnets åpenhet og seksualitet! Det beste er nok at barnet gjør dette privat, men når man er såpass små, så sjønner man ikke helt dette enda...Man piller seg fortsatt i nesen også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Egentlig kan jo dette benyttes som en anledning til å snakke litt med barnet om seksualitet generelt (selvsagt tilpasset barnets nivå og alder).

Det må da være greit å ha en naturlig anledning til å ta opp slikt, i stedet for å vente på den dagen da ungen spør (høylydt) om hvorfor det er godt å gjøre sånn-og-sånn. For den dagen kommer, og da er man typisk på bussen eller på butikken med folk på alle kanter. :)

Gjest Fighter
Skrevet
Hei

Asberger Syndrom var det første jeg tenkte på når jeg leste innlegget. Dette fordi hun ikke har sosial forståelse og at de med denne lidelsen har lite formålsrettet bruk av f.eks kroppsutrykk og kroppsstillinger.

Hun har jo holdt på med dette siden hun var liten, så det er vel en grunn til å få dette undersøkt i tilfelle det ikke foreligger noe annet.

Har hørt om at en jente med denne lidelsen onanerte på skolen, og noen av dem kan være nokså sexfiksert også.

Onani har ingenting med asbergers å gjøre. Asbergers er en mild form for autisme. Les mer om asbergers her http://ww2.autismeforeningen.no/side.php?mid=6

Skrevet

Barna opptrer i en helt naturlig form. Barna opptrer som ”det naturlige” mennesket, og dette vil helt klart komme i konflikt med et egenartet, unaturlig samfunn som det vi lever i, spesielt når vi tar for oss den menneskelige seksualitet. Når vi skal forme våre barn inn i dette samfunnets sosiale rammeverk for oppførsel, så er det viktig å finne en balanse slik at denne prosessen vil foregå på en måte som forvalter minst mulig skade ovenfor barnets ”naturlige jeg”. Et hvert forsøk på å klusse med naturens opprinelige hensikter, vil få negative, psykiske reaksjoner/effekter av ulike typer og grader – vår jobb er å forhindre nettopp dette, slik at barnet vokser opp og får de aller beste forutsetninger til et friskt, mentalt følelsesliv.

Jeg kan se mange gode tips og råd i denne tråden. Som det tidligere er blitt sagt, er det viktig å rette barnas onanering imot privatliv, fremfor noe som er stygt, galt eller på noen, annen måte negativt.

Bare så det er sagt: Det å assosiere et menneskebarns naturlige holdning ovenfor livet med en sykdom som Asperger Syndrom, er et klart tegn på en svært usunn holdning, om ikke det er mangel på erfaring og viten som ligger bak.

Skrevet

Eg har faktisk vore på foredrag med ein seksualrådgjevar, som er ekstpert på barns seksualitet, og det rette å gjere (meinte ho) er å gi barnet kjensla av at dette er heilt OK, men at dei gjerne kan gå på rommet sitt, f.eks., når dei skal gjere det.

(Eit par eg veit om gjorde dette med guten sin - når han fekk lyst til å ta på tissen sin, skulle han gå på rommet sitt og gjere det. Med det resultat at han, midt i sitt eige bursdagsselskap, reiste seg og proklamerte: 'No går eg inn på rommet og tar litt på tissen min, eg!' :ler:)

• Liker 11
Gjest Madam Felle
Skrevet
Med det resultat at han, midt i sitt eige bursdagsselskap, reiste seg og proklamerte: 'No går eg inn på rommet og tar litt på tissen min, eg!' :ler:)

:hoho: Kanon bra

• Liker 2
Skrevet

Hvis foreldre bruker metoden med å sende barnet på rommet som "straff" eller time-out, så er det vel ikke bra å gjøre det samme når barnet onanerer? Mange barn opplever det vel som en avstraffelse å måtte være alene hvis de ikke har lyst til det?

Vanskelig å vite hva man skal gjøre for å ikke tråkke i salaten i en slik situasjon synes jeg.

Gjest Seleena
Skrevet

Det var ett merkelig og temmelig pedofilt spørsmål.

Kan du utdjupe deg?

Skrevet
Hvis foreldre bruker metoden med å sende barnet på rommet som "straff" eller time-out, så er det vel ikke bra å gjøre det samme når barnet onanerer? Mange barn opplever det vel som en avstraffelse å måtte være alene hvis de ikke har lyst til det?

Vanskelig å vite hva man skal gjøre for å ikke tråkke i salaten i en slik situasjon synes jeg.

Det har vel uansett litt å si hvilken tone man bruker. Vet om en mor som var veldig bevisst på dette og alltid sang når hun sa "Ikke i stua, du kan gå på rommet", mens hun smilte.

Skrevet
Det har vel uansett litt å si hvilken tone man bruker. Vet om en mor som var veldig bevisst på dette og alltid sang når hun sa "Ikke i stua, du kan gå på rommet", mens hun smilte.

:enig_animasjon: Smart mamma!

Skrevet

Det er nok helt normalt. niesa mi holdt på sånn "hele tida" da hun var liten, og man kan da ikke kjefte for det heller. men - man kan si fra om at man ikke gjør sånt i nærheten av andre - at enkelte ting gjør man når man er for seg selv.

• Liker 1
Gjest Tone B.
Skrevet

Hvorfor er det "pedofilt" å spørre om hvordan en 2 åring onanerer? Det er jo et faktum at barnet bruker bleie og ikke har tilgang til kjønnsorganene på samme måte som andre, spesielt ikke når de ligger i sengen med pysj på og det hele.

Kan ikke se at det er noe mer pedofilt over dette spørsmålet enn at andre her forteller om hvordan deres barn gjør dette.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor er det "pedofilt" å spørre om hvordan en 2 åring onanerer? Det er jo et faktum at barnet bruker bleie og ikke har tilgang til kjønnsorganene på samme måte som andre, spesielt ikke når de ligger i sengen med pysj på og det hele.

Kan ikke se at det er noe mer pedofilt over dette spørsmålet enn at andre her forteller om hvordan deres barn gjør dette.

Det går faktisk ann i stikk hende på innsiden av en bleie!! Verre er det ikke. Det finnes vel utallige måter å onanere på med bleie og dere som lurer kan bare ta på en å prøve selv :tunge1:

Gjest Tone B.
Skrevet
Det går faktisk ann i stikk hende på innsiden av en bleie!! Verre er det ikke.

Har ikke opplevd at mine barn har fått hånden innenfor bleia foran på magen. Noen få fingre på siden i skrittet ja, men tror ikke det er så lett å få hånden så langt ned som trengs med pyjamas på utenpå bleia.

Det finnes vel utallige måter å onanere på med bleie og dere som lurer kan bare ta på en å prøve selv :tunge1:

Hehe, har du prøvd selv? En bleie vil jo ta i mot og dempe effekten av en berørelse, så veldig enkelt å onanere med bleie på seg tror jeg neppe det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...