Gå til innhold

Graviditetstest for de utolmodige


bollapinnsvin

Anbefalte innlegg

Var på apoteket i dag og fikk anbefalt en test som man kan ta opptil en uke før forventet mens!

RFSU (hvit pakning med rødt spørsmålstegn på)

Betalte litt over nitti kroner (én stk. i pakken)

Trodde ikke dette var mulig, jeg :roll:

Noen som har noen erfaringer med denne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss.. Den har jeg aldri sett før!

Jeg kjøpte en test i går - Quick Response - og den har jeg aldri prøvd før... Føler liksom at CB er tryggest, men den er også dyrest dessverre :roll:

Den RFSU testen vil jeg også høre mer om! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg greide jo selvfølgelig ikke å vente da!! Tolmodighet er i allefall ikke min dyd!

"En strek - ikke gravid"

"To streker - gravid"

"Selv om den ene linjen er svært svak, betyr det at du er gravid"

Men hva i granskauen er en "svak linje"??!!

Den andre linjen min var riktignok svak, veldig SVAK.

Eller var det bare en skygge som skinte igjennom det hvite der den andre linjen egentlig skulle ha blitt vist??! :forvirra:

Dritt-test! Og dritt-teite meg om er så utolmodig!

Får vel prøve med en CB om fem dager...og prøve å tenke på noe annet i mellomtiden :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liv: Hehe, så på linken din og jeg må jammen le litt av meg selv... husker ikke hva jeg har skrevet tidligere i forumet engang! *teflonhjerne*

bollapinnsvin: svak strek er vel en strek, er det ikke...??? Er spent på å høre resultatet av CB-testen om 5 dager! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt på siden av hva denne tråden egentlig handlet om, men det virker som om dere er litt inne i denne testingen, så jeg spør allikevel, jeg: Jeg sluttet på p-piller for bare noen mnd siden, og syklusene har vært litt varierende fra 26-31 dager siden. Ut fra siste syklus som var på 31 dager, er IKM i morgen. Jeg klarte ikke å vente, og tok en CB test i dag. Den ble negativ, men kan det allikevel være at jeg er gravid, men bare testet litt for tidlig? Det står jo veldig klart at du skal vente til IKM før du tar testen....har et aldri så lite håp om at dette kan være tilfelle....Har liksom nesten begynt å føle meg litt gravid, jeg, og jeg vet jo egentlig ikke når IKM er iom. at jeg ikke har helt nøyaktige sykluser enda...Vet dere noe om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det er fortsatt en mulighet for at du er gravid. :Nikke:

Det er noen som produserer hcg-hormonet veldig sent, og det er jo nettopp hcg graviditetstestene reagerer på.

Hvis jeg ikke husker feil så stod det om ei her et sted i forumet som ikke hadde testet positivt før i uke 8...?!? :roll:

*krysser fingrene for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer å vite, enn at

Nightgirl har rett! :wink:

Hcg kan variere fra gravid til gravid det!

Noen tester positivt noen dager etter egget har festet seg, mens andre tester ikke positivt før etter et par måneder. Dette er ytterpunktene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer med denne??

Jepp, fikk beviset på at jeg var gravid med lilletrollet i magen på en slik en, men det var kun en dag før tiden. Men er strek er vel en strek? Kan jo ikke skinne noe igjennom for det er jo hormonet som lager streken? Jeg krysser iallefall fingre og tær for deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne - ClearBlue og Quick Response er akkurat like trygge, de funker på samme måten.

CB er dyrere, for de lever på navnet ("alle" tror at den er den beste - hvorfor vet ikke jeg?).

QR er nesten halve prisen bare av CB..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet har du jo rett Aricept...men så var det den reklamepåvirkninga da..."alle" snakker jo om CB og at den er tryggest...etc..jeg lar meg jo påvirke da! og det tror jeg mange andre gjør også! Dumt egentlig... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM/ikke-mens - forventet mens-dato, som vi selvsagt ikke håper vil komme

Flere forkortelser og forklaringer finner du i ordboka som alltid ligger øverst på emnelista i forumet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne - ClearBlue og Quick Response er akkurat like trygge, de funker på samme måten.  

CB er dyrere, for de lever på navnet ("alle" tror at den er den beste - hvorfor vet ikke jeg?).  

QR er nesten halve prisen bare av CB..

Mulig de funker på samme måten, men jeg fikk negativ QR og positiv CB på samme dag.... Og jeg var gravid.

Bollapinnsvin: De gangene jeg har tatt RFSU og den har vært negativ, så har det ikke vært antydning til svak strek der en gang (tro meg, jeg granska.....), så hvis jeg var deg ville jeg tatt ny test i morgen alt! (hcg nivået fordobler seg jo på to døgn, så en strek vil i så fall være tydligere da)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok en ny RFSU test i dag morges.

En ny svak rose linje dukket opp. Bittelitt sterkere enn på torsdagen.

Jeg og mannen kikket på den sammen, og vi ble enige om at dette var faktisk en strek, og ikke en skygge. :wink:

Klarer ikke helt å slippe jubelen løs, da dette er første prøveperiode og jeg sikkert fremdeles er full av p-pille-gruff og redd for at alt skal gå galt. :klø:

Er forberedt på at det kan gå i dass denne gangen (bokstavelig talt), men det er godt å vite at det faktisk er mulig!! :):)

(og jeg som nøye forklarte mannen at det faktisk kunne gå opptil et år før man ble gravid. ....Også tok det 14 dager... :oops: :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...