Gå til innhold

Fikk hentelapp, men pakken er borte?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er forvirret og frustrert over Posten...

Jeg har ventet lenge på en pakke fra Feelunique.com, og i dag kom hentelappen (med bilde av pakken) i postkassa, som jeg da regnet med jeg skulle hente på det lokale postkontoret/matbutikken - hvor pakkene pleier å dukke opp vanligvis.

Inni butikken finner de ikke pakken ved å søke på sendingsnummeret, og de leter blandt hyllene, men ingen pakke (visstnok.)

Hjemme igjen, frustrert og stresset, søker jeg på sendingsnummeret selv på dataen, via Posten.no, men ingen info dukker opp.

Hva har skjedd? Og hva skal jeg gjøre??

HVOR ER PAKKEN MIN?!?!? :sjokkert::hakeslepp::frustrert:

Anonym poster: 265d14ebbbc4f168305b1e9e3155678e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arvid78

Mest sansynlig er den blitt glemt igjen i bilen til en sjåfør og den vil komme i morgen, men om du ikke får den i morgen ring med en gang til kundeservice og klag, ikke vær redd for det, men pakken vil nok dukke opp i morgen tror jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det rimelig ofte at lappen kommer i postkassa før pakken er kommet frem til postkontoret.

Anonym poster: a71a915b82db3103efccfd086f79dd73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Ja, jeg får prøve igjen i morgen. Synes bare det var så rart at det ikke dukket opp noe på dataen når jeg søkte på nummeret, ihvertfall når hentelappen hadde bilde av pakken...

Jeg får prøve igjen i morgen, forhåpentligvis ordner det seg..

Anonym poster: 265d14ebbbc4f168305b1e9e3155678e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen som ikke har fått ut fingern og gjort jobben ordentlig. Er ikke pakken der i morgen ettermidag så skal du ikke se bort i fra at postmannen har rotet den bort til et annet utleveringssted i nærheten. Har hent meg et par ganger.

Anonym poster: b3a923d05a776541a22f08021dc9d3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en rekommandert sending hvis det er bilde av pakken. Begynner nummeret på R? Da kan du hilse posten og si at de skal lete i skuffa med rekommanderte brev og ikke i pakkehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan prøve å forklare koden på brevpakker slik som den fra feelunique. Det nummeret du snakker om er mulig å spore, men ikke før den har kommet til postkontoret. På postomdelinga (sorteringa) blir det vurdert om disse brevpakkene kan passe i postkassen eller ikke. Om den ikke gjør det, blir det tatt en klistrelappe fra en rull med sporingsnummer på, den blir klistret på brevpakken og "tatt bilde av" eller rettere sagt scannet. Da er bildet av brevpakken med sporingsnummeret skrevet ut - det arket du får i postkassa. Brevpakkene blir deretter transportert til postkontoret eller post i butikk, og det er først der sporingsnummeret blir aktivert.

Siden du har fått arket har i alle fall postomdelinga fått pakken din, og siden du ikke får søkt den opp på posten.no så er den ikke registrert hos post i butikk/postkontor. Jeg vil tro at den enten ligger på postkontoret uten at de har registrert den, eller at den fremdeles ligger på postomdelinga. Den er i alle fall like i nærheten :)

Anonym poster: 4abafc4a54b21869f058e5e4ddbe8a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for flere svar :) Får fortsette å prøve og søke på sporingsnummeret i morgen, og stikke tilbake til henteplassen og mase mer om noen dager. Jeg får bare krysse fingrene på at den ikke blir borte..

Anonym poster: 265d14ebbbc4f168305b1e9e3155678e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at de har scannet feil. Som en over sier blir det klistret på en lapp med strekkode. Denne scannes og registreres. Noen ganger er det allerede en strekkode på pakken og av og til blir denne strekkoden scannet ved en feiltakelse. Har skjedd med meg to ganger. Hvis pakken ikke dukker opp kan du be de prøve å scanne den andre strekkoden på bildet av pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger kommer pakker feil . jeg bor på bekkestua og pleier som regel å få pakkene mine dit. men har hendt at pakken har endt opp på stabekk i stedenfor.

Anonym poster: 90cd8969674a2fe673f9d962eefd8fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at hentemeldingen kom, men da jeg var på posten og skulle hente den fikk jeg beskjed om at den lå på et postkontor mange mil unna. Var rimelig frustrert da, og ringte til butikken som den var registrert hos slik at de kunne dobbelsjekke at den faktisk var der. Så ringte jeg til kundeservice, og hun ordnet det slik at den ble sendt opp til mitt postkontor. Det ble et par ekstra dager å vente, men da visste jeg ihvertfall at den var på vei. Men jeg syns det er rart at hentelappen kom til meg mens pakken lå på at postkontor i en helt annen kommune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. I dag har jeg søkt på sendingsnummeret på nytt, fremdeles ingen info. Jeg ringte Postens kundeservice og de tok kontakt med stedet der jeg pleier å hente mine pakker, og de kunne ikke finne den i dag heller.. Fikk beskjed om å vente litt til, 24 timer, og prøve på nytt. Hvis ikke måtte jeg visstnok ta kontakt med selger (Feelunique) og be dem kontakte Posten....

Jeg er fryktelig frustrert. Synes dette er utrolig dårlig service når man venter på en bestilling og kunne ønske Posten virkelig kunne ta seg sammen og gjøre jobben sin skikkelig..

Anonym poster: 265d14ebbbc4f168305b1e9e3155678e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer absolutt ikke at du må ta kontakt med feelunique som igjen må kontakte posten. Du har tross alt fått beskjed om at pakken har vært innom posten, så hva feelunique kan gjøre med saken forstår jeg ikke. Synes du fikk et dårlig svar av en sannsynligvis uerfaren kundebehandler.

Om den ikke kommer opp på søk i morgen (noe jeg tipper den ikke gjør siden den ikke kom opp i dag) kommer du nok lengst med å kontakte postomdelinga du tilhører. De har vel så godt som aldri listet opp telefonnummeret sitt, men du kan be kundeservice ringe dem og spørre om de kan ringe deg opp. Eventuelt dra dit selv om du har mulighet. De kan svare deg på hvilke postkontor/post i butikk de bruker, og så får både omdelinga og postkontorene sjekke om de har sett noe til brevpakken din.

Menneskelige feil skjer, og at en pakke man får tilsendt gratis blir noen få dager forsinket synes jeg ikke er så ille. Synes folk overreagerer når det kommer til posten, men skjønner virkelig din frustrasjon nå. Den kundebehandleren du har snakket med er absolutt ikke serviceinnstilt.

Anonym poster: 4abafc4a54b21869f058e5e4ddbe8a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering fra TS her, I DAG DUKKET PAKKEN OPP ved hentestedet. Sendingsnummeret var i dag tidlig sporbar via Posten.no, og den ble ankomstregistrert der i dag tidlig. Hva som har skjedd vet jeg ikke, for jeg synes fortsatt det er veldig rart at jeg får hentelapp FØR pakken er på plass på ved hentested, men det gikk ihvertfall greit. Pakken er nå ved min side.

Takk for hjelpa alle sammen :)

Anonym poster: 265d14ebbbc4f168305b1e9e3155678e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har opplevd at hentemeldingen kom, men da jeg var på posten og skulle hente den fikk jeg beskjed om at den lå på et postkontor mange mil unna. Var rimelig frustrert da, og ringte til butikken som den var registrert hos slik at de kunne dobbelsjekke at den faktisk var der. Så ringte jeg til kundeservice, og hun ordnet det slik at den ble sendt opp til mitt postkontor. Det ble et par ekstra dager å vente, men da visste jeg ihvertfall at den var på vei. Men jeg syns det er rart at hentelappen kom til meg mens pakken lå på at postkontor i en helt annen kommune...

Det er jo ikke rart i det hele tatt at hentelappen dukket opp til deg, det har jo stått rett adresse. Hentelappen og brevet sendes uavhengig av hverandre sånn sett, kanskje noen bare har gjort en feil med å legge pakken på feil bil. Når brev/pakker blir feilsendt til andre postkontor er det vanligvis postnummeret som leses feil av maskinene. Ditt lokale postkontor/post i butikk kan selv ringe inn til brukerstøtte og be om at brevet sendes over, du trenger ikke ringe kundeservice selv.

TS, godt den dukket opp. Har opplevd selv at noen brev (som dette er) tar seg en ekstra rundtur før de dukker opp, og selvsagt blir man frustrert. Men er lite posten kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har skjedd med meg flere ganger at hentelappen har kommet en dag eller to før pakken. Kjipt, men har heldigvis ordnet seg hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...