Gå til innhold

Hvilke julekaker får plass i kakeboksen hos deg i år?


Gjest Bell

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Skal folk bake julekaker 2 og en halv måned før jul?

Gjør det noe da? Noen vil kanskje bake tidlig, fordi de skal prøve ut nye oppskrifter. Andre er kanskje veldig glad i jul (og kaker), og det er da ikke noe problem å spise disse kakene selv om det ikke er 24. desember?

Og for min del; jeg har aldri bakt julekaker, men ser på tråder som dette som en kjempeinspirasjon til hva man kan bake. Og jeg trenger da følgelig også en "prøve og feile"-periode før selve julaften og kakene skal serveres til venner og kjente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Franske pepperkaker? Oppskrift? :biggrin:

Jeg kommer nok til å bare bake sarah bernard i år :rolleyes:

Jeg finner dessverre ikke igjen akkurat den jeg har brukt tidligere, men den ser veldig like ut på denne fra Tine. Det må være fløte i dem, da er de helt klart best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sarah bernard?

Og hva er brune pinner og skriverfruens?

Til du som er i SJOKK over at noen tenker på dette allerede: Vi gleder oss jo bare! Det må være lov på et juleforum syns jeg ;)

Sara Bernard er en slags liten mandelkake med sjokoladesmør krem på og Skriverfruens er noe kjeks linknende med sjokoladesmak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker

Kakemenn

Peppernøtter

Pluss, fant en oppskrift på noen julekjeks som jeg vil prøve

Og kanskje noen ristopper også :) (Men venter nok med bakingen til desember..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- pepperkaker

- sirupsnipper

- sandnøtter

- berlinerkranser

- glasskaker

- peppernøtter

- kakemenn

- tyskeskiver

Skulle gjerne bakt smultringer, men barndomstraumer har gjort meg livredd smult. Men de i butikken er jo gode de også.

Jeg elsker å bake og ikke minst å spise småkaker :D Jeg begynner ikke bakingen før i desember, men gledingen begynner allerede i august ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år planlegger jeg å lage karameller, kandiserte epler, pepperkaker og pepperkakehus, krumkaker og marsipan :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år planlegger jeg å lage karameller, kandiserte epler, pepperkaker og pepperkakehus, krumkaker og marsipan :strix:

Har du en god oppskrift på karameller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en god oppskrift på karameller? :)

Jeg har den etter eller annet sted, skal grave den frem og poste her :o) Det skal også være en oppskrift her inne på juleforumet, jeg har ikke prøvd den selv men mener å huske at den fikk gode tilbakemeldinger :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har antallet julekaker sunket år for år, og nå er det bare noen få utvalgte.

Ofte er selve moroa å bake dem, ikke å spise dem. Noen år har vi sittet med støvete julekaker til langt uti april, så her blir det bare "best of" som har livets rett- jeg baker ikke 12 slag for at halvparten skal gå rett i søpla.

Tenker vi begrenser oss til:

Pepperkaker (moro å bake, enda mer moro å pynte)

Sirupssnipper

Serinakaker

Kokosmakroner

- og sikkert litt julegodteri a la mintkyss, sjokoladekonfekt etc, og kanskje et forseggjort "juletre" slik mine amerikanske venninner lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst folk som som går rundt og tenker på det i begynnelsen av oktober??? Hvor gamle er dere? 70?

Hvor gammel er du som går inn på en tråd du åpenbart ikke har interesse av for å komme med frekke bemerkninger??? 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...