Gå til innhold

Barn med tannlegeskrekk

Lisemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes tannleger som har spesialisert seg i å behandle både barn- og voksne med tannlegeskrekk. Disse finner du via Gulesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en gutt på snart 7 år som har veldig tannlegeskrekk...har til nå resultert i at vi holder oss unna tannlegen...han kaster opp når han skal dit( problemene skyldes en grusom tannlegeopplevelse) jeg har lyst til å bytte tannlege, men vet ikke hvordan jeg går fram....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en gutt på snart 7 år som har veldig tannlegeskrekk...har til nå resultert i at vi holder oss unna tannlegen...han kaster opp  når han skal dit( problemene skyldes en grusom tannlegeopplevelse) jeg har lyst til å bytte tannlege, men vet ikke hvordan jeg går fram....

Bare ring og si du har byttet, det er ikke noe problem. Om du synes det er flaut er det jo bare å si at sønnen deres har så dårlige assosiasjoner med stedet. Finn en annen som eks er spesialist på barn og kan gå langsomt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krevde å få en annen tannlege(på samme tannlegekontor) til min sønn. Den tannlegen som han hadde var helt forferdelig,sur og uten barnetekke. Og grunnen til bytte sa jeg også og det var ikke problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også råde deg til å bytte tannlege. Jeg har hatt tannlegeskrekk helt siden jeg var liten og måtte gå til en grusom tannlege. Jeg kommer ikke til å gå til en tannlege før jeg har råd til narkose! Jeg blir fysisk dårlig bare av tanken på tannlegen. De gangene jeg har tvunget meg selv dit, har jeg ligget i stolen stiv som en stokk med gråten i halsen.

Hvis du klarer å finne en flink tannlege, så kan det hende at ditt barn vil synes at tannlegen er ok alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes tannleger som har spesialisert seg i å behandle både barn- og voksne med tannlegeskrekk.

Dette gjorde foreldra til venninda mi då ho var liten og hadde tannlegeskrekk. No er ho kjempe fornøyd med tannlegen, og kvir seg ikkje littt til å gå til tannlegen. Så å skifte tannlege ville nok vore lurt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min hadde tannlege skrekk en periode i 5-6 årsalderen takket være en slakter. :roll:

Han ble til slutt henvist til lystgassbehandling, og etter to besøk der var skrekken redusert til "normalt" nivå. (Der kom nok de hyggelige damene inn som en faktor i tillegg til gassen.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider selv av tannlegeskrekk, hvilket er resultat av en sadistisk skoletannlege. Problemet har bare blitt verre med årene, og jeg vil råde deg til å gjøre noe med det fortest mulig. Skrekken forsvinner ikke av seg selv. Som tidligere sagt: Det finnes flere tannleger som har spesialisert seg på mennesker med tannlegeskrekk, og det går an å bestille time og avtale at ingenting skal gjøres. Bare kikke litt. På den måten gradvis venne - i dette tilfellet barnet - til at dette er helt trygt. Etter en stund er skrekken forhåpentligvis borte, og barnet slipper å få like store problemer med tennene som jeg har :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...