Gå til innhold

Hvilken mat liker/spiser du ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må være kjipt å være kresen. Jeg spiser aboslutt alt har enda ikke smakt en ting jeg ikke liker. Eneste jeg ikke spiser er nøtter, men det er fordi jeg er dødsallergisk.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spinat

Mango

Brie

Reinsdyr

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg glemte svinekjøtt, men svin er urent da.

Det har jeg hørt er en myte; tvert i mot har jeg hørt det er ganske rent kjøtt. Kan du forklare hvorfor det eventuelt er urent?

• Liker 2
Skrevet

Det har jeg hørt er en myte; tvert i mot har jeg hørt det er ganske rent kjøtt. Kan du forklare hvorfor det eventuelt er urent?

Griser svetter ikke, så avfallsstoffer samles opp i kroppen og kjøttet. :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Griser svetter ikke, så avfallsstoffer samles opp i kroppen og kjøttet. :opplyser:

Det er en hrunn til at de ruller og koser seg i kjølig gjørme.

Anonym poster: fc532f04d1737f5f60826f068833796e

Skrevet

Det er en hrunn til at de ruller og koser seg i kjølig gjørme.

Anonym poster: fc532f04d1737f5f60826f068833796e

Ja, men dessverre har ikke alle griser tilgang på kjølig gjørme.

Skrevet

Fordi svetting er eneste måte å kvitte seg med avfallsstoffer? Har du hørt om urin?

• Liker 4
Skrevet

Fordi svetting er eneste måte å kvitte seg med avfallsstoffer? Har du hørt om urin?

Ja, det er sånn som kommer ut øynene når man gråter sant? :jepp:

:ironi:

Skrevet (endret)

Morsom lesning..... Btw, til enkeltes informasjon, griser har faktisk svettekjertler og svetter derfor. De bare gjør det ikke mye nok til at de kan benytte det som temperaturkontroll i varmen. Som jeg er kjent med svetter derimot ikke fugler. Så om det er preferansen får man kutte ut kylling ;)

Tanken om at svin er "urent" skyldes 1. Overtro (religion) 2. gammel frykt for Trichinosis (11 tilfeller per 300 millioner mennesker de siste årene) 3. missinformasjon (1 av de to førnevnte sammenblandet med litt kvasi-forskning og usannheter som eksempelvis de satt ut at vegetarianere/veganere og andre organisasjoner som jobber for at man ikke skal spise kjøtt)

"The other big myth about pigs is that they’re somehow “dirty” because they don’t perspire. However, other “healthy” meat sources don’t have sweat glands, either. Chickens, for example don’t perspire. Neither do fish.

Besides, sweat is actually a pretty poor way to “detox” anyway. The body has a very sophisticated system to remove waste and that system isn’t connected to sweat glands in pork, fish, chickens or humans. The myth that you “detox” through perspiration is spread only by people who don’t understand how the body actually removes wastes and toxins."

Kilder:

Wikipedia

http://www.lisabarge...dont-sweat.html

Endret av Guybrush
  • Liker 5
Skrevet

Noe jeg aldri kommer til å spise er smalahove (sauehode) og rakafisk, når jeg hører det tenker jeg bare råtten fisk, for det er jo det det strengt tatt er!

Det er det vel strengt tatt ikke? Hvis fisken hadde vært råtten hadde jo ganske mange blitt syke. RÅ er den, derimot.

Anonym poster: fca540e0ee74e8eb877adfeacb60a005

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke pannekaker, sånn pasta di parma - ferdigpose fra toro tror jeg, lasange, moussaka og pytt i panne. Ellers alt! :laugh:

Gjest gjest17
Skrevet

Spiser ikke lungemos, blodpudding og noen ostetyper. Men er engentlig ganske så allsidig i matveien :-)

Gjest Snoken-
Skrevet (endret)

Spiser ikke:

En del sjømat, spesielt ikke krepsdyr.

Insekter

Sau

Innvoller

Endret av Snoken-
Skrevet

Jeg blir kvalm av egg, og takler ikke konsistensen på reker. Det er jo som å spise menneskefingre, og nei jeg har aldri spist menneskefingre. Kan bare forestille meg at det ville vært nøyaktig samme konsistens. Ellers spiser jeg det meste.

Hjelp! Jeg har alltid tenkt på konsistensen som øye epler, men tanken på fingre var enda verre! Yakkkkk

Skrevet

Jeg liker heller ikke koriander! Og det er faktisk genetisk betinget; 25% av verden har visstnok et genetisk sammensetning som får koriander til å smake såpe. Kunne like godt hatt en dæsj zalo oppi maten liksom:P

Skrevet (endret)

Dette kan jeg overhode ikke fordra. Kjenner jeg blir kvalm av å skrive det :S

Fabrikata kjøtt ( pølser, karbonader o.l.)

Grøt

Muggoster

Syltetøy med klumper (jordbærsyltetøy feks)

Puddinger (alt av puddinger)

Fiskekaker

Makrell i tomat

Gele

Gris

Kokt kjøtt

Skalldyr

Lyse myke brød uten tyggemotstand

Sauser (posesaus)

Ferdigmat

Pærer

Smør (på brødskive, vaffel o.l)

Kaviar

Cabaret

Koriander (fysj!)

Sopp

Endret av post-it
Skrevet

Jeg liker heller ikke koriander! Og det er faktisk genetisk betinget; 25% av verden har visstnok et genetisk sammensetning som får koriander til å smake såpe. Kunne like godt hatt en dæsj zalo oppi maten liksom:P

Åå jeg kjenner ofte såpesmak i maten, særlig indisk!! Det må være derfor? Skikkelig ekkelt, selv om resten av maten er god.

Skrevet

Åå jeg kjenner ofte såpesmak i maten, særlig indisk!! Det må være derfor? Skikkelig ekkelt, selv om resten av maten er god.

Trodde alle likte koriander utenom meg :o Passer alltid på at de ikke tar oppi koriander når jeg bestiller! Smaker helt forferdelig :P

Skrevet (endret)

Jeg liker så å si alt, og er villig til å smake på så å si alt. Synes det er viktig å ha en positiv innstilling til mat, både fordi det er sunt med variasjon og fordi det er praktisk å like nesten alt man får servert - eller i hvert fall klare å få det ned.

Men for å finne inspirasjon leste jeg gjennom hele tråden, og her er listen over det jeg har smakt på og ikke var så glad i:

Mills kaviar (dyr kaviar kan være godt)

Hasselnøtter og peanøtter

Cabaret

Fiskekaker og fiskepudding (noen typer hjemmelagde fiskekaker kan derimot være gode)

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg smaker også på det jeg får, med et åpent sinn. Men er noen ting jeg enda ikke har lært meg å like:

-Skalldyr. Skikkelig upraktisk, og nesten litt småflaut, da jeg føler at man blir sett ned på hvis man ikke liker dette, og blir oppfattet som barnslig. Hvis jeg holder meg for nesa når jeg spiser går det greit, men sånn kan man jo ikke holde på.

-Alt av søtt pålegg, som syltetøy, prim, sjokoladepålegg o.l.

-Nøtter

-Laks

-Nesten alt av dressing og salatsauser. Hvorfor ødelegge gode grønnsaker og salat på den måten? Huff :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...